FASHION NEWS

Οι σημαντικότερες στιγμές στη μόδα για το 2022

Launchmetrics Spotlight- 24 MEDIA CREATIVE TEAM

Σκεφτόμουν μέρες τώρα, το τι θα γράψω στη φετινή ανασκόπηση μόδας. Κι αυτό γιατί η φετινή, ίσως να ήταν από τις πιο γεμάτες με επικαιρότητα χρονιά, των τελευταίων 3 ετών. Οι στιγμές της μόδας το 2022, δηλαδή, που ξεχώρισαν φέτος, μπορεί να άλλαξαν και τη βιομηχανία για πάντα.

‘Οταν βλέπεις να εφευρίσκονται και να εφαρμόζονται live στην πασαρέλα, υλικά όπως το άκρως sustainable Fabrican, και να ψεκάζονται σε μοντέλα επί τόπου, σχηματίζοντας μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, ένα «ζωντανό» και αληθινό ρούχο, τότε ξέρεις ότι αυτή είναι η αρχή πολλών ακόμη καινοτομιών στη μόδα. Ή όταν, βλέπεις γυναίκες όπως η Rihanna, να απενοχοποιούν το maternity style και να αλλάζουν όλη την κοσμοθεωρία που αφορά στο σώμα εγκυμοσύνης, αλλά και το σώμα των γυναικών, γενικότερα, τότε ξέρεις ότι το στιλ και η αντίληψη γύρω από το πώς ντυνόμαστε έχει αλλάξει για τα καλά. Όλες αυτές οι στιγμές μόδας που συνέβησαν το 2022, που μπορεί να ενθουσιαζόμαστε με αυτές για λίγο διάστημα και μετά από λίγο να τις ξεχνάμε, όσο λαμβάνουμε νέες πληροφορίες κάθε μέρα, αλλά ο αντίκτυπός τους δεν ξεθωριάζει. Και αυτό φαίνεται, ή θα φανεί στους επόμενους μήνες, στα επόμενα χρόνια.

Φυσικά, η μόδα και το 2022, είχε και τις κακές στιγμές της. Από τη μια, έχεις ένα genius της μουσικής, τον Kanye West, να παραληρεί, να απογοητεύει με τις πράξεις και τις δηλώσεις του, και να μεταδίδει το χειρότερο δυνατό μήνυμα στο κοινό του, και από την άλλη, σκάνδαλα όπως αυτό του Shein με τις αισχρές συνθήκες εργασίες, να μην επηρεάζουν τον κόσμο αρκετά, ώστε να μπει ένα «στοπ» στον τρόπο που λειτουργεί η fast fashion.

Αλλά, η μόδα, όπως και η κοινωνία, έχει τα πάνω και τα κάτω της και αυτό ισχύει απόλυτα για τις σημαντικότερες στιγμές της για το 2022.

Ήταν μια ταραχώδης χρονιά, αλλά θα τη θυμόμαστε -τουλάχιστον για τα καλά της.

Το maternity style και το body positivity, όπως δεν το έχουμε ξαναδεί μέσω της Rihanna

“Fake it girl, don’t make them see you break a sweat” (-Προσποιήσου. Μην τους αφήσεις να σε δουν να πασχίζεις). Νομίζω ότι αυτό είναι από τα βασικά μάντρα της Rihanna, που την κάνουν τον άνθρωπο που είναι. Το ποια είναι η Rihanna, το λέει συνέχεια. Είτε μέσα από δηλώσεις σαν αυτές, είτε μέσα από τα τραγούδια της, είτε μέσω του πάντα επαναστατικού στιλ της. Το 2022 ήταν η χρονιά της Rihanna, και μια από τις στιγμές στη μόδα που θα μας γεμίζουν με ελπίδα και που επιβεβαιώνουν γιατί αποτελεί ένα σύγχρονο icon.

Αρχικά, αυτή ήταν η χρονιά που έμεινε για πρώτη φορά έγκυος. Αυτή η ευχάριστη συνθήκη, έφερε και πολλά άλλα καλά, στο κομμάτι της μόδας, του body equality,μ αλλά και της γυναικείας ενδυνάμωσης. Για τη Rihanna, ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή, ότι το στιλ της δεν πρόκειται να αλλάξει επειδή έμεινε έγκυος. Η αγαπημένη RiRi είναι μια γυναίκα με επιδραστικό στιλ, που δημιουργεί τάσεις και αυτό συνέβη και με το στιλ εγκυμοσύνης της. Στην περίοδο αυτών των 9 μηνών, η Rihanna δεν έκρυψε την κοιλιά της, ούτε το αλλαγμένο από την εγκυμοσύνη σώμα της, φορώντας ρούχα που γιόρταζαν κάθε πτυχή του (όπως, το φημισμένο, ημιδιάφανο Dior φόρεμα).

Launchmetrics Spotlight

Το γεγονός, λοιπόν, ότι μια γυναίκα με την επιδραστικότητα της Rihanna, παρουσίασε το σώμα της κατ’ αυτόν τον τρόπο, ήταν μια σημαντική, μικρή νίκη για όλες τις γυναίκες. Αυτό ίσχυε και για το postpartum σώμα της, όπου είδαμε τη Rihanna να υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία στο στιλ της, και αφού γέννησε. Προφανώς είχε πάρει κιλά, αυτό όμως πολύ σωστά, δεν τη σταμάτησε από το να δείξει το σώμα της, να εκφράσει το στιλ της και να γιορτάσει ανιδιοτελώς και χωρίς ντροπές το κορμί της. Δεν θα δικαιολογηθεί στον κόσμο γιατί παίρνει κιλά, γιατί τα χάνει, γιατί ντύνεται όπως ντύνεται, παραμένοντας πάντα ο εαυτός της.

Σημαντικότερες στιγμές στη μόδα: Το σκάνδαλο του Shein

Lucas Schifres/Getty images/Ideal Images

Μέσα από μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το βρετανικό κανάλι Channel 4, το φθινόπωρο του 2022, ένας δημοσιογράφος έφερε στην επιφάνεια νέα στοιχεία για τις κακές εργασιακές συνθήκες του Shein. Το κανάλι έστειλε τον δημοσιογράφο-undercover, για να κατασκοπεύσει τις συνθήκες σε δυο εργοστάσια του Shein στην πόλη Guangzhou στο Hong Kong και αυτά που ανακάλυψε, σόκαραν.

Το Channel 4 ανακάλυψε ότι οι εργαζόμενοι παίρνουν τον βασικό μισθό των 4.000 yuan κάθε μήνα (περίπου 564€), για να δουλεύουν 18 ώρες την ημέρα. Μέσα σε αυτές τις 18 ώρες, πρέπει να φτιάχνουν 500 (!!!) ρούχα κάθε μέρα. Όταν δε, προσλαμβάνονται από την εταιρεία, τους κρατάει τον μισθό του πρώτου μήνα -εξήγηση δεν υπάρχει γι’ αυτό.

Φυσικά, αυτό το τεράστιο σκάνδαλο δεν σταμάτησε πολλούς από το να συνεχίζουν να στηρίζουν το brand ρούχων, μιας και το Shein, στέφθηκε το πιο δημοφιλές fashion brand για το 2022, ξεπερνώντας μάλιστα και εταιρίες-κολοσσούς, όπως η Zara, η adidas και η Nike. Από τις φετινές στιγμές στη μόδα που μας έκανε να αναρωτιόμαστε μέχρι ποιο σημείο φτάνει κανείς στον βωμό της μόδας και του καταναλωτισμού.

Η viral Bella Hadid, η εξέλιξη του sustainability και η άνοδος του second-hand

Launchmetrics Spotlight

Μια από τις πιο συγκλονιστικές και viral στιγμές της μόδας, ήταν η Bella Hadid στο show του οίκου Coperni. Στο τέλος του show της Spring 2023 συλλογής Coperni, είδαμε την Bella Hadid να φτάνει στην πασαρέλα του οίκου, φορώντας μόλις ένα μπεζ εσώρουχο. Έπειτα, οι σχεδιαστές, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό χημικό υλικό, ψέκασαν το μοντέλο με λευκή, απ’ ότι φαινόταν εκ πρώτης όψεως, «μπογιά», η οποία, προς έκπληξη όλων, μετατράπηκε σε ένα πανέμορφο λευκό φόρεμα με παρτούς ώμους. Μέσα σε 10 λεπτά, λοιπόν, μέσα από το πιο θεατρικό, McQueen-ικό ενσταντανέ, ο οίκος Coperni έφτιαξε ένα φόρεμα πάνω στο σώμα της Bella Hadid. Στο τέλος, το μοντέλο περπάτησε κανονικά στην πασαρέλα, παρουσιάζοντας το απόλυτα λειτουργικό φόρεμά της, το οποίο έμοιαζε σαν να είχε ραφτεί από κανονικό ύφασμα. Αυτή ήταν η απόλυτη πράξη της βιώσιμης μόδας και πώς μέσα από καινοτόμες μεθόδους μπορούμε να βελτιώσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η μόδα.

Η βιωσιμότητα στη μόδα ήταν ένα θέμα που απασχόλησε πολλούς τη χρονιά που μας πέρασε, δείχνοντας πώς τα fashion brands έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τον αντίκτυπο της παραγωγής ρούχων στο περιβάλλον. Πολλά brands-κολοσσοί, όπως η H&M, έχουν αλλάξει τις πολιτικές τους, όσον αφορά την παραγωγή ρούχων, ενώ άλλοι δεσμεύονται για ριζικές αλλαγές. Αυτή η εξέλιξη, φέρνει στην επιφάνεια όλο και περισσότερες νέες μεθόδους παραγωγής ρούχων, όπως το 3D printing, και τα εναλλακτικά υφάσματα, γεγονός που δείχνει την αφοσίωση πολλών στην προσπάθεια για μια πιο ηθική βιομηχανία.

Μια από τις σημαντικότερες στιγμές στη μόδα ήταν και όταν ο Yvon Chouinard, o ιδρυτής του brand Patagonia, ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει το 100% των μετοχών του από την εταιρεία των 3 δισεκατομμυρίων, με σκοπό τα μελλοντικά κέρδη της εταιρείας να δοθούν στην μάχη κατά της κλιματικής κρίσης και την προστασία του περιβάλλοντος. Τέτοια πρότυπα θέλουμε στη μόδα.

Κεφάλαιο Balenciaga

Ίσως από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στη μόδα, την τελευταία 5ετία. Ο οίκος Balenciaga ξεκίνησε με ένα «αθώο» φαινομενικά, project για τη Holiday Campaign του και με το που κυκλοφόρησαν οι φωτογραφίες της καμπάνιας, άνοιξε το κουτί της Πανδώρας. Όσο περνούσε ο καιρός και όσο το κουβάρι ξετυλιγόταν, τόσο περισσότερο οργίαζαν τα social media με θεωρίες συνομωσίας για το τι συνέβη. Όλα ξεκίνησαν όταν ο οίκος κυκλοφόρησε τις φωτογραφίες της εν λόγω καμπάνιας, οι οποίες έδειχναν ανήλικα παιδιά να κρατάνε τις τσάντες-κουκλάκια από τη Spring 2023 συλλογή, που από πολλούς κρίθηκαν ως BDSM εξοπλισμός.

Launchmetrics Spotlight

Έπειτα, πολλοί στις φωτογραφίες ανακάλυψαν εικόνες από έγγραφα που σχετίζονται με την παιδική πορνογραφία, κάτι που αγρίεψε κι άλλο τις θεωρίες συνομωσίας, κρίνοντας ότι ο Demna και ο οίκος Balenciaga προμοτάρουν την παιδική κακοποίηση. Απολύτως δικαιολογημένα, αυτό το project απέτυχε παταγωδώς. Παρ’ όλα αυτά, η “cancel culture” των social media ύψωσε και πάλι το άσχημο κεφάλι της, με στόχο να κράξει και να ακυρώσει τον οίκο για τις αποφάσεις αυτές, γιατί έτσι θεωρούν πολλοί ότι αποδίδεται η δικαιοσύνη. Το μόνο, λοιπόν, που κατάφεραν στην ουσία, ήταν να αφήσουν την Kim Kardashian και όλες τις celebrities-μούσες του οίκου, χωρίς γκαρνταρόμπα.

Αυτό που θέλω να πω είναι, ότι το #cancelculture στη μόδα, στην πραγματικότητα, δεν μπορεί να εφαρμοστεί, όπως έχει δείξει η ιστορία. Έχουν υπάρξει και άλλες περιπτώσεις μεγάλων οίκων μόδας που έχουν δηλώσει και προμοτάρει αίσχη (βλ. Dolce & Gabbana), αλλά η μόδα φαίνεται να μην «ακυρώνει» ουσιαστικά κάποιον. Και αν μη τι άλλο, στην περίπτωση του οίκου Balenciaga, μπορεί κανείς να καταλάβει ότι πρόκειται για μια τεράστια γκάφα του καλλιτεχνικού διευθυντή, Demna και της ομάδας του, με στόχο να προκαλέσει -οι οποίοι, φυσικά, ανήρτησαν δηλώσεις, ζητώντας συγγνώμη για τις εικόνες αυτές. Φυσικά, και οι πράξεις τους πρέπει να τιμωρηθούν, όπως και έχει συμβεί, μιας και ο οίκος έχει αποστασιοποιηθεί από τα δρώμενα (για τώρα). Παρ’ όλα αυτά, το επιλεκτικό “cancelling” κάνει όλη αυτή την ιστορία ακόμα πιο τραγελαφική και δύσκολο να την πάρει κανείς στα σοβαρά. Σε κάθε περίπτωση, projects που προωθούν την παιδική κακοποίηση, οποιουδήποτε είδους, δεν θα έπρεπε να περνάνε στο απυρόβλητο. Ο οίκος Balenciaga, όμως, ήθελε να προκαλέσει και τα κατάφερε για άλλη μια φορά -για τους λάθος λόγους.

Πριν όμως, το viral πλέον, αυτό σκάνδαλο, ο Demna είχε παρουσιάσει τη Spring 2023 συλλογή του, στην οποία ο οίκος μας σύστησε στο καινούργιο, «περίεργο» αξεσουάρ του: τις τσάντες-σακούλες από πατατάκια. Στην πασαρέλα του οίκου, είδαμε δερμάτινες pouch bags που θύμιζαν διάσημη συσκευασία από πατατάκια. Αυτό το αξεσουάρ, είναι ένα από τα πιο «αντισυμβατικά» που έχει σχεδιάσει ο Demna ως τώρα. Όταν το σκάνδαλο ξεχαστεί σε μερικούς μήνες και κριθεί ΟΚ από τα social media να φοράς και πάλι δημιουργίες του οίκου, θα δούμε σίγουρα τις τσάντες αυτές στο street style.

Kanye West vs. logic

Launchmetrics Spotlight

Ο Kanye West αποτελεί και αυτός ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της μόδας (και της ποπ κουλτούρας), τη χρονιά αυτή. Από τις στιγμές στη μόδα που δεν μπορεί να ξεχάσει κανείς εύκολα. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Ye, παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι τη δική του συλλογή ρούχων, Yeezy 9. Σε αυτή, ο γνωστός ράπερ και σχεδιαστής παρουσίασε μια σειρά από t-shirts που είχαν τυπωμένα πάνω τους τη φράση “White Lives Matter”-ένα ρατσιστικό σλόγκαν, το οποίο διαδόθηκε ακόμα περισσότερο, μετά τον θάνατο του George Floyd, το 2020 από ρατσιστές. Ο West υπερασπίστηκε το σλόγκαν αυτό, επιτέθηκε στα social media σε ανθρώπους της μόδας, όπως η Vogue editor και στιλίστρια, Gabriella Karefa-Johnson, η οποία εξέφρασε την άποψή της για το ζήτημα, και μερικές μέρες μετά έκανε αντισημιτικά σχόλια σε αναρτήσεις και συνεντεύξεις του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη λήξη του συμβολαίου του με την adidas, τον Balenciaga, τη Gap και τη Vogue. Όχι και η καλύτερη χρονιά για τον Ye, θα μπορούσε να πει κανείς.

Αυτοί που έφυγαν νωρίς

Cindy Ord/Getty Images for SCAD/Ideal Images

O θάνατος του δημοσιογράφου μόδας, André Leon Talley, ήταν πολύ σημαντική απώλεια για τον κόσμο της μόδας, κυρίως γιατί καινοτόμησε στον χώρο αυτό. Η ζωή του ήταν η απόλυτη εκπροσώπηση του “American Dream”. Ένας μαύρος, γκέι άνδρας που μετακόμισε από τις επικίνδυνες γειτονιές του Βορρά και ανακαλύφθηκε από την Diana Vreeland, κατέληξε να έχει την καριέρα των ονείρων του. Τις ευκαιρίες που του δόθηκαν δεν τις πήρε ποτέ ως δεδομένες γι’ αυτό και έδινε πάντα πίσω στα νέα ταλέντα. Ενίσχυε οικονομικά νέους σχεδιαστές και τους βοηθούσε να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν, ακόμα κι όταν κανένας δεν πίστευε σε αυτούς. Μέσα σε όλα, άνοιξε το δρόμο για περισσότερο diversity στον «κλειστόμυαλο» τότε χώρο της μόδας, στηρίζοντας έτσι τα πρόσωπα της κοινότητάς του. Μέχρι και την τελευταία στιγμή, ο Talley δεν σταματούσε να εκφράζει την αγάπη του για τη μόδα και να στηρίζει όσους το είχαν ανάγκη.

@2022 Remy de la Mauviniere/AP Images

Εκτός από τον τεράστιο André, και μόλις μια εβδομάδα μετά, η βιομηχανία της μόδας αποχαιρέτησε έναν ακόμη σημαντικό δημιουργό: τον Manfred Thierry Mugler. Ο Γάλλος couturier άφησε ένα τεράστιο κενό στη βιομηχανία της μόδας, όταν απεβίωσε σε ηλικία 73 ετών. Ένας σχεδιαστής που στα 30 χρόνια καριέρας του, κατάφερε να επαναστατήσει και να καινοτομήσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε οι δημιουργίες του να έχουν συμβάλλει στην εξέλιξη του γυναικείου ενδύματος και της γυναικείας απελευθέρωσης. Δυο σημαντικές απώλειες, δυο προσωπικοτήτων της μόδας που άλλαξαν για πάντα την πορεία της βιομηχανίας.

Το «αδικοχαμένο» φόρεμα της Marilyn Monroe για μια εμφάνιση της Kim Kardashian

@2022 Evan Agostini/AP Images

Εννοείται πως η Kim Kardashian είναι στη λίστα, αφού βρίσκει πάντα τρόπο να είναι στην επικαιρότητα. Το 2022, ήταν η χρονιά της πάντως. Κατάφερε να χάσει πολλά κιλά, κάνοντας μια δίαιτα εξπρές, περνώντας τα χειρότερα μηνύματα για το γυναικείο σώμα και τη μόδα, όλα με σκοπό να χωρέσει στο αυθεντικό φόρεμα της Marilyn Monroe στο Met Gala. Φυσικά, η επιχείρηση απέτυχε, μιας και το ρούχο δεν της έκανε, παρά τα κιλά που έχασε, και έσκισε ένα ιστορικό και εκθεσιακό κομμάτι, με την είδηση να κάνει τον γύρο του κόσμου.

Οι ζημιές που δημιουργήθηκαν στο φόρεμα της Marilyn Monroe, αφού το φόρεσε η Kim στο Met Gala 2022

H θριαμβευτική επιστροφή της Linda Evangelista

Από τις αξέχαστες στιγμές στη μόδα για το 2022, και παρουσιάσεις της χρονιάς, ήταν κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στη Νέα Υόρκη. Για τη Resort 2023 συλλογή Fendi, ο οίκος συνεργάστηκε με τον Marc Jacobs με αφορμή την επέτειο των 25 χρόνων, από την κυκλοφορία της Fendi Baguette τσάντας. Για τη σημαντική επέτειο, οι σχεδιαστές των δυο οίκων αποφάσισαν να γιορτάσουν τη στιγμή με μια έκπληξη στο τέλος του show. Για την επίδειξη, οι οίκοι έφεραν την Linda Evangelista στην πασαρέλα, μετά από 15 ολόκληρα χρόνια, από την τελευταία φορά που περπάτησε σε catwalk. Η Evangelista ήταν από τις O.Gs των “90s supermodels”, η οποία απείχε από τον χώρο, λόγω της παραμόρφωσης στην όψη της που προέκυψε μετά από μια πλαστική χειρουργική επέμβαση που δεν είχε καλό τέλος. Η ίδια μίλησε ανοιχτά για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με την αλλαγή του προσώπου της, μηνύοντας τελικά το ιατρείο που ανέλαβε την επέμβαση.

Launchmetrics Spotlight

Η επιστροφή της Evangelista δεν σταμάτησε μόνο στο show, μιας και ο οίκος Fendi την τίμησε ως το νέο πρόσωπο της καμπάνιας του, ενώ το γνωστό μοντέλο εμφανίστηκε και στο εξώφυλλο της βρετανικής Vogue για το σημαντικό τεύχος Σεπτεμβρίου.

Οι μουσικές καρέκλες των Creative Directors. Arrivederci Alessandro!

Launchmetrics Spotlight

Μια από τις πιο σοκαριστικές στιγμές στη μόδα για το 2022, ήταν η αποχώρηση του Αlessandro Michele. Μετά από 7 πρωτοποριακά και πολύ πετυχημένα χρόνια στον οίκο Gucci, ο Alessandro Michele ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ιταλικού label. Μια συνεργασία που έφερε, όχι απλά έναν αέρα ανανέωσης στον ως τότε, καθωσπρέπει οίκο (χωρίς να υπολογίζω τη θητεία του Tom Ford), αλλά έθεσε και νέα στάνταρντ στον χώρο της μόδας. Ένας σχεδιαστής που, από την πρώτη του κιόλας συλλογή για τον οίκο Gucci, επανασύστησε τη μόδα χωρίς φύλο, διαδίδοντας το μήνυμα της δημιουργικότητας σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Ακόμα κι αν αυτή η συνεργασία έφερε πολλά εκατομμύρια σε κέρδη για τον οίκο Gucci, η συνεργασία φημολογείται ότι έληξε αρχικά, με πρωτοβουλία του οίκου. Λέγεται ότι ο οίκος ζήτησε από τον σχεδιαστή να αλλάξει το ύφος των συλλογών του, αλλά απ’ ό,τι φάνηκε αυτές οι αλλαγές δεν ήταν επαρκείς για το brand.

Launchmetrics Spotlight

Τα νέα της αποχώρησης του Michele όμως, ήρθαν αφού ο Riccardo Tisci ανακοίνωσε και αυτός την αποχώρησή του από τον οίκο Burberry, μετά από μόλις 4 χρόνια. Το αγγλικό label, βρήκε γρήγορα αντικαταστάτη, τον Daniel Lee (ο οποίος αποχώρησε πέρσι από τον οίκο Bottega Veneta). Αυτές οι μουσικές καρέκλες που επιμένουν να παίζουν οι πολυτελείς οίκοι μόδας, φαίνεται να μην σταματάνε ποτέ, κάνοντας μας να αναρωτιόμαστε, για το μέλλον της μόδας. Αφού, και ο Raf Simons αποφάσισε να βάλει «λουκέτο» στο ομώνυμο label του, νιώθω ότι το 2022, ζήσαμε όλες τις ανατροπές που είχαμε να ζήσουμε.

Σημαντικότερες στιγμές στη μόδα: H άνοδος και πτώση (ταυτόχρονα) του body positivity

Υπάρχουν πολλές ενδείξεις που υπονοούν ότι η μόδα κάνει πισωγυρίσματα, όσον αφορά τη συμπεριληψιμότητα, για τη χρονιά που μας πέρασε. Ενώ, υπάρχουν διάφορα στιγμιότυπα που δείχνουν ότι οδεύουμε σε μια εποχή όπου η βιομηχανία της μόδας γίνεται πιο ίση και συμπεριληπτική, μέσα στη χρονιά, υπήρξαν στιγμές στη μόδα που έδειχναν το ακριβώς αντίθετο. Τρανταχτό παράδειγμα, αποτέλεσε η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, για τις παρουσιάσεις των Spring 2023 συλλογών, όπου από τα shows μεγάλων οίκων, είδαμε πώς το body inclusivity δεν υπολογίζεται καν.

Launchmetrics Spotlight

Μέσα σε μια λαοθάλασσα από fashion brands σε όλο τον κόσμο, που έχουν αρχίσει να υποστηρίζουν το body inclusivity, οι Γάλλοι σχεδιαστές, φαίνεται να παρέβλεψαν την επόμενη φάση της μόδας. Αυτή που υποστηρίζει την ισότητα όλων των μορφών, μεταξύ τους και την εκπροσώπηση, όσον αφορά τους σωματότυπους. Αυτό το πισωγύρισμα της μόδας στις παλιές-κακές της συνήθειες, συνεχίστηκε και με viral posts, όπως αυτό του New York Post, όπου αναφέρθηκε σε μια τάχα μου τάση, που ισχύει στη μόδα και που αφορά τον γυναικείο σωματότυπο: το “heroin chic”. Όλη αυτή η τραγική δυσφήμιση του body positivity, μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν η μόδα εξελίσσεται και πάει μπροστά.

Αυτή δεν είναι όμως, η μόδα που θέλουμε. Δεν είναι μόδα που εκπροσωπεί όλους μας και που βοηθάει στο να αναπλαισιώσει τον ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία. Θέλουμε ισότητα και στους σωματότυπους, θέλουμε «διαφορετικότητα», με στόχο την εκπαίδευση του κοινού. Η ενημέρωση υπάρχει, αλλά η έλλειψη εκπαίδευσης και ο λόγος που είναι σημαντικά αυτά τα κινήματα, δεν είναι ακόμα μια μάχη που πρέπει να δώσουμε.