ΕΡΕΥΝΑ

Ο απίθανος λόγος για τον οποίο οι γυναίκες κινδυνεύουν στα τροχαία

Unsplash

Αν είσαι γυναίκα οδηγός, μάλλον θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστείς ή να πεθάνεις στην άσφαλτο. Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται γελοίο, οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Πάνω από 1.300 γυναίκες πεθαίνουν άσκοπα κάθε χρόνο, επειδή τα πρότυπα δοκιμών πρόσκρουσης έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν (το μάντεψες) ανδρικά σώματα.

Οι γυναίκες διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού και θανάτου σε τροχαία, επειδή τα γυναικεία ανδρείκελα δοκιμών σύγκρουσης δεν χρησιμοποιούνται στις περισσότερες δοκιμές πρόσκρουσης που απαιτούνται για μια βαθμολογία ασφάλειας 5 αστέρων. Ποιος άλλος πιστεύει ότι είναι ώρα να γίνουν τα οχήματα ασφαλή για ΟΛΟΥΣ, αντί για τον μισό πληθυσμό;

Ο απίθανος λόγος για τον οποίο οι γυναίκες κινδυνεύουν στα τροχαία Pexels

Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, επανεξετάζει επί του παρόντος τις πολιτικές του σχετικά με το πρόγραμμα αξιολόγησης ασφάλειας 5 αστέρων NCAP. Ωστόσο, οι νέες συστάσεις δεν περιλαμβάνουν βελτιώσεις για τις γυναίκες οδηγούς.

Το ερώτημα είναι γιατί;

Γιατί οι γυναίκες έχουν 20% έως 28% περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούν από τους άνδρες και 37% έως 73% περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά; Σύμφωνα με έρευνα του Insurance Institute for Highway Safety των ΗΠΑ, όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως φύλου, είναι περισσότερο πιθανό να επιβιώσουν σε ένα τροχαίο, όταν τα αυτοκίνητα που οδηγούν είναι παρόμοια σε μέγεθος. Επειδή όμως το 40% των ανδρών που εμπλέκονται σε ατυχήματα οδηγούσαν ψηλότερα, βαρύτερα οχήματα των οποίων τα σχέδια δίνουν προτεραιότητα στην επιβίωση των επιβατών πάνω απ’ όλα, είχαν υψηλότερο ποσοστό επιβίωσης από τις γυναίκες, το 70% των οποίων ήταν πίσω από το τιμόνι οχημάτων μικρού μεγέθους τη στιγμή της πρόσκρουσης.

Η επιθετική οδήγηση παίζει επίσης ρόλο

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι οι γυναίκες οδηγοί ήταν πιο πιθανό να χτυπηθούν από άλλο οδηγό από το πλάι ή στο μπροστινό μέρος του οχήματος, ενώ οι άνδρες ήταν πιο πιθανό να προκαλέσουν τα ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν. Αυτό συμφωνεί με μια έρευνα, η οποία διαπίστωσε ότι οι άντρες οδηγοί, είναι πιο πιθανό να αναφέρουν μόνοι τους επικίνδυνες συμπεριφορές οδήγησης που σχετίζονται με ατυχήματα, όπως η υπερβολική ταχύτητα.

Και τα δύο αυτά ευρήματα, αμφισβητούν ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να τραυματιστούν ή να πεθάνουν σε τροχαία, μόνο επειδή τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί γύρω από τις μετρήσεις του «μέσου», Αμερικανού άνδρα. Οι ερευνητές του IIHS διαπίστωσαν επίσης ότι οι γυναίκες είχαν περίπου 70% περισσότερες πιθανότητες, να υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς στα πόδια σε περίπτωση σύγκρουσης, πιθανώς λόγω σχεδιαστικών επιλογών οχήματος που δεν λαμβάνουν υπόψη το τυπικό, γυναικείο σώμα.