ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Οι γυναίκες στη Σκωτία αποκτούν δωρεάν πρόσβαση σε προϊόντα περιόδου. Ελλάδα, ακούς;

Pexels

Η Σκωτία έγινε η πρώτη περιοχή που κατέστησε με νόμο υποχρεωτική την παροχή δωρεάν προϊόντων περιόδου σε όλες τις δημόσιες εγκαταστάσεις. Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή καθοριστικής σημασίας. Ακούει κανείς;

Ο νόμος που τέθηκε σε ισχύ προβλέπει ότι μεταξύ άλλων στα σχολεία και στα πανεπιστήμια θα πρέπει τα προϊόντα περιόδου να διατίθενται δωρεάν. Δεν ξέρω αν ακούει κανείς.

Παράλληλα, θα είναι ευθύνη των τοπικών αρχών και των παρόχων εκπαίδευσης να διασφαλίσουν ότι τα προϊόντα διατίθενται δωρεάν.

Πρόκειται για μια νομοθεσία που προτάθηκε από τη βουλευτή των Εργατικών της Σκωτίας, Monica Lennon. Η ίδια είχε παρουσιάσει το νομοσχέδιο τον Απρίλιο του 2019.

Δωρεάν προϊόντα περιόδου

«Περήφανοι για όσα πετύχαμε στη Σκωτία», έγραψε η Lennon στο Twitter νωρίτερα σήμερα. «Είμαστε οι πρώτοι αλλά δεν θα είμαστε οι τελευταίοι. Αυτό είναι άλλο ένα μεγάλο ορόσημο που δείχνει τη διαφορά που μπορούν να κάνουν οι προοδευτικές και τολμηρές πολιτικές επιλογές.

Καθώς αυξάνεται το κόστος ζωής, ο νόμος περί προϊόντων περιόδου είναι ένας φάρος ελπίδας που δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πολιτικοί συνεργαστούμε για το καλό των ανθρώπων που υπηρετούμε».

Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2017, έχουν δαπανηθεί περίπου 27 εκατομμύρια λίρες γι’ αυτόν τον σκοπό.
Στο πλαίσιο αυτό, η γραμματέας κοινωνικής δικαιοσύνης της Σκωτίας, Shona Robison, δήλωσε ότι η παροχή πρόσβασης σε δωρεάν προϊόντα περιόδου είναι «θεμελιώδης για την ισότητα και την αξιοπρέπεια».

«Είμαστε περήφανοι που είμαστε η πρώτη εθνική κυβέρνηση στον κόσμο που λαμβάνει τέτοια μέτρα. Αυτό είναι πιο σημαντικό από ποτέ σε μια εποχή που οι άνθρωποι κάνουν δύσκολες επιλογές, λόγω της κρίσης του κόστους ζωής. Δεν θέλουμε ποτέ κανένας να βρίσκεται σε θέση που να μην μπορεί να έχει πρόσβαση σε τέτοιου είδους προϊόντα», ανέφερε.

Γυναίκες αντιμέτωπες με τη «φτώχεια περιόδου»

Η ”Hey Girls”, μια κοινωνική επιχείρηση που εργάζεται για την αντιμετώπιση της «φτώχειας περιόδου» στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι τα προϊόντα για την έμμηνο ρήση θα πρέπει να είναι τόσο προσβάσιμα όσο το ρολό τουαλέτας στις δημόσιες τουαλέτες.

Μελέτη που πραγματοποίησαν πριν από την πανδημία, έδειξε ότι μία στις τέσσερις γυναίκες στη Σκωτία είχε αντιμετωπίσει κάποια στιγμή «φτώχεια περιόδου».

«Υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για να περιγράψεις τη φτώχεια περιόδου: πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και πρέπει πραγματικά να επιλέξεις αν μπορείς να αγοράσεις ένα πακέτο ζυμαρικά ή ένα κουτί ταμπόν. Είναι τόσο βασικό», ανέφεραν.

«Ακούμε για πολλές μητέρες που μένουν χωρίς προστασία περιόδου μόνο και μόνο για να μπορούν να ταΐσουν τα παιδιά τους και καταφεύγουν σε λύσεις όπως εφημερίδες μέσα σε κάλτσες ή ψωμί, επειδή είναι φθηνότερα από τις σερβιέτες ή τα ταμπόν».

Η Σκωτία δείχνει τον δρόμο και οφείλουμε να ανοίξουμε τα μάτια καλά ώστε να τον δούμε και να τον ακολουθήσουμε. Ακούει κανείς;