ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι 7 καλύτερες εναλλακτικές για να αντικαταστήσεις τον καφέ

Pexels

Εάν ο καφές, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής σου ρουτίνας, τότε πιθανότατα γνωρίζεις ήδη τα οφέλη για την παραγωγικότητα και την υγεία που προσφέρει. Ωστόσο, μερικές φορές αυτή η εξάρτηση είναι ένα σημάδι ότι ήρθε η ώρα να αναζητήσεις μια νέα εναλλακτική λύση.

Γιατί να προτιμήσεις εναλλακτικές του καφέ

Επειδή η καφεΐνη είναι μια διεγερτική ουσία, μπορείτε να αναπτύξεις εξάρτηση από τον καφέ. Εάν βασίζεσαι στον καφέ για να αυξήσεις τα επίπεδα της ενέργειάς σου κάθε μέρα, μπορεί να αντιμετωπίσεις ορισμένες δυσάρεστες παρενέργειες όπως:

  • Προβλήματα στον ύπνο
  • Νευρικότητα
  • Συχνές επισκέψεις στο μπάνιο
  • Γρήγορο καρδιακό παλμό
  • Μυϊκούς σπασμούς
  • Ευερεθιστότητα

Εάν αντιμετωπίζεις κάποιες από αυτές τις παρενέργειες, ίσως έχει έρθει η ώρα, να επανεξετάσεις τη συνήθεια του καφέ σου. Εδώ είναι 7 νόστιμες, εναλλακτικές λύσεις για καφέ που μπορείς να δοκιμάσεις.

Οι 7 καλύτερες εναλλακτικές για να αντικαταστήσεις τον καφέ Pexels

Οι καλύτερες εναλλακτικές καφέ χωρίς καφεΐνη

Καφές από ραδίκια (Chicory coffee)

Ο συγκεκριμένος καφές είναι ένα ρόφημα που γίνεται από τις ρίζες των ραδικιών, οι οποίες ψήνονται, αλέθονται και δίνουν έναν εναλλακτικό ζεστό ποτό που θυμίζει καφέ. Έχει πολύ παρόμοια γεύση με τον καφέ, αλλά δεν περιέχει καφεΐνη.

Η ρίζα του ραδικιού είναι το κύριο συστατικό αυτού του υποκατάστατου καφέ. Περιέχει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, βιταμίνη C, κάλιο, φώσφορο και φυλλικό οξύ. Είναι επίσης μια καλή πηγή ινουλίνης, ενός τύπου πρεβιοτικής ίνας που έχει συσχετιστεί με αυξημένη απώλεια βάρους και βελτιωμένη υγεία των εντέρων, καθώς και μαγγάνιο και βιταμίνη Β6, δύο θρεπτικά συστατικά που συμβάλουν στην υγεία του εγκεφάλου.

Καφές από χαρούπι (Carob coffee)

Άλλη μια εναλλακτική λύση για εσένα που θέλεις να περιορίσεις ή να κόψεις την καφεΐνη, από τη διατροφή σου. Έχει φυσική, γλυκιά γεύση, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά, για να τον απολαύσεις. Ο καφές χαρουπιού, είναι επίσης καλός για πεπτικά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα ρυθμίζει το μεταβολισμό αυξάνοντας την εντερική χλωρίδα.

Γάλα κουρκουμά (golden milk)

Το γάλα κουρκουμά, γνωστό και ως golden milk, είναι ένα πλούσιο, χωρίς καφεΐνη υποκατάστατο του καφέ. Αυτό το ζεστό ρόφημα ενσωματώνει τονωτικά μπαχαρικά όπως τζίντζερ, κανέλα, κουρκουμά και μαύρο πιπέρι. Άλλες κοινές προσθήκες περιλαμβάνουν κάρδαμο, βανίλια και μέλι.

Εκτός από το να δίνει στο φλιτζάνι ένα όμορφο, χρυσαφί χρώμα, ο κουρκουμάς μπορεί να έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, λόγω της ισχυρής χημικής ουσίας, κουρκουμίνη. Επιπλέον, το μαύρο πιπέρι αυξάνει την ικανότητα του σώματος να απορροφά την κουρκουμίνη.

Τσάι Μάτε (Yerba mate)

Αν ψάχνεις για ένα υποκατάστατο καφέ, αλλά δεν θέλεις να αποχωριστείτε την πρωινή σου δόση καφεΐνης, το yerba mate είναι μια καλή επιλογή. Ένα φλιτζάνι (237 ml) περιέχει περίπου 78 mg καφεΐνης, η οποία είναι παρόμοια με την περιεκτικότητα σε καφεΐνη σε ένα μέσο φλιτζάνι καφέ.

Το yerba mate είναι επίσης γεμάτο με ευεργετικές φυτικές ενώσεις που δρουν ως αντιοξειδωτικά. Στην πραγματικότητα, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να είναι υψηλότερο σε αντιοξειδωτικά από το πράσινο τσάι. Επιπλέον, περιέχει πολλά μέταλλα και βιταμίνες, όπως ριβοφλαβίνη, θειαμίνη, φώσφορο, σίδηρο, ασβέστιο και βιταμίνες C και E.

Τσάι Matcha

Matcha σημαίνει κυριολεκτικά «σκόνη τσαγιού». Όπως μαρτυρά και το όνομα του, είναι τσάι σε μορφή πούδρας. Παράγεται από φύλλα πράσινου τσαγιού, τα οποία αναπτύσσονται καλυμμένα με υφάσματα, διαδικασία που τους δίνει καλύτερη γεύση και υφή. To τσάι matcha, ωστόσο, περιέχει καφεΐνη.

Συγκεκριμένα, επειδή καταναλώνουμε ολόκληρα φύλλα στο matcha, μπορεί να πάρουμε τρεις φορές περισσότερη καφεΐνη από ένα φλιτζάνι τσάι. Περίπου δηλαδή την ίδια ποσότητα με ένα φλιτζάνι καφέ. Οι λάτρεις του Matcha λένε ότι σε σύγκριση με τον καφέ, το matcha δημιουργεί μια «χαλαρή εγρήγορση» λόγω μιας φυσικής ουσίας που περιέχει που ονομάζεται θειανίνη, η οποία προκαλεί χαλάρωση, όχι όμως υπνηλία.

Επίσης, εκτός από καφεΐνη και μικρές ποσότητες βιταμινών και μετάλλων, το matcha είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες είναι αντιοξειδωτικά τα οποία συνδέονται προστασία από καρδιακές παθήσεις και καρκίνο, καθώς και με καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, μείωση της αρτηριακής πίεσης και αντιγήρανση.

Κομπούτσα (kombucha)

Η κομπούτσα είναι μία από τις πιο hot τάσεις στα ροφήματα για καλύτερη υγεία. Το ζυμωμένο τσάι είναι γνωστό εδώ και αιώνες. Παρασκευάζεται με ζύμωση μαύρου τσαγιού με βακτήρια, μαγιά και ζάχαρη. Περιέχει προβιοτικά και αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορεί να έχουν οφέλη για την υγεία. Βοηθάει στην πέψη, τον ύπνο, την απώλεια βάρους και την αποτοξίνωση, ενώ ταυτόχρονα διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα. Το ποτό που συνήθως συνδυάζει μαύρο τσάι, φρούτα και μπαχαρικά, μπορεί να ενθουσιάσει οποιονδήποτε και η δροσερή του γεύση το κάνει ευχάριστο να το πιείς.

Τσάι μασάλα (Chai tea)

Το τσάι μασάλα, είναι ένα αναμειγνυόμενο και με πρόσθετα αρωματισμένο ρόφημα τσαγιού, το οποίο παρασκευάζεται από τη ανάμειξη μαύρου τσαγιού με ένα μείγμα αρωματικών Ινδικών μπαχαρικών και βοτάνων, όπως κανέλα, γαρύφαλλο και μαύρο πιπέρι.

Ενώ είναι ακόμα ένα ρόφημα με καφεΐνη, πολλές μάρκες τσαγιού chai έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Το μέσο φλιτζάνι τσάι μασάλα, περιέχει περίπου 25 mg καφεΐνης, σε σύγκριση με ένα φλιτζάνι καφέ, που μπορεί να είναι πάνω από 75 mg. Αυτό κάνει το τσάι μασάλα, μια εξαιρετική επιλογή για να μειώσεις την ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης, ενώ παράλληλα αποκομίζεις μερικά από τα οφέλη που ενισχύουν την ενέργεια.