ΣΩΜΑ

Ιδρώνεις έντονα; 6 λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Ξεκινάω με το δεδομένο πως η εφίδρωση είναι μια φυσιολογική διαδικασία- αντίδραση του οργανισμού κάθε ανθρώπου. Στην πραγματικότητα, ο ιδρώτας δεν είναι τίποτε άλλο από νερό με αλάτι, ενώ στο σώμα μας υπάρχουν πάνω από 2,5 εκατομμύρια ιδρωτοποιούς αδένες, που βρίσκονται σχεδόν παντού.

Παρόλα αυτά, η έντονη εφίδρωση είναι κάτι που μπορεί να «στοιχίσει» στην αυτοπεποίθησή μας, όσο κι αν δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει. Αρκεί να σκεφτείς πότε αισθάνεσαι πιο άβολα: Όταν έχεις ιδρώσει ή όταν έχεις εντελώς στεγνές μασχάλες; Νομίζω ρητορικό το ερώτημα. Κάπως έτσι, αποφασίσαμε παρακάτω να μοιραστούμε μαζί σου 6 λάθη που πρέπει να αποφύγεις αν ιδρώνεις αρκετά μέσα στην ημέρα!

-Τα πιο άβολα ρούχα

Ναι, μπορεί ένα one shoulder top ή ένα strapless μπλουζάκι να σε κολακεύει πάρα πολύ, αλλά όταν ο υδράργυρος χτυπάει κόκκινο, προτίμησε να φοράς πιο άνετα ρούχα και εσώρουχα, κατά προτίμηση βαμβακερά και όχι από συνθετικά υφάσματα. Βγάλε από την ντουλάπα σου τις μακριές πουκαμίσες ή τα βαμβακερά, φαρδιά t-shirts σου  που θα απορροφήσουν τον ιδρώτα, αποφεύγοντας την ανάπτυξη βακτηρίων.

-Αγχώνεσαι χωρίς λόγο

Η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη. Όπου «πολλή δουλειά» βάλε το άγχος. Το καθημερινό στρες και η ένταση- χωρίς να το καταλαβαίνεις- προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη εφίδρωση μιας και ο οργανισμός σου μαθαίνει να αντιδρά σε πιο αγχωτικό περιβάλλον, ενεργοποιώντας τον ιδρώτα. Δεν θα μιλήσω για τις συνέπειές του άγχους στην επιδερμίδα σου. Καλύτερα να το μετριάσεις!

-Το απλώνεις μόνο στις μασχάλες

Όπως σου είπα παραπάνω, οι ιδρωτοποιοί αδένες βρίσκονται σχεδόν σε κάθε σημείο του σώματός μας- εκτός από τα χείλη μας! Αν λοιπόν έχεις παρατηρήσει πως εκτός από τις μασχάλες, ιδρώνεις έντονα και σε αλλά σημεία του σώματός σου, όπως  στην πλάτη, ανάμεσα στους μηρούς ή πίσω από τα γόνατα, άπλωσέ το και εκεί.

-Το παρακάνεις με τα καυτερά φαγητά

Ναι, μπορεί να τρελαίνεσαι για Ταϊλανδέζικο ή σουτζουκάκια με κύμινο (εγώ και για τα δύο) ΑΛΛΑ, οφείλω να σε ενημερώσω πως τα μπαχάρια δεν θα σε βοηθήσουν καθόλου στον αγώνα σου κατά της έντονης εφίδρωσης. Όπως και τα φαγητά με αρκετό αλάτι. Γι αυτό λοιπόν προσπάθησε να τα περιορίσεις.

-Το απλώνεις μόνο το πρωί

Εκτός από το πρωί- δεν ξέρω για εσένα εγώ το βάζω μετά το μπάνιο πριν φύγω από το σπίτι, δοκίμασε να βάλεις αποσμητικό τη νύχτα, λίγο πριν κοιμηθείς, σε καθαρή και στεγνή πάντα επιδερμίδα. Κι αυτό γιατί, το βράδυ, ιδρώνεις λιγότερο και οι ιδρωτοποιοί αδένες σου είναι πιο δεκτικοί στο να απορροφήσουν τα συστατικά του αποσμητικού σου, επομένως, να δράσουν καλύτερα και αποτελεσματικότερα.

-Δεν ξυρίζεσαι συχνά

Όπως σου έχω ξαναπεί, το ξύρισμα και ο συχνός καθαρισμός της επιδερμίδας (πόσο μάλλον στην περιοχή της μασχάλης) βοηθούν τα  αντιιδρωτικά να λειτουργούν ακόμη καλύτερα, μιας και η έντονη τριχοφυΐα ευνοεί τη συσσώρευση των βακτηρίων που προκαλούν οσμή και ευδοκιμούν σε συνδυασμό με τα νεκρά κύτταρα του δέρματος, τη λιπαρότητα και τον ιδρώτα.