Τα 7 πολύτιμα οφέλη του κουρκουμά για την υγεία σου

Και τι δεν κάνει ο κουρκουμάς. Ένα ινδικό μπαχαρικό που λειτουργεί ως συμπλήρωμα διατροφής.

Το φαγητό, εκτός από ανάγκη, είναι κι ένας τρόπος να διατηρείς τον οργανισμό σου υγιή. Αρκεί, φυσικά, να καταναλώνεις τα σωστά τρόφιμα. Ο κουρκουμάς μπαίνει επάξια στη λίστα με αυτά.

Έχεις φάει ποτέ ινδικό; Τότε έχεις γευτεί την «ζεστή», ελαφρώς πικρή γεύση του. Η ινδική κουζίνα αγαπάει τον κουρκουμά. Είναι το μπαχαρικό που, μεταξύ άλλων (μαζί με το π.χ. κάρυ) δίνει και αυτό το εξωτικά κίτρινο χρώμα στο φαγητό.

Για την ιστορία θα σου πω ότι στην Αγιουβέρδα, δηλαδή την ινδική ιατρική παράδοση, χρησιμοποιείται και αναγνωρίζεται ως θεραπευτικό βότανο. Μόλις τον περασμένο αιώνα όμως έγινε η βιοχημική του ανάλυση χάρη στην οποία ήρθαν στην επιφάνεια πολλά ακόμα οφέλη του μπαχαρικού. 

Τα περισσότερα οφείλονται στην κουρκουμίνη. Είναι η αντιοξειδωτική ουσία που του δίνει α) το λαμπερό πορτοκαλοκίτρινο χρώμα και β) τις ωφέλιμες ιδιότητές του για τον οργανισμό. Το αρνητικό με την κουρκουμίνη είναι ότι απορροφάται ελάχιστα από τον οργανισμό. Το θετικό είναι ότι αυτό ανατρέπεται στο 100% αν, όταν προσθέτεις κουρκουμά στο φαγητό σου, προσθέτεις και πιπέρι (η πιπερίνη που περιέχει το πιπέρι ενισχύει την απορρόφηση της κουρκουμίνης).

Με μια απλή αναζήτηση της λέξης «κουρκουμάς» στο Google μπορείς να πέσεις πάνω σε ένα σωρό ιδιότητές του και σε μια πληθώρα κλινικών μελετών που μιλούν για τα οφέλη του. Όντως η λίστα με τις παθήσεις τις οποίες προλαμβάνει ο κουρκουμάς είναι μεγάλη. Εδώ θα σου αναφέρουμε μόνο μερικά από τα οφέλη του. Είναι αρκετά για να σε πείσουν να τον βάλεις στο ράφι με τα μπαχαρικά και, φυσικά, στις συνταγές σου (ταιριάζει πολύ με ρύζι, μακαρόνια, κρέας, κοκκινιστά φαγητά).

Σύμφωνα με μελέτες λοιπόν:

1. Η  κουρκουμίνη συμβάλλει στην αναστολή παραγωγής μιας πληθώρας ουσιών που συμμετέχουν στη φλεγμονώδη αντίδραση, δηλαδή τη δράση του οργανισμού κατά των παθογόνων βακτηρίων.

2. Την ίδια στιγμή, η κουρκουμίνη λειτουργεί ως λιποδιαλύτης και ειδικά όταν μπαίνει σε λιπαρά φαγητά. Επίσης, καταπολεμά το φούσκωμα.

3. Έχει δράση κατά του σακχαρώδους διαβήτη, μειώνει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και εντερικών διαταραχών.

4. Βοηθά να αυξηθούν τα επίπεδα της ορμόνης BDNF στον οργανισμό που προστατεύει από νευρολογικές και εγκεφαλικές παθήσεις τύπου Aλτσχάιμερ και άνοια (για την ακρίβεια βελτιώνει την μνήμη) , αλλά και από κατάθλιψη.

5. Έχει αντικαρκινική δράση και ειδικά σε καρκίνους του πεπτικού συστήματος Έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να επηρεάσει την εξάπλωση του καρκίνου και, καταστρέφοντας τα καρκινικά κύτταρα, να προλάβει τη μετάσταση.

6. Επιταχύνει την επούλωση των πληγών βοηθώντας στην αποκατάσταση ενός τραύματος.

7. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συστατικό σε μάσκες προσώπου κατά της ακμής και της ερυθρότητας του προσώπου. Μια απλή συνταγή είναι 1 κ.γ. κουρκουμά, 1 κ .γ. μέλι και 1 κ.γ. λάδι καρύδας. Ανακατεύεις, απλώνεις στο πρόσωπο, αφήνεις για 20 λεπτά και ξεπλένεις.  

Με λίγα λόγια, αν είμαστε ό,τι τρώμε, τότε τρώγοντας κουρκουμά διασφαλίζουμε ότι μπορούμε να είμαστε, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, υγιείς.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ