OPINIONS

Γιατί μια γυμνή διαφήμιση εγκύου θεωρείται ακατάλληλη; Η απάντηση δεν είναι «τα πρησμένα στήθη της Molly Baz»

Molly Baz Instagram

Η διαφήμιση στην Times Square της εγκύου συγγραφέα βιβλίων μαγειρικής και influencer, Molly Baz με τα μπισκότα θηλασμού τοποθετημένα στο στήθος της, έγινε viral για όλους τους λάθος λόγους. Η καμπάνια, στην οποία συμμετέχει η έγκυος και σχεδόν γυμνή Molly Baz, θεωρήθηκε απρεπής και ακατάλληλη. Μόλις 3 μέρες μετά, αφαιρέθηκε

Η διαφήμιση με την ημίγυμνη έγκυο λογοκρίθηκε, αλλά το πρόβλημα δεν είναι τα πρησμένα στήθη της Molly Baz. Δεν πήγε καλά αυτό για την καμπάνια της Swehl, μιας startup που αυτοχαρακτηρίζεται ως «μια αναγκαία στάση για το ταξίδι σας στον θηλασμό». Πήγε πολύ καλύτερα. Η Swehl είδε μια αύξηση 500% στην επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της, προσελκύοντας 40.000 νέους χρήστες.

Γιατί νιώθουμε τόσο άβολα να βλέπουμε το γυμνό σώμα μιας εγκύου;

Δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι το σχεδόν γυμνό δεν είναι ασυνήθιστο θέαμα σε διαφημιστικές πινακίδες (billboard) στην Times Square. Στην πραγματικότητα, είναι πρακτικά ένας χώρος προβολής για μάρκες εσωρούχων όπως η Aerie, η Calvin Klein και η Skims. Πρέπει να αλλάξουν τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις για το σώμα των γυναικών.

Αυθαίρετα, πουριτανικά και πατριαρχικά πρότυπα διέπουν αυτή την κοινωνία και το 2024. Κάποιοι πιστεύουν ότι ο έλεγχος του γυναικείου σώματος είναι καθήκον τους

Αφού (εκούσια ή ακούσια) μέτρησα όλους τους κοιλιακούς του Jeremy Allen White με τα πιο διάσημα εσώρουχα του πλανήτη και είδα περισσότερα close ups (κοντινά) από όσα φανταζόμουν σε καβάλο, η αντίστοιχη σε αισθητική γυναικεία διαφήμιση (το γυναικείο σώμα, ποιον κοροϊδεύουμε), λογοκρίθηκε.

Σίγουρα η Times Square – όπου βασιλεύουν οι διαφημιστικές πινακίδες με τα ημίγυμνα σώματα που έχουν πουλήσει/ διαφημίσει  τα πάντα, από τζιν και εσώρουχα μέχρι αθλητικά παπούτσια – θα μπορούσε να αντέξει μια γυμνή μέλλουσα μαμά. Αυτό θα έπρεπε να είναι προφανές. Αλλά, μάλλον στην Αμερική μπορεί να διαφημιστεί σχεδόν κάθε τύπος στήθους, εκτός από έναν μαστό γεμάτο γάλα. Πίσω από τη φωτογραφία στη διαφήμιση της εγκύου Molly Baz υπήρχε ένα μήνυμα που γράφει, «Απλά προσθέστε γάλα»

Η Molly Baz είπε ότι η διαφήμιση για τη Swehl υποτίθεται ότι τιμά τις μητέρες που θηλάζουν. To brand Swehl, ιδρύθηκε πέρυσι και παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικά βίντεο για το θηλασμό στο διαδίκτυο και πουλά αξεσουάρ θηλασμού. Η συγγραφέας βιβλίων μαγειρικής Molly Baz, δημιούργησε μια σειρά από διαφημίσεις με την εταιρεία Swehl για να προμοτάρει τη συνταγή της για μπισκότα γαλουχίας.

Μία από τις φωτογραφίες της αφαιρέθηκε από μια διαφημιστική πινακίδα στην Times Square. «Είναι πολύ απογοητευτικό και εξοργιστικό για μένα το γεγονός ότι η πρώτη μου προσπάθεια να γίνω μητέρα θεωρήθηκε ακατάλληλη», είπε η Molly Baz. 

Η διαφήμιση παραβίαζε «τις οδηγίες για αποδεκτό περιεχόμενο». Το νέο δημιουργικό δεν δείχνει το στήθος της εγκυμονούσας Molly  Baz. Είναι σε έναν πάγκο κουζίνας με τζιν και ένα κροπ τοπ, τρώγοντας ένα από τα μπισκότα της. Εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε τη συστημική ντροπή για το σώμα και το στήθος μας;

Ο ελέφαντας στην Times Square

Τα μπισκότα γαλουχίας της Molly Baz υποτίθεται ότι αυξάνουν την παροχή γάλακτος, αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία ότι όντως το κάνουν, τα συστατικά «πιστεύεται ότι» αυξάνουν την παραγωγή γάλακτος. Οι Αμερικανίδες μητέρες δέχονται τεράστια πίεση να θηλάσουν και να το κάνουν «αποκλειστικά» — δηλαδή χωρίς συμπλήρωμα με φόρμουλα.

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά τον αποκλειστικό θηλασμό για τους πρώτους 6 μήνες της ζωής του βρέφους, οπότε μπορούν να εισαχθούν στερεές τροφές και τη συνέχιση του θηλασμού έως την ηλικία των 2 ετών (ένα όριο που αύξησε από τους 12 μήνες το 2022). Το μητρικό γάλα θεωρείται μια σχεδόν υπερφυσική ουσία , που όχι μόνο παρέχει αντισώματα και τροφή στο βρέφος, αλλά μπορεί να είναι θαυματουργό μέχρι και για την ακμή.

Τα συμπεράσματα είναι τα εξής 2:

Μπορεί να μην μας αρέσουν τα σώματα εγκύων γυναικών, αλλά σίγουρα μας αρέσει να τους πουλάμε πράγματα. Και για κάθε διαφήμιση οι γυναίκες μπορούν να φορούν τα εσώρουχά τους, αρκεί να χορταίνουν το αντρικό βλέμμα.

Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί οι άνδρες δεν ξέρουν πώς να βλέπουν τις γυναίκες χωρίς να τις σεξουαλοποιούν.