ROLE MODELS

H Melanie Perkins άκουσε 100 «όχι» και μία συμβουλή, μέχρι να καταφέρει να γίνει CEO και εκατομμυριούχος

Instagram.com/melanie_perkins_official

Κάθε success story ξεκινά με κάποιες απορρίψεις. Στην περίπτωση της Melanie Perkins και της προσοδοφόρας πλέον εταιρείας της που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε τη γραφιστική τέχνη ακόμα κι αν δεν είμαστε επαγγελματίες, τα «όχι» ήταν περίπου 100.

Η ιστορία της Melanie Perkins και της Αυστραλιανής design πλατφόρμας Canva έγινε γνωστή μέσα από ένα post του συμβούλου του διοικητικού συμβουλίου του Harvard, Martin Roll, στο LinkedIn. Εκείνος θέλησε να μοιραστεί το ταξίδι της Melanie Perkins προς την επιτυχία, εμπνέοντας όλους όσοι το διάβασαν. Η Melanie Perkins δεν εκπροσωπεί μέσα από το ταξίδι της μόνο τη σημασία της πίστης στις ιδέες σου, αλλά και την αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον τομέα της τεχνολογίας ως προς την εκπροσώπηση των γυναικών στον κλάδο.

Σήμερα το Canva είναι ένα από τα online σχεδιαστικά εργαλεία που επισκέπτονται οι χρήστες του διαδικτύου για να δημιουργήσουν το βιογραφικό τους, τις παρουσιάσεις τους, αφίσες, προσκλήσεις, ακόμα και λογότυπα. Το ταξίδι όμως από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίησή της δεν ήταν και τόσο εύκολο.

H Melanie Perkins είχε μία καλή ιδέα και δεν την εγκατέλειψε ποτέ

Σύμφωνα με τον Martin Roll, η Melanie Perkins σκέφτηκε την ιδέα πίσω από την πλατφόρμα Canva όταν ήταν μόλις 19 ετών. Το 2007, η πολύ επιτυχημένη σήμερα επιχειρηματίας, παρέδιδε μαθήματα σχεδιαστικών προγραμμάτων σε συμφοιτητές της στο University of Western Australia (εκείνη σπούδαζε Επικοινωνία και Ψυχολογία) και κάπως έτσι συνειδητοποίησε πως τα περισσότερα από αυτά ήταν ακριβά και περίπλοκα και δεν πρόσφεραν πρόσβαση σε όλους παρόλο που ήταν απαραίτητα σε όλους. Σκέφτηκε, λοιπόν ότι «το μέλλον του design θα πήγαινε σε κατευθύνσεις πιο απλές, online και συνεργατικές», όπως αναφέρεται στο post του Martin Roll.

«Οι φοιτητές περνούσαν ένα ολόκληρο εξάμηνο απλά για να μάθουν πού είναι τα κουμπιά και να σχεδιάσουν κάτι», θυμάται σχετικά η Melanie Perkins. Το αρχηγείο στήθηκε στο σαλόνι της μαμάς του τότε συντρόφου της και μετέπειτα συζύγου της, Cliff Obrecht, με τον οποίο έφτιαξαν την εταιρεία Fusion Yearbooks, που στόχευε αποκλειστικά σε σχολεία.

Τα επόμενα αρκετά χρόνια, η Melanie προσπαθούσε να συγκεντρώσει το κεφάλαιο για να υλοποιήσει τη μεγαλύτερη ιδέα της, που άκουγε στο όνομα Canva. «Απορρίφθηκε 100 φορές και πήγε ένα ταξίδι στη Silicon Valley μέχρι να βρει τους πρώτους επενδυτές της. Πήρε σε εκείνη και στον σύζυγό της και συνιδρυτή του Canva, Cliff Obrecht, περισσότερα από 3 χρόνια μέχρι να βρουν τον πρώτο επενδυτή τους. Το Canva γεννήθηκε», γράφει για τη Melanie Perkins, ο Martin Roll. Είχαν περάσει συνολικά 6 χρόνια από τότε που η ιδέα δημιουργήθηκε στο μυαλό της Melanie Perkins.

H πίστη, το επιχειρηματικό δαιμόνιο και το kite surf

Όπως αναφέρει το post, ήταν η πίστη που είχε η Melanie Perkins στην ιδέα να κάνει τον σχεδιασμό προσβάσιμο σε όλους, που την έκανε να συνεχίζει απτόητη. «Κάθε “όχι” που άκουγε, την έφερνε ένα βήμα πιο κοντά σε έναν πελάτη που θα έλεγε “ναι”», τονίζει ο Martin Roll.

Σίγουρα έπαιζε ρόλο και το γεγονός ότι η Melanie Perkins είχε αστείρευτο, επιχειρηματικό δαιμόνιο, καθώς έφτιαξε την πρώτη της «επιχείρηση» στα 14 της πουλώντας χειροποίητα κασκόλ. Τον δικό του ξεχωριστό ρόλο έπαιξε και το kite surfing. Μπορεί η Melanie Perkins να ονειρευόταν μικρή να γίνει επαγγελματίας skater, αλλά μάλλον δεν πίστευε ότι ένα άλλο άθλημα θα άνοιγε τον δρόμο για τη συγκέντρωση των απαραίτητων κεφαλαίων για τη δημιουργία του Canva.

Για χρόνια η επιχειρηματίας και ο σύζυγός της συναντούσαν απορρίψεις. Μέχρι που γνώρισαν τον επενδυτή τεχνολογίας Bill Tai. Εκείνος ήταν που έδωσε μία εντελώς απροσδόκητη συμβουλή στη Melanie Perkins. Σύμφωνα με εκείνον, αν μάθαινε να κάνει kite surf, τότε οι επιχειρηματίες κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου θα την πρόσεχαν. Η Melanie άκουσε τη συμβουλή του και η «δικτύωση» ξεκίνησε, ανοίγοντας τελικά την μία πόρτα μετά την άλλη.

Η μάχη κατά της ανισότητας

Η Melanie Perkins σήμερα είναι CEO σε μία από τις λίγες start- ups που θεωρούνται προσοδοφόρες. Η πλατφόρμα Canva έχει συγκεντρώσει 560 εκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις, ενώ η αξία της αγγίζει τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως αναφέρει ο Martin Roll. Έχει βοηθήσει περίπου 60 εκατομμύρια χρήστες από 190 χώρες του κόσμου να δημιουργήσουν 3,5 δισεκατομμύρια σχέδια. Επιπλέον, η Melanie Perkins είναι μέρος ενός ισχνού 2% γυναικών CEO σε εταιρείες που χρηματοδοτούνται από κεφάλαια επιχειρηματικού κινδύνου.

Ο κλάδος της τεχνολογίας είναι συνώνυμος με την ανισότητα μεταξύ των φύλων και η Melanie Perkins έχει κάνει ό,τι μπορεί για να εξαλείψει αυτή την ανισότητα. Όχι μόνο με την παρουσία της ως CEO, αλλά εφαρμόζοντας πολιτικές που εξαλείφουν τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα κατά τις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού. Κάπως έτσι, έχει καταφέρει η Canva να έχει 41% υπαλλήλους γυναίκες, ποσοστό εντυπωσιακά μεγαλύτερο από το 28% που αφορά τον μέσο όρο των γυναικών που απασχολούνται στον τομέα της τεχνολογίας.

Η Melanie Perkins και ο σύζυγός της έχουν δεσμευτεί να δώσουν πολλά πίσω

Δεν είναι τυχαίο που η Melanie Perkins και ο Cliff Obrecht θεωρούνται οι πλουσιότεροι νέοι Αυστραλοί κάτω των 40 ετών. Η κοινή τους περιουσία αγγίζει τα 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, το ακόμα πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της νεαρής επιχειρηματία είναι ότι νιώθει πως είναι απλά ένας περιστασιακός «κουβαλητής» ενός τεράστιου χρηματικού ποσού που δεν της ανήκει. Μαζί με τον σύζυγό της, έγιναν μέρος του Giving Pledge, της πρωτοβουλίας των Warren Buffet και Bill και Melinda Gates, που δεσμεύει τους βαθύπλουτους αυτού του κόσμου να δωρίσουν το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας τους σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

«Έχουμε αυτή την απίστευτα αισιόδοξη πεποίθηση ότι υπάρχουν αρκετά χρήματα, καλή θέληση και καλές προθέσεις στον κόσμο για να λυθούν τα περισσότερα προβλήματα. Πιστεύουμε ότι αυτή δεν είναι απλώς μια μεγάλη ευκαιρία, αλλά μια σημαντική ευθύνη και θέλουμε να αφιερώσουμε τη ζωή μας στο να δουλέψουμε προς αυτή την κατεύθυνση», είχαν πει η Melanie Perkins και ο Cliff Obtrecht όταν ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να γίνουν μέρος του Giving Pledge.