FEMALE TALK

Jane Campion: «To #MeToo ήταν σαν την πτώση του τείχους του Βερολίνου»

@2021 AP Photo/Domenico Stinellis

Από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες του φετινού Διαγωνιστικού στη Βενετία, το Power of the Dog της Jane Campion εξελίσσεται σε ένα ράντσο στη Μοντάνα του 1920, όπου ένας τοξικός άντρας (Benedict Cumberbatch) μισεί τη νέα σύζυγο που φέρνει ο αδερφός του (Kirsten Dunst, Jesse Plemons) στο σπίτι.

 

Η ταινία, που θα έρθει τη νέα σεζόν στο Netflix, αποτελεί την επιστροφή της Campion στο σινεμά ύστερα από 12 χρόνια, κι αυτό από μόνος του είναι λόγος να πανηγυρίζει κανείς. Η Jane Campion είναι μια δημιουργός ιστορικής σημασίας, έχοντας υπάρξει από τις πρώτες υποψήφιες για Όσκαρ Σκηνοθεσίας και η πρώτη νικήτρια Χρυσού Φοίνικα στις Κάννες– και η μοναδική, μέχρι πριν δύο μήνες.

Στο ενδιάμεσο είχε στραφεί στην τηλεόραση με τη σειρά Top of the Lake, όπου λέει πως τα πράγματα είναι ήδη καλύτερα για γυναίκες σκηνοθέτες. «Βλέπουμε ισορροπία συχνότερα στην τηλεόραση, όπου γυναίκες σκηνοθέτες τα πάντα πολύ καλά. Από το #MeToo κίνημα και μετά, νιώθεις μια αλλαγή. Για τις γυναίκες, ήταν σαν την πτώση του τείχους του Βερολίνου, ή το τέλος του Άπαρτχαϊντ. Οι γυναίκες βρίσκουν δύναμη και στηρίζονται η μία από την άλλη, αλλά και από άντρες».

H μεγάλη επιστροφή της Jane Campion

Από την Jane Campion δεν περνά απαρατήρητο πως τα τελευταία χρόνια τα πράγματα μοιάζουν να αλλάζουν επιτέλους και στη βιομηχανία του κινηματογράφου. «Νομίζω πως τα κορίτσια τα πάνε πολύ καλά», λέει αναφερόμενη στον Χρυσό Φοίνικα της Julia Ducournau (με το Titane) και στο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας της Chloé Zhao (με το Nomadland). «Νομίζω πως από τη στιγμή που θα τους δώσεις μια ευκαιρία, δεν θα σταματιούνται. Ξέρω πως οι στατιστικές ακόμα δεν είναι υπέρ των γυναικών. Είναι μεγάλη απώλεια για όλους το ότι δεν υπάρχουν γυναικείες φωνές να περιγράφουν τον κόσμο και το ποιες είμαστε. Φτάνουμε να πιστεύουμε πως είμαστε μια πατριαρχία, ενώ δεν είναι αλήθεια. Οι γυναίκες όντως σκέφτονται διαφορετικά κι αυτό είναι που είναι όμορφο κι ενδιαφέρον».

Jane Campion: «To #MeToo ήταν σαν την πτώση του τείχους του Βερολίνου» @2021 AP Photo/Domenico Stinellis

Στο φετινό Φεστιβάλ Βενετίας, 5 από τις 21 ταινίες του Διαγωνιστικού είναι γυρισμένες από γυναίκες, λιγότερες από τις 8 περσινές.

Άλλη μία από τις πολυαναμενόμενες, η Lost Daughter της Maggie Gyllenhaal, γυρισμένη στην Ελλάδα, θα έχει απόψε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ.