OPINIONS

Ο αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος βάφτισε τα παιδιά γκέι ζευγαριού στην Ελλάδα και το #Καθαίρεση_τώρα γεννήθηκε. Βοήθειά μας

Instagram.com/peter_dundas

Οι σχεδιαστές μόδας Ευάγγελος Μπούσης και Peter Dundas επέλλεξαν την Ελλάδα, προκειμένου να βαφτίσουν τα παιδιά που απέκτησαν μέσω παρένθετης μητέρας και το Μυστήριο της βάφτισης ευλόγησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος. Οι μικροί Αλέξιος και Ελένη πήραν τα ονόματά τους σε μία Ελληνορθόδοξη τελετή στη Βουλιαγμένη, παρουσία συγγενών και φίλων. Οι 8 νονοί (μεταξύ των οποίων η Ευγενία Νιάρχου), το λαμπερό πάρτι που ακολούθησε με διάσημους Έλληνες όπως η Βίκυ Καγιά να δίνουν το «παρών» και την Άννα Βίσση να τραγουδά στη σκηνή, όπως και η γενικότερη κοσμοπολίτικη διάθεση της ημέρας, μας έκανε να πιστέψουμε για λίγο ότι δεν θα υπήρχαν αντιδράσεις. Βιαστήκαμε να χαρούμε. Είχε γίνει η πρώτη βάφτιση παιδιών ενός γκέι ζευγαριού στην Ελλάδα. Ήταν δυνατόν να μην υπάρξουν αντιδράσεις;

«Είναι τα πρώτα παιδιά από μία οικογένεια με δύο μπαμπάδες που βαπτίζονται στην Ελληνορθόδοξη πίστη. Είμαστε ευγνώμονες και νιώθουμε τιμή που η δυνατή και όμορφη τελετή πραγματοποιήθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο. Τα λόγια του, πως όλα τα παιδιά είναι παιδιά του Θεού μάς ενθουσίασαν», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Peter Dundas σε σχετική ανάρτησή του από τη βάπτιση. «Ευχόμαστε αυτά να είναι η πρώτη από πολλές βαπτίσεις όπως η δική μας και πώς ο καθένας θα μπορεί να νιώθει ότι υπάρχει χώρος για εκείνον στην πίστη που έχει επιλέξει», πρόσθετε μεταξύ άλλων ο ένας εκ των δύο μπαμπάδων. Μα πού τα σκέφτονται αυτά, μου λες; Ποιος τους είπε ότι εδώ αγαπάμε αλλήλους;

Με ειρωνική διάθεση στο γράφω φυσικά, γιατί στην πραγματικότητα, μόνο αυτή η φράση θα έπρεπε να είναι η πυξίδα μας στη ζωή, όποια θρησκεία ή προσωπική πίστη κι αν ακολουθούμε. Θα έπρεπε να αγαπάμε τους άλλους ως εαυτόν. Αν μπορούσαμε να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και έπειτα τους άλλους σαν αυτόν, θα καταλαβαίναμε ότι είμαστε ίσοι, θα παλεύαμε ο διπλανός μας να έχει τα ίδια δικαιώματα με εμάς, θα παλεύαμε για την αποδοχή, την ισονομία, την ελευθερία του καθενός να ζει όπως θέλει, χωρίς να περιορίζει την ελευθερία του άλλου. Αλλά εμείς δεν αγαπάμε, εμείς αποστρεφόμαστε εκείνους που αγαπούν και αποδέχονται τον εαυτό τους, εμείς αποστρεφόμαστε την ελευθερία τους.

Στο στόχαστρο βρέθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος. Το hashtag #Καθαίρεση_Τώρα γεννήθηκε στο Twitter και οι «καλοί χριστιανοί» του οχυρώθηκαν πίσω από αυτό ζητώντας άμεσα την καθαίρεση του ιερέα που τόλμησε να ευλογήσει τη βάφτιση των δύο παιδιών επειδή οι γονείς τους ήταν γκέι. Πού τέλεσε δηλαδή ένα μυστήριο που αφορά μόνο τα παιδιά, άντε και τους πνευματικούς γονείς τους, χωρίς να κάνει αχρειάστες διακρίσεις. Πώς τόλμησε ο Ελπιδοφόρος να εισάγει δύο νέα μέλη στην εκκλησία στην οποία κι εκείνοι πιστεύουν; Πώς τόλμησε να μιλήσει για τον Θεό που αγαπά όλα του τα παιδιά. Και να το κάνει μάλιστα και στην Ελλάδα, ε αυτό πάει πολύ.

Δεν ήξερε ο δόλιος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, ότι εδώ οι ιερείς λένε ότι είναι καλύτερο μία μάνα να γεννήσει τα παιδιά της και να τα σκοτώσει μετά παρά να κάνει άμβλωση. Δεν ήξερε ότι εδώ οι ιερείς λένε ότι καμιά φορά οι γυναίκες προκαλούν τις γυναικοκτονίες επειδή μιλάνε πολύ. Δεν ήξερε ότι εδώ οι ιερείς διώχνουν τα trans άτομα από συσσίτια τα οποία έχουν ανάγκη. Δεν ήξερε ότι ιερείς συλλαμβάνονται επειδή ασέλγησαν σε παιδιά. Και δεν ήξερε ότι όλα τα παραπάνω δεν είναι λόγος για κανέναν χριστιανο να ζητήσει #Καθαίρεση_Τώρα.

Όχι, λόγος για καθαίρεση είναι μόνο όταν επικυρώνεις μία μη εγκεκριμένη από τους «καλούς χριστιανούς» αγάπη, δεχόμενη τους καρπούς της στους κόλπους σου.

Στο Twitter το hashtag #Καθαίρεση_Τώρα άρχισε να γίνεται δημοφιλές και να γεμίζει με σχόλια που θέλουν να μας γυρίσουν πίσω στον Μεσαίωνα. Που επιμένουν να μην αναγνωρίζουν ότι ο κόσμος προχωρά προς μία κατεύθυνση που θέλει να εξασφαλίσει την μεγαλύτερη δυνατή ελευθερία για όλους, τη συνύπαρξη, την αποδοχή, την αγάπη. Σχόλια που επιμένουν να εκθειάζουν μία κοινωνία της οποίας η «κανονικότητα» συνεχίζει να καταπιέζει τους ανθρώπους και να τους εγκλωβίζει σε καλούπια στα οποία δεν χωρά κανείς πια.

Tweets που εκφράζουν οργή και φόβο για τη «διάβρωση» της θρησκείας, της παράδοσης και της ζωής μας, γέμισαν το Twitter και ο Ελπιδόφόρος έγινε το κόκκινο πανί.

Κι όμως, το μόνο που διαβρώνει την πίστη μας, όχι στον θεό αλλά στους ανθρώπους είναι η τοξικότητα που σταλλάζουν μέσα μας αυτά τα σχόλια, καταδικάζοντας οτιδήποτε κρίνεται ως διαφορετικό σε μια επίγεια κόλαση χωρίς τέλος.

Ευτυχώς κατά τη διάρκεια της μέρας άρχισαν να ακούγονται κι άλλες φωνές στο Twitter που αναγνώριζαν το αυτονόητο: Δεν υπάρχει τίποτα μιαρό στην αγάπη. Ο Ελπιδοφόρος βρήκε συμμάχους που αναγνώρισαν στην κίνησή του την ελπίδα ότι κάποια στιγμή το «αγαπάτε αλλήλους» θα αποκτήσει μία λιγότερο υποκριτική χροιά στη χώρα μας.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος και η κίνησή του αυτή, μοιάζει με μία εικόνα παράταιρη στην Ελλάδα των «καλών χριστιανών» του Twitter. Μοιάζει όμως και με μία εικόνα εκσυγχρονισμού στην οποία η πίστη δεν θα μοιάζει εντελώς παράταιρη στη ζωή μας. Μία εικόνα στην οποία η πίστη, όπως την εκφράζει ο Ελπιδοφόρος, απευθύνεται σε όλους, που δεν κάνει διακρίσεις γιατί πίστη είναι και οι διακρίσεις αυτοαναιρούνται στην περίπτωσή της. Μοιάζει με εικόνα ιδανική και ίσως ουτοπική, που ωστόσο δεν αποκλείεται να έρθει κάποια στιγμή στη ζωή μας.

Σε μία χώρα όπου δεν επιτρέπονται καν οι γάμοι μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών, αυτή η εικόνα ήρθε να ταράξει τα νερά και να φοβίσει όσους αρνούνται ακόμα πεισματικά το γεγονός ότι ο κόσμος προχωρά, χωρίς, ελπίζουμε, να τους ρωτήσει. Κι είναι η ώρα της επιλογής για όλους τους υπόλοιπους, θα μείνουμε πίσω ή θα πάμε μπροστά προς μία κοινωνία που θα σέβεται περισσότερο τον άνθρωπο και λιγότερο τις όποιες αναχρονιστικές ιδέες και εμμονές περί διάβρωσης των ηθών του τόπου;

Εμείς προχωράμε κι εκείνοι ας μείνουν πίσω να ζητούν την Καθαίρεση. Εμείς, εξάλλου ζητάμε άλλο πράγμα. Ζητάμε την κάθαρση από όλη την καταπίεση, όλες τις διακρίσεις, όλες τις αδικίες που έχουμε διαχρονικά υποστεί. Εμείς ζητάμε την αγάπη. Και μπορεί τώρα να μην μας γεννιέται καμία ελπίδα, αλλά κάποτε, είμαι σίγουρη, θα την έχουμε.