FEMALE TALK

Influencer καταγγέλλει διαφημίσεις προϊόντων αδυνατίσματος για τον πιο σωστό λόγο

instagram.com/mikzazon/

Αν τριγυρνάς στα feeds των social media, σίγουρα θα έχεις πετύχει αμέτρητες διαφημίσεις αδυνατιστικών προϊόντων που περίτρανα επιδεικνύουν το πριν και το μετά ανθρώπων που χρησιμοποίησαν τα εν λόγω σκευάσματα. Το θέμα είναι πως οι εικόνες αυτές, τις περισσότερες φορές δεν προέρχονται από πραγματικά περιστατικά.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και η influencer Mik Zazon, η οποία σύμφωνα με όσα ανάρτησε στο προφίλ της στο instagram, έπεσε θύμα τέτοιας απάτης, αφού πολλές φορές οι εικόνες της χρησιμοποιήθηκαν ως το «πριν» για καμπάνιες και προϊόντα αδυνατίσματος. Η ίδια δεν έκανε κάποια κίνηση να το σταματήσει αυτό, παρά αρκέστηκε σε μια ανάρτηση στην οποία καταδεικνύει το ουσιαστικό πρόβλημα πίσω από αυτού του είδους τις δημοσιεύσεις.

Στη φωτογραφία βλέπουμε τη Zazon να ποζάρει γυμνή στο μπάνιο κρύβοντας χαριτωμένα το στήθος της, ενώ δείχνει με απόλυτη αυτοπεποίθηση τις καμπύλες του κορμιού της. Δίπλα της, διαβάζουμε «Μόνο το 5% των ανθρώπων στον κόσμο έχουν το κορμί με το οποίο συγκρίνεις τον εαυτό σου στα social media».

Και στη συνέχεια, ακολουθεί η λεζάντα που εξηγεί τον σκοπό αυτής της ανάρτησης: «Τους τελευταίους 6 μήνες, λογαριασμοί απώλειας βάρους και δίαιτας χρησιμοποιούν αυτήν την εικόνα και κομμάτια όσων γράφω για να ταιριάζουν με την αφήγησή τους για την πώληση προϊόντων απώλειας βάρους. Αυτές οι αναρτήσεις έχουν γίνει viral κάθε φορά.

Το μόνο που μπόρεσα να σκεφτώ είναι ο αριθμός των ανθρώπων που αγωνίζονται να αγαπήσουν το σώμα τους και βλέπουν το ΣΩΜΑ ΜΟΥ ως τον λόγο που αγοράζουν προϊόντα απεγνωσμένα.

Ελπίζω το instagram να μπορέσει να προωθήσει αυτήν την ανάρτηση στο βαθμό που έχει προωθήσει τα άτομα που κλέβουν την εικόνα μου, επειδή παρόλο που αναφέρω συνεχώς τους λογαριασμούς και τις αναρτήσεις, απλώς εμφανίζονται καινούργιοι.

Πιστεύω ότι μπορείς να είσαι υγιής σε κάθε μέγεθος. Παχιά σώματα, αδύνατα σώματα, σώματα με καμπύλες, ίσια σώματα, ψηλά σώματα, κοντά σώματα και κάθε σώμα ενδιάμεσα.

Πιστεύω ότι όλοι είμαστε διαφορετικά όμορφοι και αξίζουμε το ίδιο.

Πιστεύω ότι το να ταΐζεις τον εαυτό σου είναι το μόνο κατασταλτικό όρεξης που χρειάζεσαι.

Τα γυναικεία σώματα δεν είναι αξιοθέατα που η κοινωνία μπορεί να κρίνει όσον αφορά το μέγεθος, το βάρος, τις τρίχες του σώματος και την ομορφιά.

Το σώμα είναι δικό μας. Η ομορφιά είναι δική μας.», γράφει η Mik Zazon.

Φαντάσου τώρα πώς μπορεί να νιώθει κάποιος που προωθεί την αγάπη για τον εαυτό μας σε κάθε του μέγεθος και εκδοχή, όταν βλέπει ότι η δική του εικόνα χρησιμοποιείται ως παράδειγμα προς αποφυγή και ως πρότυπο από το οποίο για να απομακρυνθείς θα πρέπει να αγοράσεις το τάδε ή το δείνα προϊόν. Επειδή κανείς δεν ξέρει πώς στ’ αλήθεια μοιάζει το ιδανικό κορμί για τον καθένα (για κάποιες γυναίκες το σώμα της Mik Zazon είναι ο ευσεβής πόθος), ας μην συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με άφταστα και ψεύτικα σώματα.

Η ψυχολόγος Αγγελική Τζάνου μού εξήγησε λίγες εβδομάδες νωρίτερα τι συμβαίνει στ’ αλήθεια κάθε φορά που συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τις εικόνες, τις ζωές ή/και τους ίδιους τους άλλους στα social media. Οι επιπτώσεις αυτής της συνήθως ασυνείδητης διαδικασίας είναι βαθύτερες και σημαντικότερες απ’ ό,τι φαίνεται. «Η σύγκριση με άλλους αποτελεί μια διάσταση που προσθέτει στην προβληματική της χαμηλής αυτοαποδοχής. Όταν συγκρίνουμε τον εαυτό μας με άλλα άτομα, ιδίως μέσω των social media, τείνουμε να εστιάζουμε στις ατέλειές μας και να αναπτύσσουμε αρνητικά συναισθήματα σχετικά με τον εαυτό μας». Τώρα ξέρεις γιατί δεν πρέπει να επηρεάζεσαι απ’ ό,τι ή όποιον βλέπεις online. Ζήσε τη δική σου ζωή και γίνε η καλύτερη εκδοχή του δικού σου εαυτού, όχι των (ρετουσαρισμένων) άλλων.