ROLE MODELS

Η Batsheva Hay κάνει μόδα μόνο με «αόρατες» 40άρες

Launchmetrics Spotlight

Η Batsheva Hay μόνο μετά τα 40 της ένιωσε τον εαυτό της να αλλάζει και μαζί άλλαξε και η γκαρνταρόμπα της. Κι αυτό δεν έγινε λόγω της κοινωνικής πίεσης που δημιουργούν φράσεις όπως «δεν είσαι πια κοριτσάκι, ντύσου ανάλογα». Έγινε επειδή η ίδια ένιωσε ότι εξελίσσεται, ωριμάζει και η δική της προσέγγιση απέναντι στη μόδα αλλάζει. Η συνειδητοποίηση, τη θορύβησε. Την έκανε να καταλάβει ότι όσο η ηλικία αυξάνει, τόσο λιγότερο φιλικός είναι ο χώρος της μόδας προς αυτή. Κάπως έτσι αποφάσισε να παρουσιάσει τη νέα της συλλογή με μοντέλα -επαγγελματίες και μη του χώρου της μόδας- που ήταν όλα άνω των 40.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Batsheva Hay, σταματούσε γυναίκες έξω από σχολές χορού, στο μετρό, σε παντοπωλεία. Έστελνε μηνύματα σε άγνωστές της γυναίκες στα social media. «Είσαι όμορφη», τους έλεγε και τις ρωτούσε αν ήθελαν να ασχοληθούν με το μόντελινγκ. Η Hay είναι σχεδιάστρια μόδας με «βάση» τη Νέα Υόρκη και έψαχνε μοντέλα για την επίδειξή της στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Το μόνο κοινό στοιχείο μεταξύ των γυναικών ήταν ότι έπρεπε να δείχνουν άνω των 40.

«Είναι επειδή είμαι 42», είπε στους New York Times. Και τα συναισθήματά της απέναντι σε αυτό το νούμερο υπήρξαν για καιρό ανάμικτα. «Βρίσκω ότι το γήρας γίνεται εμμονή για μένα και τις φίλες μου. Είναι περιοχή αμηχανίας για τη μόδα», σημείωσε. Κι αποφάσισε να μιλήσει δημιουργικά για την αμηχανία αυτή.

Batsheva Hay Η σχεδιάστρια μόδας Batsheva Hay. / Launchmetrics Spotlight
Η σχεδιάστρια μόδας Batsheva Hay.

«Νιώθω καθώς μεγαλώνω και εξελίσσομαι, ότι η βιομηχανία της μόδας δεν αγαπά ιδιαίτερα τις γυναίκες που μεγαλώνουν», σημείωσε η Batsheva Hay μιλώντας στη New York Post. Μιλώντας για εμμονές, η σχεδιάστρια νιώθει ότι πλέον έχει απαλλαγεί από αυτή του «να είμαι νέα και να είμαι cool». Αυτή η συνειδητοποίηση της αλλαγής που έφερε ο χρόνος στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον εαυτό της και τη μόδα, ήταν που την οδήγησε να κάνει τη διαφορά στο show της, κάνοντας casting μοντέλα που είναι άνω των 40 ετών, αλλά και μία ηθοποιό που σημάδεψε τις teen movies των ’80s, τη Molly Ringwald.

Batsheva Hay Η Molly Ringwald / Launchmetrics Spotlight
Η Molly Ringwald

Batsheva Hay Launchmetrics Spotlight

Δεν είναι κάτι που βλέπεις για πρώτη φορά, αλλά παραμένει πολύ σπάνιο το να προσλαμβάνονται αποκλειστικά μοντέλα άνω των 40 ετών για ένα show. Ιστορικά ήταν οι 20χρονες γυναίκες που έρχονταν να εκτοπίσουν από τις πασαρέλες τα μεγαλύτερά τους μοντέλα, όσο iconic κι αν είχαν θεωρηθεί εκείνα νωρίτερα.

Ο «κανόνας» ξεκίνησε να αλλάζει με την άνοδο των supermodels στα ’90s, αλλά και πάλι η πλειοψηφία των μοντέλων σε μία επίδειξη μόδας είναι συνηθέστερα τα ανερχόμενα, νεαρά μοντέλα, που, καμιά φορά, απλά πλαισιώνουν μερικές μεγαλύτερες σε ηλικία «ιέρειες» του χώρου.

Η Hay ήθελε να εξερευνήσει και να δημιουργήσει οπτικά την εικόνα του «τι σημαίνει να είσαι μία αόρατη γυναίκα στον κόσμο της μόδας. Αυτό που βιώνει κάποιος που δεν είναι νέος», είπε χαρακτηριστικά στη New York Post που τη συνάντησε στα παρασκήνια της επίδειξης για τη Fall/Winter 2024 συλλογή της.

Batsheva Hay Οι «αόρατες γυναίκες» στα παρασκήνια. / Launchmetrics Spotlight
Οι «αόρατες γυναίκες» στα παρασκήνια.

Launchmetrics Spotlight

Ανάμεσα στα μοντέλα που βρέθηκαν σε αυτό το μοναδικό ensemble ήταν η 67χρονη Brigitt Doss, που είπε ότι ελπίζει να δει περισσότερες γυναίκες της ηλικίας της στην πασαρέλα και -γιατί όχι;- με «εσώρουχα». «Νιώθω πολύ πιο απελευθερωμένη τώρα. Στα 25 μου θα έλεγα “όχι”», είπε αναφερόμενη στο ενδεχόμενο της παρουσίας της σε μία επίδειξη εσωρούχων.

Batsheva Hay Το μοντέλο Briggit Doss. / launchmetrics Spotlight
Το μοντέλο Briggit Doss.

Εκτός από εκείνη και μερικές άλλες επαγγελματίες του χώρου της μόδας, η σχεδιάστρια έδωσε την ευκαιρία σε διάφορες γυναίκες, που βρήκε τυχαία στον δρόμο, να ανέβουν στην πασαρέλα.

Δικηγόροι, καλλιτέχνες, ποιήτριες, φίλες των υπαλλήλων της Hay, δέχτηκαν την πρόταση, η οποία τις εξέπληξε καθώς όπως επεσήμανε η σχεδιάστρια «είχαν συνηθίσει τόσο πολύ να είναι αόρατες στα μάτια του πλήθους».

Launchmetrics Spotlight
Batsheva Hay Launchmetrics Spotlight

Οι άλλοτε «αόρατες γυναίκες» ντύθηκαν με έντονα χρώματα, φόρεσαν κόκκινα, πράσινα, ηλεκτρικά μοβ, φιόγκους, παγιέτες, ρίγες και animal prints και βγήκαν στην πασαρέλα. Κι έγιναν ξεκάθαρα ορατές, σαγηνεύοντας το κοινό με τη γοητεία τους, αλλά και με την ελευθερία που εκπέμπει η απόφαση να κάνεις αυτό που εσύ θέλεις κι όχι αυτό που οι άλλοι επιθυμούν από εσένα.

Launchmetrics Spotlight

Μία απόφαση που παίρνεις, μοιραία, μεγαλώνοντας. Γιατί χρειάζεσαι χρόνο για να διακρίνεις πόσες από τις επιθυμίες σου είναι τελικά δικές σου. Χρειάζεσαι χρόνο να ξεμάθεις, όλα όσα σε έπεισαν ότι πρέπει να είσαι, να δείχνεις και να φοράς. Κι αυτό είναι που κάνει το παιχνίδι της μόδας τελικά συναρπαστικό μετά τα 40.