ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Η απλή μέθοδος για να εξελιχθείς επαγγελματικά ή να ξεκινήσεις μία επιχείρηση, σύμφωνα με την ειδικό

Στο σημερινό άρθρο μιλάμε για μια απλή και ουσιαστική μέθοδο επιτυχίας και απευθύνεται σε όσες γυναίκες ονειρεύονται, είτε να δημιουργήσουν την δική τους μικρή ή μεγαλη επιχείρηση, είτε να εξελίξουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Γράφει η Πόπη Δημητροπούλου*, Creative Business Coach, CPC

Το να απαντήσουμε στο τι κάνουμε είναι συνήθως πιο εύκολο από το να μοιραστούμε και να εξηγήσουμε τον λόγο που το κάνουμε.

Το πιο βασικό στοιχείο που χρειάζεσαι για να χτίσεις μια επιτυχημένη επιχείρηση και μια αντίστοιχα εξαιρετική καριέρα είναι να απαντήσεις στο γιατί κάνεις αυτό που κάνεις. Αυτή είναι μία από τις πιο σημαντικές ερωτήσεις που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου. Το να γνωρίζεις το γιατί αποτελεί τον βασικό πυρήνα, που καθορίζει μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία ή όχι.

«Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτό που κάνεις -αγοράζουν το γιατί το κάνεις».

Ένα από τα αγαπημένα μου αποφθέγματα του Simon Sinek, ομιλητή και συγγραφέα του βιβλίου «Start with Why»,  το οποίο συνοψίζει γιατί μπορεί οι πελάτες να ενδιαφέρονται για αυτά που δημιουργείς και γιατί όχι.

Οι περισσότεροι ηγέτες και εταιρείες ξεκινούν από έξω προς τα μέσα. Ξεκινούν από το τι (τι κατασκευάζω, τι πουλώ, τι υπηρεσίες προσφέρω). Oι εμπνευσμένοι ηγέτες και επιχειρηματίες σκέπτονται, ενεργούν και επικοινωνούν από μέσα προς τα έξω. Ξεκινούν με το γιατί, λέει ο Sinek. Το τι κάνεις, απλά αποδεικνύει αυτό που πιστεύεις. Το γιατί δεν μιλά για το κέρδος αλλά απαντά στο σκοπό σου, στην αιτία και σε αυτό που πιστεύεις βαθιά.

Γιατί δημιουργείς; Γιατί σηκώνεσαι από το κρεβάτι το πρωί; Γιατί πρέπει να νοιάζεται κάποιος; Μας ρωτά ο Sinek και δίνει ένα έξοχο παράδειγμα για την Apple και πως κατάφερε να είναι τόσο επιτυχημένη (δες το σχετικό TED Talk).

Δουλεύοντας αρκετά χρόνια με δημιουργούς, παρατηρώ συχνά τα ίδια μοτίβα σκέψης και συμπεριφορών που δείχνουν εάν ένα νέο project ή ένα νέο προϊόν θα είναι επιτυχημένο ή όχι. Οι πιο επιτυχημένοι είναι αυτοί που έχουν απαντήσει στο δικό τους γιατί, καθώς διευκολύνει τις μελλοντικές τους αποφάσεις και προσθέτει περισσότερη ουσία στην επικοινωνία τους με τους συνεργάτες και τους πελάτες τους.

Δες κι αυτό: Μήπως έχει έρθει η ώρα να βάλεις μία τάξη στη ζωή σου; Η λίστα των 13 βημάτων

Αν ξέρεις το Γιατί, θα καταλάβεις το Τι και το Πώς

Ξεκινώντας από τον για ποιο λόγο εργάζεσαι στο συγκεκριμένο αντικείμενο, σε βοήθα  να προσελκύσεις τους ανάλογους ανθρώπους και το κοινό εκείνο που θα πιστέψει και θα ταυτιστεί με την δική σου ιδέα.

Χρειάζεσαι λοιπόν ένα σαφές όραμα και μια ξεκάθαρη αιτιολόγηση  για να εντοπίσεις τους ιδανικούς σού στόχους αλλά και το κοινό εκείνο που θα σε υποστηρίξει στην επαγγελματική σου ανέλιξη.

Ο Sinek ονομάζει αυτή τη διαδικασία Golden Circle [Χρυσός Κύκλος].

1. WHY-ΓΙΑΤΙ: οι αξίες και οι πεποιθήσεις σου

2. HOW-ΠΩΣ: η εργασία σου ή η επιχειρηματική σου προσέγγιση

3. WHAT-ΤΙ: οι υπηρεσίες σου ή τα προϊόντα σου

Διάβασε κι αυτό: Το τεστ που πρέπει να κάνεις αν έχεις φτάσει σε αδιέξοδο στα εργασιακά σου

Βρες το δικό σου Γιατί

Άρχισε να αναζητάς για ποιο λόγο θέλεις να πετύχεις τον στόχο σου ή για ποιο λόγο έχεις επιλέξει την συγκεκριμένη καριέρα και ποιο όνειρο σου αντιπροσωπεύει. Εάν αισθάνεσαι ότι δεν μπορείς να απαντήσεις, κάνε μια παύση και σκέψου τι σε ενθουσιάζει χωρίς περιορισμούς. Ψάξε τι είναι σημαντικό για σένα και προσδιόρισε αυτό που δημιουργείς και πως μέσα από αυτό συνεισφέρεις στον κόσμο αλλά και στον ίδιο σου τον εαυτό. Έπειτα, φρόντισε οι δράσεις και η καθημερινότητά σου να σε οδηγούν σε αυτό το γενικό όραμα.

Όταν βρεις την απάντηση, σύντομα θα γίνει μέρος μιας κοινής εμπειρίας που θα σε οδηγήσει στη δική σου μοναδική επιτυχία.

*Ευχαριστούμε την Πόπη Δημητροπούλου, Creative Business Coach, CPC

Κλείσε μια Δωρεάν Συνεδρία Coaching. Επικοινωνία: www.kalifos.com, τηλ: 6977 075124.