OPINIONS

Ιερέας στην Καλλιθέα επιτέθηκε σε τρανς γυναίκα. Καλύτερα «πράγμα του διαβόλου» παρά «άνθρωπος του Θεού»

Unsplash

Καλή μας Μεγάλη Εβδομάδα να ευχηθώ. Μεγάλη Τρίτη σήμερα και στις εκλησίες θα ακουστεί το Τροπάριο της Κασσιανής, το αφιερωμένο στην αμαρτωλή γυναίκα που έπλυνε τα πόδια του Χριστού με μύρο. Σε έβαλα σε κλίμα κατάνυξης; Να σε βγάλω όπως σε έβαλα, με βήμα ταχύ. Όχι εγώ ακριβώς, αλλά ένας ιερέας στην Καλλιθέα.

Στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου μοιράζεται φαγητό από το συσσίτιο της εκκλησίας σε ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν αυτό το ένα πιάτο φαΐ που για εμένα κι εσένα μάλλον είναι αυτονόητο. Εκεί βρέθηκε και μία τρανς γυναίκα ζητώντας κι εκείνη φαγητό το οποίο σύμφωνα με τα εισοδηματικά της κριτήρια δικαιούται. Ένας ιερέας στην Καλλιθέα και στον συγκεκριμένο ναό είχε αντίθετη άποψη.

Η τρανς γυναίκα ήρθε αντιμέτωπη με μία συμπεριφορά που με γυρνάει πίσω σε σκηνές του Ιησού από τη Ναζαρέτ του Franco Zeffirelli. Σε λιθοβολισμούς στη μιχαλίδα, στις επιθέσεις στο σπίτι της Μαρίας Μαγδαληνής, στους Γραμματείς και τους Φαρισσαίους του Ναού για να συνεχίσω σε κλίμα μεγαλοβδομαδιάτικο.

Όπως ανέφερε η Άννα Κουρουπού στη σελίδα της στο Facebook, καταγγελία πραγματοποιήθηκε στο Red Umbrella Athens, από την τρανς γυναίκα, καθώς «Ένας ιερέας σε ναό στην Καλλιθέα, αρνείται να της παρέχει συσσύτιο, λόγω της ταυτότητας της. Ενω πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Η άρνηση του ειναι οχι μόνο ρατσιστική, αλλά και κακοποιητική. Την αποκαλεί “άντρα με βυζιά”, ότι δεν ανήκει στην εκκλησία, ότι είναι “πράγμα του διαβόλου” και αν πεινάει να πάει να δουλέψει στη Συγγρού».

Η ταυτότητα της τρανς γυναίκας αποκαλύφθηκε όταν της ζήτησαν από την εκκλησία να δείξει τα δικαιολογητικά που απαιτούνται ώστε να λαμβάνει το συσσίτιο. Εκεί διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για ένα τρανς άτομο κι ο ιερέας από την Καλλιθέα ανέλαβε (επαίσχυντη) δράση.

«Όταν, λοιπόν, διαπιστώθηκε η τρανς ταυτότητά της, ο ιερέας ξεκίνησε τις τρανσφοβικές επιθέσεις. Με χυδαίες εκφράσεις όπως “άνδρας με βυζιά”, “πλάσμα του διαβόλου” κ.α., ο ιερέας της αρνήθηκε τη συμμετοχή της στο συσσίτιο, διώχνοντάς την», είπε στο Antivirus Magazine η δικηγόρος του Red Umbrella Athens, που έχει αναλάβει την υπόθεση, Αγγελική Σουγλέ.

Όπως αναφέρει στην ίδια ανάρτηση η ακτιβίστρια και μέλος του Red Umbrella Athens, την Κυριακή 17 Απριλίου ο οργανισμός κατέθεσε μήνυση στη ΓΑΔΑ στο τμήμα ρατσιστικού εγκλήματος.

Όπως εξήγησε η δικηγόρος στα Μέσα, η τρανς γυναίκα προσπάθησε να του πει πως ήρθε στον Οίκο του Θεού κι ότι κι αυτή είναι πλάσμα του Θεού και χρειάζεται φαγητό, ωστόσο, ο ιερέας στην Καλλιθέα επέμεινε. Οι γυναίκες που έκαναν τη διανομή, της έδωσαν μόνο μία φορά από τις επόμενες που βρέθηκε στον ναό φαγητό, κρυφά, φοβισμένες από τον ιερέα. Εκτός της μήνυσης που κατατέθηκε, όπως ανέφερε η δικηγόρος της γυναίκας, θα διερευνηθεί και τι ακριβώς ισχύει για την εκκλησία και τα τρανς άτομα. Όπως ανέφερε η δικηγόρος, ο ιερέας στην Καλλιθέα αναφέρθηκε σε «γραμμή» της Ιεράς Συνόδου, σύμφωνα με την οποία η εκκλησία έχει αποφασίσει να δέχεται τα γκέι άτομα καλώντας τα σε μετάνοια, όχι όμως και τα τρανς άτομα.

Αν η τρανς γυναίκα είναι «πράγμα του διαβόλου» και ο ιερέας στην Καλλιθέα είναι «άνθρωπος του Θεού», τότε ξεκάθαρα προτιμώ να είμαι πράγμα του διαβόλου. Η άλλη πλευρά εκρήγνυται με βία και σκορπά γύρω της ρατσισμό κι εκφοβισμό που αγγίζει ακόμα και τις γυναίκες που εθελοντικά βοηθούν στα συσσίτια. Η άλλη πλευρά οχυρώνεται πίσω από την εξουσία που της δίνει η θέση του λειτουργού της εκκλησίας για να κάνει διακρίσεις και να αποφαίνεται ποιος αξίζει και ποιος όχι την αγάπη και τη στοργή και την αλληλεγγύη των συνανθρώπων του.

Η άλλη πλευρά επιμένει να μας κρατά σε συνθήκες μεσαίωνα, να καλεί τους γκέι σε μετάνοια (για τι;) και να χαρακτηρίζει συνανθρώπους μας «πράγματα», επειδή αρνείται να ανοίξει τα μάτια της σε έννοιες όπως η αυτοδιάθεση, η ελευθερία, η αποδοχή.

Η άλλη πλευρά μιλά για αμαρτία όταν όλοι μας μιλάμε για αγάπη. Κι αυτό θα έπρεπε να είναι αρκετό.

Κι ας ακούμε όλες αυτές τις μέρες, τα «αγαπάτε αλλήλους», τα «δώστε στον αδερφό μου νερό να πιει και θα με ξεδιψάσετε», τα «μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται». Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν ισχύει σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε ο ιερέας από την Καλλιθέα, αν απέναντί σου έχεις ένα τρανς άτομο.

Ακούμε παραλλήλως και το «μακάριοι οί πεινῶντες καὶ διψῶντες τὴν δικαιοσύνην, ὅτι αὐτοὶ χορτασθήσονται». Και κάτι μου λέει ότι έτσι θα γίνει. Η τρανσφοβία, ο ρατσισμός και οι διακρίσεις δεν έχουν χώρο, όχι στον «οίκο του Θεού», εκεί μπορεί και να έχουν, αν οι λειτουργοί των ναών αυτών είναι όπως ο ιερέας από την Καλλιθέα, αλλά δεν έχουν χώρο από το προαύλιο και πέρα, εδώ έξω, στην κοινωνία των ανθρώπων.