FASHION SHOW

H πρώτη συλλογή του Daniel Lee για τον οίκο Burberry είχε θερμοφόρες για τσάντες. Είναι ο πυρετός hot;

Launchmetrics Spotlight

Αυτό που δεν «περνάει» καθόλου στον χώρο της μόδας, είναι η «κουλτούρα της ακύρωσης». Τίποτα δεν αγγίζει τον χώρο αυτό. Ακόμα κι αν πολλοί ξεσηκώθηκαν με την «απαράδεκτη καμπάνια» του οίκου Balenciaga που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2022, ο κόσμος θα συνεχίζει να αγοράζει Balenciaga (και καλά θα κάνει -κατά τη γνώμη μου), θα συνεχίσει να ψωνίζει ρούχα από το Shein, θα συνεχίσει να φοράει ρούχα των Dolce & Gabbana, ακόμα κι αν έχουν δηλώσει ότι τα παιδιά που γεννιούνται μέσω εξωσωματικής γονιμοποίησης, είναι «τεχνητά», και θα συνεχίσει να δοξάζει σχεδιαστές σαν τον Daniel Lee, ακόμα κι αν έχει κατηγορηθεί για κακοποιητική συμπεριφορά στο εργασιακό περιβάλλον. Μπορούμε, λοιπόν, να συμφωνήσουμε στο γεγονός ότι η κουλτούρα της ακύρωσης, δεν ισχύει στον χώρο αυτό.

 

Αυτό επιβεβαιώθηκε όταν ο οίκος Burberry, ανακοίνωσε ότι ο Daniel Lee θα αντικαταστήσει τον Riccardo Tisci, στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Ο Tisci λέει δεν έφερε πολλά κέρδη στον οίκο (ίσως τον έκανε “too modern” για τη φιλοσοφία του οίκου) και τώρα ποιο είναι το αποτέλεσμα; Να «φοριούνται» οι θερμοφόρες για τσάντες. Αυτό έφερε η απόφαση του οίκου Burberry να φέρει τον Lee σε μια τέτοια θέση.

Η πρώτη συλλογή του Daniel Lee στον οίκο Burberry, λοιπόν, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο και οι κριτικές ήταν ανάμεικτες. Και εξετάζοντας ξανά και ξανά τα ρούχα της συλλογής, καταλαβαίνω γιατί. Γιατί η συλλογή, είχε τα πάνω και τα κάτω της. Τα «πάνω» της, ήταν τα ανδρικά ρούχα που είδαμε στην πασαρέλα και τα «κάτω της», ήταν τα γυναικεία. Α, και οι θερμοφόρες για τσάντες. Ναι, κι αυτό ήταν ένα από τα «κάτω».

Μια νέα μέρα ξημερώνει για τον οίκο Burberry. Η “meh” φθινοπωρινή συλλογή

Ένα είναι το σίγουρο. Ο Daniel Lee «έκανε» restart στον οίκο Burberry. Εν μια νυκτί, διέγραψε όλη την κληρονομιά που άφησε ο Tisci στον οίκο (αυτό είναι απολύτως δικαιολογημένο -οι περισσότεροι creators θέλουν να ξεκινήσουν με μια φρέσκια ματιά την διαδρομή τους στον οίκο για τον οποίο αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν), και ξεκίνησε με τον λογαριασμό του label στο Instagram. Διέγραψε όλα τα posts και μας σύστησε το νέο λογότυπο του οίκου, το Burberry Equestrian Knight logo από το 1909. Ο Christopher Bailey (ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου πριν τον Tisci και πρώην CEO του οίκου), στα 00s δημιούργησε τη σειρά, “Burberry Prorsum” -τη βασική συλλογή του οίκου, μια που ο Lee τώρα επαναφέρει μέσα από το λογότυπο με τον ιππέα.

Launchmetrics Spotlight

Το λογότυπο αυτό, πρωταγωνίστησε στα ρούχα της συλλογής, μέσα από μια ποικιλία έντονων χρωμάτων τα οποία συνδυάστηκαν με την επιστροφή του Nova Check -του χαρακτηριστικού καρό του οίκου. Το καρό μοτίβο, επαναπροσδιορίστηκε μέσα από τη Fall 2023 συλλογή Burberry, με έντονες και φωτεινές αποχρώσεις, όπως το κόκκινο, το μωβ, το κίτρινο, το μπλε ηλεκτρίκ και φυσικά, το πράσινο (ένα χρώμα που ο Lee μας σύστησε στον οίκο Bottega Veneta). Αυτό ήταν το “fun part” της συλλογής, που είχε ένα ξεκάθαρο κλείσιμο ματιού στη Vivienne Westwood. Αν η Westwood σχεδίαζε για τον οίκο Burberry, αυτά τα ρούχα θα έκανε.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Κατά τα άλλα, η συλλογή ή πιο σωστά, τα γυναικεία κομμάτια της συλλογής, ήταν κάπως βαρετά. Το show άνοιξε με μια καμπαρντίνα (ο ιδρυτής του οίκου, Thomas Burberry, εφηύρε το γνωστό πανωφόρι, το 1879), η οποία περιλάμβανε έναν (faux) γούνινο γιακά. Η γούνα ήταν ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο σε όλη τη συλλογή, αφού την είδαμε σε γιακάδες, φορέματα, παπούτσια, αλλά και τσάντες.

Launchmetrics Spotlight

Αν και εμπνεύστηκε αρκετά από τους βασικούς κώδικες του οίκου, και ενώ υπήρχε ένα update σε αυτούς μέσα από την χρωματική παλέτα, υπήρχε κάτι το “meh” στα ρούχα. Από το ατυχές styling το οποίο δεν έδειχνε καθόλου φρέσκο, μέχρι και τα ίδια τα ρούχα. Οι φούστες κάτω από το γόνατο και τα πουλόβερ με τις τετράγωνες λαιμοκόψεις, συνδυασμένες με χοντρά καλσόν, δεν είναι μια καλή εκπροσώπηση της αγγλικής μόδας, σήμερα. Την κατάσταση έσωσαν τα φορέματα με τις ντραπέ λαιμοκόψεις και τα shearling παλτό, σε έντονες αποχρώσεις.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Ο πραγματικός θρίαμβος της συλλογής όμως, ήταν τα ανδρικά κομμάτια της Fall 2023 συλλογής Burberry. Τα άνετα, αλλά tailored παντελόνια, τα crisp κοστούμια, τα πιο streetwear κομμάτια, όπως τα bomber jackets με το καρό μοτίβο, συνδυασμένα με τα φαρδιά δερμάτινα παντελόνια, μέχρι και τα σύνολα ως μια τρομερά ενδιαφέρουσα ερμηνεία της κλασικής μπεζ καμπαρντίνας, ήταν πραγματικά αριστουργηματικά.

Launchmetrics Spotlight

Κάπου όμως, με τα “meh” γυναικεία παλτό με φτερά και το τόσο βαρετό styling, τα πλεκτά καπέλα σε σχήμα πάπιας και οι τσάντες-θερμοφόρες, δημιούργησαν ανάμεικτα συναισθήματα.

Launchmetrics Spotlight

Ίσως γι’ αυτό ο Lee να έφερε τις θερμοφόρες στην πασαρέλα. Γιατί, όπως και όταν έχεις πυρετό, τη μια ζεσταίνεσαι και την άλλη, κρυώνεις.

Launchmetrics Spotlight

Αυτό το σκωτσέζικο ντους που μας έκανε ο Lee, περιγράφει άψογα τη Fall 2023 συλλογή Burberry. Εγώ πάντως, θα ελπίζω σε κάτι καλύτερο για την επόμενη σεζόν. Ίσως κουβέρτες για φορέματα; Who knows?

Θερμοφόρες για τσάντες;;

ΨΗΦΙΣΕ