ΣΩΜΑ

Ιδρώνεις έντονα; 6 λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Unsplash

Ξεκινάω με το δεδομένο πως η εφίδρωση είναι μια φυσιολογική διαδικασία- αντίδραση του οργανισμού κάθε ανθρώπου όπου αποβάλλονται μεταξύ άλλων, οι τοξίνες. Στην πραγματικότητα, ο ιδρώτας δεν είναι τίποτε άλλο από νερό με αλάτι, ενώ στο σώμα μας υπάρχουν πάνω από 2,5 εκατομμύρια ιδρωτοποιοί αδένες, που βρίσκονται σχεδόν παντού. Ιδρώνεις, ιδρώνω, ιδρώνουμε και αυτό είναι φυσιολογικό.

Παρόλα αυτά, ο έντονος ιδρώτας και η κακοσμία είναι πράγματα που μπορούν να «στοιχίσουν» στην αυτοπεποίθησή μας, όσο κι αν δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει. Τα καλά νέα είναι πως υπάρχει τρόπος να τα μειώσεις. Πώς; Αποφεύγοντας τα παρακάτω 6 λάθη!

-Τα πιο άβολα ρούχα

Ναι, μπορεί ένα one shoulder top ή ένα strapless μπλουζάκι να σε κολακεύει πάρα πολύ, αλλά όταν ο υδράργυρος χτυπάει κόκκινο, προτίμησε να φοράς πιο άνετα ρούχα και εσώρουχα, κατά προτίμηση βαμβακερά και όχι από συνθετικά υφάσματα. Βγάλε από την ντουλάπα σου τις μακριές πουκαμίσες ή τα βαμβακερά, φαρδιά t-shirts σου  που θα απορροφήσουν τον ιδρώτα, αποφεύγοντας την ανάπτυξη βακτηρίων.

-Αγχώνεσαι χωρίς λόγο

Η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη. Όπου «πολλή δουλειά» βάλε το άγχος. Το καθημερινό στρες και η ένταση- χωρίς να το καταλαβαίνεις- προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη εφίδρωση μιας και ο οργανισμός σου μαθαίνει να αντιδρά σε πιο αγχωτικό περιβάλλον, ενεργοποιώντας τον ιδρώτα. Δεν θα μιλήσω για τις συνέπειές του άγχους στην επιδερμίδα σου. Καλύτερα να το μετριάσεις!

-Απλώνεις το αποσμητικό σου μόνο στις μασχάλες

Όπως σου είπα παραπάνω, οι ιδρωτοποιοί αδένες βρίσκονται σχεδόν σε κάθε σημείο του σώματός μας- εκτός από τα χείλη μας! Αν λοιπόν έχεις παρατηρήσει πως εκτός από τις μασχάλες, ιδρώνεις έντονα και σε αλλά σημεία του σώματός σου, όπως  στην πλάτη, ανάμεσα στους μηρούς ή πίσω από τα γόνατα, άπλωσε το αποσμητικό σου και εκεί.

-Το παρακάνεις με τα καυτερά φαγητά

Ναι, μπορεί να τρελαίνεσαι για Ταϊλανδέζικο ή σουτζουκάκια με κύμινο (εγώ και για τα δύο) ΑΛΛΑ, οφείλω να σε ενημερώσω πως τα μπαχάρια δεν θα σε βοηθήσουν καθόλου στον αγώνα σου κατά της έντονης εφίδρωσης. Όπως και τα φαγητά με αρκετό αλάτι. Γι αυτό λοιπόν προσπάθησε να τα περιορίσεις.

-Βάζεις αποσμητικό μόνο το πρωί

Εκτός από το πρωί- δεν ξέρω για εσένα εγώ απλώνω το αποσμητικό μου μετά το μπάνιο, πριν φύγω από το σπίτι. Δοκίμασε να βάλεις αποσμητικό τη νύχτα, λίγο πριν κοιμηθείς, σε καθαρή και στεγνή πάντα επιδερμίδα. Κι αυτό γιατί, το βράδυ, ιδρώνεις λιγότερο και οι ιδρωτοποιοί αδένες σου είναι πιο δεκτικοί στο να απορροφήσουν τα συστατικά του αποσμητικού σου, επομένως, να δράσουν καλύτερα και αποτελεσματικότερα.

-Δεν ξυρίζεσαι συχνά

Όπως σου έχω ξαναπεί, το ξύρισμα στην περιοχή της μασχάλης βοηθά τα  αντιιδρωτικά να λειτουργούν ακόμη καλύτερα, μιας και η έντονη τριχοφυΐα ευνοεί τη συσσώρευση των βακτηρίων που προκαλούν οσμή και ευδοκιμούν σε συνδυασμό με τα νεκρά κύτταρα του δέρματος, τη λιπαρότητα και τον ιδρώτα.