POP CULTURE

6 συγκινητικές χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις. Δεν κλαίω εγώ, εσύ κλαις

Κάθε χρόνο, οι διαφημίσεις με θέμα τα Χριστούγεννα είναι μια από τις πρώτες ενδείξεις ότι η περίοδος των γιορτών έφτασε.

Διαφημιστικά γραφεία, πολυκαταστήματα και εταιρείες παιχνιδιών, χρησιμοποιούν τους τελευταίους μήνες κάθε χρόνου, για να παρουσιάσουν την καλύτερη δουλειά τους, με στόχο να μας βάλουν στο πνεύμα των γιορτών. Το αποτέλεσμα, είναι χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις, που μας πλημμυρίζουν με συγκίνηση και μας κάνουν να νιώσουμε λίγη από την πραγματική μαγεία των Χριστουγέννων, επικοινωνώντας στους θεατές σημαντικά μηνύματα, που ξεπερνούν την καταναλωτική μανία των ημερών.

J&B – She (2022)

Μια πολύ συγκινητική χριστουγεννιάτικη διαφήμιση παρουσίασε το ουίσκι, J&B, υπενθυμίζοντας ότι η πραγματική μαγεία βρίσκεται μέσα στον καθένα μας. Στο ισπανικό σποτ με τίτλο She, όπου ακούγεται το ομώνυμο τραγούδι του Elvis Costello, παρακολουθούμε την ιστορία ενός ηλικιωμένου άνδρα. Με αφορμή ένα κραγιόν, ο άνδρας αρχίζει να πειραματίζεται με διάφορα καλλυντικά, μέχρι που καταφέρνει το ιδανικό look.

Οι ημέρες των γιορτών φτάνουν και η οικογένειά του, ανάμεσά τους και η τρανς εγγονή του, καταφτάνουν στο σπίτι. Την ώρα που το τραπέζι ετοιμάζεται, παππούς και εγγονή μπαίνουν στο μπάνιο και αρχίζει να την  μακιγιάρει.

Το viral διαφημιστικό, δημιουργήθηκε για να τονίσει το θέμα της ταυτότητας φύλου ή τις πιέσεις που νιώθουν τα άτομα LGBTQ+ να συμπεριφέρονται διαφορετικά, να αλλάζουν την εμφάνισή τους ή ακόμη και να αποφεύγουν τις γιορτές με την οικογένεια και τους φίλους, λόγω του φόβου της απόρριψης.

Posten Norge – When Harry Met Santa (2021)

Η σχεδόν τετράλεπτη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, με τίτλο «Όταν ο Χάρι γνώρισε τον Άγιο Βασίλη» (When Harry Met Santa), θυμίζει περισσότερο ταινία μικρού μήκους και γιορτάσει την επέτειο 50 ετών από την αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας στη Νορβηγία.

Τα τελευταία χρόνια, η Posten Norge κυκλοφορεί διαφημίσεις που έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της εορταστικής περιόδου της χώρας, ενώ με τη φετινή της χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, δίνει και μια γερή γροθιά στα στερεότυπα. Ο τίτλος «Όταν ο Χάρι γνώρισε τον Άγιο Βασίλη», είναι μια ξεκάθαρη αναφορά στη romcom του 1989, «Όταν ο Χάρι συνάντησε τη Σάλι». Όπως και η ταινία της δεκαετίας του ’80, η διαφήμιση παρουσιάζει τον Χάρι και τον Άγιο Βασίλη να συναντιούνται και να επανασυνδέονται χρόνο με τον χρόνο, μέχρι που τελικά μοιράζονται ένα φιλί.

Doc Morris – Take Care of Yourself (2020)

Στην κορυφή των πιο συγκινητικών εορταστικών διαφημίσεων το 2020, βρέθηκε -δικαιωματικά- μια διαφήμιση ολλανδικής φαρμακοβιομηχανίας. Το βίντεο δημιουργήθηκε από το γερμανικό πρακτορείο Jung von Matt ως μέρος της εκστρατείας «Take care» της ολλανδικής εταιρείας Doc Morris.

Η σχεδόν τρίλεπτη  διαφήμιση  παρουσιάζει έναν ηλικιωμένο άνδρα, που ζει απομονωμένος στο σπίτι του, να προπονείται κάθε μέρα μόνος του με ένα kettlebell. Η σκληρή και επίπονη προπόνησή του συνεχίζεται για πολλές ημέρες, με τον ίδιο, να παρακινείται από μια φωτογραφία, την οποία φροντίζει να βλέπει όση ώρα γυμνάζεται. Κανένας όμως δεν μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει, ενώ γείτονες, περαστικοί ακόμα και η κόρη του, απορούν για το τι ακριβώς προσπαθεί να καταφέρει. Ο τελικός του στόχος; Aπλά θα σε κάνει να ψάξεις για χαρτομάντηλα.

John Lewis: Give a Little Love (2020)

Όταν μιλάμε για χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις, οι παραγωγές John Lewis, έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Στη δίλεπτη διαφήμιση, με τίτλο Give a Little Love (Χάρισε λίγη Αγάπη) το διάσημο brand, επιχειρεί να δείξει στο κοινό, πώς μια απλή πράξη καλοσύνης μπορεί να φέρει χαρά σε ανθρώπους που αγωνίζονται σιωπηλά.

Η διαφήμιση είναι γεμάτη με μια σειρά από εννέα συνδεόμενα χρονογραφήματα, τα οποία δημιουργήθηκαν από οκτώ διαφορετικούς καλλιτέχνες. Κάθε σκηνή δημιουργείται με διαφορετικό τρόπο – από κλασικά κινούμενα σχέδια έως animation από πλαστελίνη. Το αποτέλεσμα, όπως πάντα, απόλυτα τρυφερό.

John Lewis – The Boy and The Piano (2018)

Τα Χριστούγεννα δεν είναι ποτέ ολοκληρωμένα, χωρίς μια δακρύβρεχτη διαφήμιση John Lewis. H χριστουγεννιάτικη διαφήμιση του 2018, είναι βασισμένη στην ιστορία της ζωής του Sir Elton John, καθώς παρακολουθούμε πώς ένα χριστουγεννιάτικο δώρο από τη γιαγιά του, ήταν η αρχή για μια λαμπρή, μουσική καριέρα.

EDEKA Weihnachtsclip – #heimkommen (2015)

Η μοναξιά τα Χριστούγεννα, είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για πολλούς ηλικιωμένους και αυτό είναι το θέμα μιας ακόμα συγκινητικής, χριστουγεννιάτικης διαφήμισης, αυτή τη φορά από την Γερμανία.

Σε αυτή, παρακολουθούμε τον πιο γλυκό ηλικιωμένο κύριο που μπορεί να φανταστεί κανείς, να καταβάλλει απίστευτες προσπάθειες για να συγκεντρώσει την οικογένειά του για την εορταστική περίοδο. Μέσα στον τεράστιο ενθουσιασμό και τη βιασύνη της εορταστικής περιόδου, μπορεί να είναι εύκολο να ξεχάσουμε ότι μερικές φορές χρειάζεται απλώς να επιβραδύνουμε και να θυμόμαστε ότι υπάρχουν εκείνοι που μας χρειάζονται. To παρακάτω σποτ, μας δίνει την κατάλληλη υπενθύμιση.