POP CULTURE

10 καμπάνιες για την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας που πρέπει να δεις

iStock

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αποτελεί για πολλές εταιρείες και οργανισμούς σε όλο τον κόσμο την ιδανική ευκαιρία, για να γιορτάσουν τις γυναίκες, ευαισθητοποιώντας παράλληλα το κοινό για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε κάθε έκφανση της ζωής τους.

Η συναισθηματική εμπλοκή του κοινού συνεχίζει να παίζει φυσικά, σημαντικό ρόλο στη μακροζωία οποιουδήποτε εμπορικού σήματος, φορέα ή οργανισμού. Ως εκ τούτου, ημέρες όπως η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γίνονται συχνά εφαλτήριο και ιδανική ευκαιρία, για την οικοδόμηση αυτού του συναισθήματος.

Αρκετοί καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί, όταν πρόκειται για τον ειλικρινή χαρακτήρα της κοινωνικής ταυτότητας των εμπορικών σημάτων που αγοράζουν. Επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η χρήση της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας για την προώθηση τους, αντιμετωπίζεται με κυνισμό.

Ωστόσο, η αξία μιας διαφημιστικής καμπάνιας που επικοινωνεί σε ευρύ κοινό, σημαντικές αξίες όπως η ισότητα των φύλων, δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Παρακάτω θα βρεις μερικές από τις διαφημιστικές καμπάνιες, που κατάφεραν τα τελευταία χρόνια, να συνδυάσουν το διαφημιστικό τους μήνυμα με την εστίασή τους στην ενδυνάμωση της γυναικείας κοινότητας.

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας Pexels

Mothercare  – Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας με #BODYPROUDMUMS

Η διαδικτυακή καμπάνια του 2019 της εταιρείας Mothercare, ήταν ένα θετικό βήμα της εταιρείας για να μιλήσει με το κοινό το και να αλληλεπιδράσει μαζί του. Στην καμπάνια Body Proud Mums πρωταγωνίστησαν 10 γυναίκες. Μοιράστηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες εγκυμοσύνης και μίλησαν για το πώς έχει αλλάξει το σώμα τους. Μαμάδες πόζαραν με τα μωρά τους αγκαλιά, χωρίς καμία ψηφιακή επεξεργασία στις φωτογραφίες.

P&G – #WESEEEQUAL

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας το 2017, η Procter & Gamble (P&G) ξεκίνησε την εταιρική καμπάνια #WeSeeEqual με στόχο την αποκάλυψη της προκατάληψης των φύλων. Η καμπάνια προβλήθηκε σε YouTube, Facebook και Instagram. Περιλάμβανε ένα βίντεο που έδειχνε άντρες, γυναίκες, αγόρια και κορίτσια να αψηφούν τα στερεότυπα των φύλων, χρησιμοποιώντας μια σειρά από τα προϊόντα της εταιρείας. Τα brands της P&G, συμπεριλαμβανομένου και του Pantene, έχουν στο ενεργητικό τους διαφημίσεις για την ισότητα των φύλων. Ωστόσο, αυτή ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκαν όλα μαζί, κάτω από την ομπρέλα της εταιρείας.

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας  – Lego: Future Builders

Με αφορμή της Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η Lego αναδημιούργησε την εμβληματική της διαφήμιση του 1981, 40 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της. Σχεδιασμένη για να «ενθαρρύνει και να υπερασπίζεται τις σημερινές νεαρές γυναίκες», η καμπάνια, χάρισε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν την προσωπική τους εκδοχή της διαφήμισης. Η καμπάνια ανταποκρίθηκε σε σχετική έρευνα, η οποία διαπιστώνει ότι το 73% των γονέων, πιστεύει ότι οι διαφορές των φύλων οφείλονται περισσότερο στις κοινωνικές προσδοκίες παρά στη βιολογία.

Ikea: FiftyFifty

Οι γυναίκες παγκοσμίως κάνουν τρεις φορές περισσότερη δουλειά στο σπίτι από τους άνδρες. Και η πανδημία ήρθε μόνο για επιδεινώσει αυτήν την εικόνα. Για να βοηθήσει τα ζευγάρια να ανοίξουν μια ειλικρινή και διασκεδαστική συζήτηση σχετικά με το πώς μπορούν να εξισορροπήσουν καλύτερα τις ευθύνες τους στο σπίτι, η Ikea κυκλοφόρησε ένα δωρεάν, ψηφιακό παιχνίδι με κάρτες. Το 50-50 (FiftyFifty) είναι το κλειδί για την ισορροπία και στο σπίτι.

LinkedIn: #WeCanDoIt

Σηματοδοτώντας την πρώτη του καμπάνια για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, το LinkedIn συγκέντρωσε influencers και την κοινότητά του για να μοιραστούν περιεχόμενο που βοηθά και υποστηρίζει τις γυναίκες. Η καμπάνια σχεδιάστηκε ως απάντηση στα δεδομένα του LinkedIn. Σύμφωνα με αυτά, ο Covid-19 έχει επηρεάσει δυσανάλογα την σταδιοδρομία των γυναικών. Προβάλλοντας τις πραγματικές ιστορίες επτά γυναικών από όλο τον κόσμο, η καμπάνια μοιράζεται τις αμφιβολίες, τους φόβους και τα τρωτά σημεία που ένιωσαν οι γυναίκες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

North Face: Never Stop

Για τις γυναίκες που δεν σταματούν να ξεπερνούν τα όρια και να αμφισβητούν το status quo, η The North Face δημιούργησε το 2021 την καμπάνια «Never Stop». Σ΄αυτή συμμετέχουν γυναίκες διαφορετικών κοινοτήτων. Όλες περήφανες για τη διαφορετικότητά τους. Αναδεικνύει το έργο της δικηγόρου για τα ανθρώπινα δικαιώματα Stephanie Case, της ορειβάτριας Ashima Shiraishi. Των μελών της κοινότητας She Runs It και της καλλιτέχνιδας-ακτιβίστριας Miramar Muhd.

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας – Ορατότητα στη βιομηχανία της μουσικής TikTok: #WeAreHere

Σε όλο τον κόσμο, μόλις το 21% των μουσικών που συμμετέχουν σε φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής είναι γυναίκες. Μόνο μία στους 103 τρομπετίστες ορχήστρας, είναι γυναίκα. Μόλις το 2% των μουσικών παραγωγών είναι γυναίκες. Το 2021, το TikTok θέλησε να ενδυναμώσει τη φωνή των γυναικών στη μουσική βιομηχανία. Εμφανιζόμενη σε κοινωνικές και ψηφιακές πλατφόρμες, η ταινία #WeaAreHere, περιλαμβάνει την Σκωτσέζα τραγουδίστρια και κιθαρίστρια, Nina Nesbitt, η οποία και έγραψε το soundtrack, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.

UN Women Australia: «Μια χαρά θα είναι» 

Με στόχο την επίτευξη ισότητας για τις γυναίκες παγκοσμίως έως το 2030 σύμφωνα με το σχέδιο του ΟΗΕ, η UN Women Australia ξεκίνησε την καμπάνια «When Will She be Right;». Μια εκστρατεία που εστιάζει τα φώτα της δημοσιότητας στην ανισότητα των φύλων στην Αυστραλία. Η καμπάνια χρησιμοποιεί ειρωνικά την έκφραση «Μια χαρά θα είναι», για να απορρίψει τα προβλήματα που πιστεύουμε ότι μπορεί να επιλυθούν με τρόπο μαγικό. Μετατρέπει τη φράση σε μια σημαντική ερώτηση όχι μόνο για το πώς, αλλά και το πότε.

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας SheSays: Spam For Equality

Ο οργανισμός SheSays UK ξεκίνησε το 2021 εκ νέου το «Spam For Equality». Μια καμπάνια που ζητά από τους διευθύνοντες συμβούλους εταιρειών να δεσμευθούν για την αναθεώρηση της πολιτικής γονικής άδειας μετ’ αποδοχών, μέχρι την επόμενη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Η καμπάνια καλούσε τους υπαλλήλους να στείλουν ένα αυτοματοποιημένο, ανώνυμο email στον Διευθύνοντα Σύμβουλό τους με ένα προ-γραμμένο μήνυμα από τη SheSays. Κάθε φορά που ένα άτομο πρόσθετε το email του Διευθύνοντος Συμβούλου του στον ιστότοπο, o ίδιος λάμβανε μήνυμα που το ζητούσε να υπογράψει τη δέσμευση για αλλαγή.

EasyJet: H εικονική Σχολή Πιλότων για γυναίκες

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Amy Johnson που ενθαρρύνει περισσότερα κορίτσια να γίνουν πιλότοι, η EasyJet επινόησε μια εικονική σχολή πιλότων. Δάσκαλοι, σχολεία και γονείς στο Ηνωμένο Βασίλειο, μπορούν να έχουν μια virtual συζήτηση με πιλότο της easyJet. Παιδιά και νέοι, έχουν την ευκαιρία να μάθουν πώς είναι πραγματικά η δουλειά ενός πιλότου. Πολλές από τις γυναίκες πιλότους της αεροπορικής εταιρείας, που βρίσκονται μπροστά στο πρόγραμμα, δείχνουν ότι είναι δουλειά για όλους.

*Η 24 MEDIA στέκεται στο πλευρό των γυναικών διαρκώς. Σε κάθε τους μάχη για την ισότητα, την αυτοδιάθεση, τη συμπεριληψιμότητα, την ορατότητα και την ενδυνάμωση της θέσης τους στον κόσμο, με την κατάρριψη κάθε στερεοτύπου. Τη φετινή, λοιπόν, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, θέλουμε να θυμίσουμε τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου, που μπορεί να μην λέγονται ημέρες της γυναίκας, αλλά οφείλουν να είναι. Δες την κοινή, ετήσια αναδρομή περιεχομένου εδώ