VIRAL

Πώς τα πιο διάσημα social media άλλαξαν το πρόσωπο των γυναικών

Pexels

Ανάλογα με το πού βρίσκεσαι στο φάσμα των millennials, μπορεί να θυμάσαι ή όχι τον τρόπο με τον οποίο το Instagram μπήκε στη ζωή μας. Ίσως, λοιπόν, θυμάσαι την απλότητα του μέσου και την αθωότητα με την οποία οι χρήστες, αρχικά το υποδέχτηκαν.

Λήψη μιας τετραγωνισμένης φωτογραφίας, επιλογή ενός φίλτρου της εφαρμογής και «ανέβασμα» για τους ακόλουθούς σου. Δεν υπήρχαν επιλογές για αυτιά σκύλου, AR, ή επιλογές παραμόρφωσης προσώπου. Απλώς μια σειρά προεπιλογών που, σύμφωνα με τον τρόπο σκέψης μας, έκαναν τις φωτογραφίες μας πιο έντονες. Και ενώ το Instagram, κλείνει 12 χρόνια ζωής, το TikTok βρίσκεται στη social media ζωή μας, μόλις 6 χρόνια. Διάστημα που φυσικά ήταν αρκετό για να αλλάξει για πάντα (;) τον τρόπο διαχείρισης της δημόσιας εικόνας και λόγου των χρηστών.  

Τα πρότυπα ομορφιάς υπήρχαν εδώ και πολύ καιρό πριν από τη δημιουργία του Instagrma και του TikTok, αλλά στην πραγματικότητα έχουν επαναπροσδιοριστεί πλήρως από αυτά. Pexels

Το πρόσωπο των γυναικών και τα πρότυπα ομορφιάς

Τα πρότυπα ομορφιάς υπήρχαν εδώ και πολύ καιρό, πριν από τη δημιουργία του Instagram και του TikTok, αλλά στην πραγματικότητα έχουν επαναπροσδιοριστεί πλήρως από αυτά. Τα συγκεκριμένα social media έχουν τη δική τους αισθητική γλώσσα: Η ιδανική εικόνα, είναι πάντα αυτή που εμφανίζεται αμέσως στην οθόνη του τηλεφώνου. Το γυναικείο πρόσωπο, είναι ένα συνηθισμένο θέμα στο Instagram. Μπορεί να προσαρμοστεί, ώστε να αποδίδει όλο και καλύτερα με την πάροδο του χρόνου. Καλλιτεχνικοί διευθυντές σε περιοδικά επεξεργάζονται εδώ και καιρό φωτογραφίες διασημοτήτων, για να ταιριάζουν καλύτερα σε μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Τώρα όμως, αυτό μπορούμε να το κάνουμε στις φωτογραφίες μας, με λίγες μόλις κινήσεις στο smartphone μας.

Το Snapchat, το οποίο κυκλοφόρησε το 2011 και έκανε αρχικά buzz ως το social medium, στο οποίο τα μηνύματα εξαφανίζονται από το τηλέφωνο του παραλήπτη μετά από λίγα δευτερόλεπτα, διαμόρφωσε τη βάση των χρηστών του σε μεγάλο βαθμό, παρέχοντας φίλτρα φωτογραφιών. Με αυτά οι χρήστες μπορούν να δουν πώς θα ήταν το πρόσωπό τους αν ήταν 10% πιο συμβατικά ελκυστικό. Αν ήταν πιο λεπτό ή είχε πιο λείο δέρμα, μεγαλύτερα μάτια, πιο γεμάτα χείλη. Το Instagram με τη σειρά του, «πιάνοντας τον παλμό», έχει προσθέσει μια σειρά από κολακευτικά φίλτρα στη λειτουργία των stories.

Η φιλτραρισμένη ομορφιά του Instagram και του TikTok

Η ομάδα του NEWS 24/7 δοκίμασε ένα από τα πιο διαδεδομένα φίλτρα του Instagram, το Shiny Foxy. Πώς μοιάζει ένα πρόσωπο που συνδυάζει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά; Ή αλλιώς πώς το Instagram και το TikTok άλλαξαν το πρόσωπο των γυναικών;

Το πρόσωπο των γυναικών και οι αλλαγές στη πλαστική χειρουργική

Πριν από 20 χρόνια, η πλαστική χειρουργική ήταν μια αρκετά απαιτητική επέμβαση: Δαπανηρή, επεμβατική, μόνιμη και, συχνά, επικίνδυνη. Όμως, το 2002, το Botox εγκρίθηκε από την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, για χρήση στην πρόληψη των ρυτίδων. Λίγα χρόνια αργότερα, ενέκρινε ενέσιμα με υαλουρονικό οξύ, τα οποία στην αρχή γέμιζαν λεπτές γραμμές και ρυτίδες και τώρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναδόμηση του προσώπου. Τα αποτελέσματα αυτών των αισθητικών ενισχυτικών, διαρκούν από έξι μήνες έως ένα χρόνο και σίγουρα, είναι πιο οικονομικές από μία χειρουργική επέμβαση. Επίσης, μπορείς να κάνεις το botox ή το υαλουρανικό σου, και μετά να επιστρέψεις αμέσως στις υποχρεώσεις σου.

 

 

 

Το αυγό την κότα ή η κότα το αυγό;

Οι celebrities κάθε εποχής, ασκούν διαχρονικά τη δική τους επιρροή στα πρότυπα γυναικείας ομορφιάς. Η μαζικότητα του φαινομένου, δεν είναι καινούριο μέρος της εξίσωσης. Κάποτε υπήρχαν ορδές γυναικών που αναπαρήγαν το στυλ της Brigitte Βardot, της Marylin Monroe, της Cher κλπ. Διάσημα μοντέλα και πρόσωπα από το χώρο της μόδας και της ομορφιάς, αλλάζουν επίσης διαχρονικά τους όρους. Μιλάμε άλλωστε για μια από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες παγκοσμίως.

Αυτό που ίσως αλλάζει στην εποχή των social media, είναι η ταχύτητα και η ευκολία, με την οποία αυτό συμβαίνει. Το πώς χρησιμοποιούμε δηλαδή τα social media, όπως και κάθε μέσο τεχνολογίας. Με λίγα λόγια, Kardashians θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να ξεπηδούν από το κινητό σου. Το θέμα είναι ότι δεν είναι ανάγκη να τις αφήσεις να επηρεάσουν την ψυχολογία σου και την εικόνα που έχεις για τον εαυτό σου.