ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι τροφές που θα σε κάνουν ζεν

Φυσικά οι περισσότερες από εμάς προτιμάμε τα ντόνατς, τα πατατάκια, τα μπισκότα και τις σοκολάτες. Είναι βέβαια γνωστό ότι όλα αυτά τα υπέροχα, έξτρα παχυντικά και θερμιδοφόρα σκευάσματα κάνουν κακό παντού: στα δόντια, το κορμί σου, ήξερες όμως ότι μπορούν να επηρεάσουν και τη διάθεσή σου;

Η πραγματικότητα είναι πως αυτή η υπέρμετρη χαρά που νιώθουμε όταν καταναλώνουμε πεντανόστιμες, ζαχαρωτές σαβούρες μπορεί να στέλνει στο θεό τις ορμόνες που μας κάνουν να νιώθουμε ευχάριστα, στη συνέχεια όμως μας αφήνουν με ένα αίσθημα βραδύτητας, σπαρίλας, κατάθλιψης, πάντως κάτι πάει στραβά αφού τελειώσει η σοκολάτα.

Πέρα από το γεγονός ότι πρέπει να αλλάξεις και κάποια άλλα πράγματα στη ζωή σου για να ξεφορτωθείς το στρες, η λύση όταν νιώθεις αγχωμένη ή πιεσμένη δεν είναι να το ρίξεις στα γλυκά, αλλά να προτιμήσεις τους σύνθετους υδατάνθρακες, τα υγιεινά λίπη ή τις άπαχες πρωτεϊνες. Γιατί ναι, ακόμα και αυτά που τρώμε επηρεάζουν τη διάθεσή μας. Την επόμενη φορά που θα νιώθεις πεσμένη φάε κάτι από τα παρακάτω.

Βρώμη

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που υπάρχουν στη βρώμη, ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης και βοηθούν στο να έχεις μια ηρεμιστική επίδραση στον εγκέφαλο. Η βρώμη επίσης έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην πρόληψη του άγχους.

Πορτοκάλια

 

Η βίταμίνη C των πορτοκαλιών, εκτός από το ότι βοηθά σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα, μπορεί να βοηθήσει και το σώμα μας να ηρεμήσει, ενώ συντελεί στο να μην νιώσουμε περισσότερο άγχος.

Καρύδια

Τα καρύδια περιέχουν άλφα – λινολενικό οξύ, ένα βασικό Ω3 λιπαρό οξύ που μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, να προλάβουν τις απότομες αυξήσεις των ορμονών του στρες, και να σε προφυλάξουν από τυχόν εναλλαγές της διάθεσής σου.

Μούρα

Προτιμάς τα βατόμουρα, τα σμέουρα ή τις φράουλες; Όλα τα φρούτα αυτού του είδους, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και συνεπώς σε αντι-στρες  ιδιότητες. Είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η οποία μπορεί να κρατήσει τα επίπεδα κορτιζόλης μας υπό έλεγχο.

Μαύρη Σοκολάτα

 

Η μαύρη σοκολάτα δεν έχει μόνο υγιεινά αντιοξειδωτικά, αλλά μειώνει και την αρτηριακή πίεση, γεγονός που μας κάνει να νιώθουμε πιο ήρεμες και χαλαρές.

Χαμομήλι

Οοποιοδήποτε ζεστό ρόφημα μπορεί να είναι πολύ χαλαρωτικό, αλλά ειδικά το χαμομήλι είναι ιδιαίτερα κατευναστικό, σε βοηθά να κοιμηθείς και δρα σαν ήπιο ηρεμιστικό. Ιδανικά πιες το πριν τον ύπνο.

Cottage Cheese

Προτίμησε τυρί cottage χαμηλό σε λιπαρά, πρόσθεσε σπόρους λιναριού και φρέσκα μούρα και μόλις έφτιαξες ένα σνακ ιδανικό για νασου ανεβάσει τη διάθεση! Οι υδατάνθρακες απελευθερώνουν μια σταθερή προμήθεια ενέργειας και σεροτονίνης, ενώ τα μούρα εργάζονται για να ελέγξουν εκείνες τις δυσάρεστες ορμόνες που δημιουργούν στρες.

Αβοκάντο

 

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε γλουταθειόνη, μια ουσία που εμποδίζει την απορρόφηση των λιπών που προκαλούν οξειδωτική βλάβη. Επίσης είναι μια καλή πηγή της Β καροτίνης, βιταμίνης Ε, και του πολύ σημαντικού φυλλικού οξέος.

Σπαράγγια

Η κατάθλιψη έχει συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα του φυλλικού οξέος, γεγονός που μπορεί να ανατραπεί τρώγοντας για παράδειγμα, σπαράγγια, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, ένα φυσικό ενισχυτικό διάθεσης που μπορεί να βοηθήσει, ώστε να αποκρούσεις μια μελαγχολική διάθεση.

Γάλα

Έχεις γάλα; Μη φτιάξεις τη γνωστή κρέμα, απλά πιες το! Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Β12, πρωτεϊνη και ασβέστιο, το οποίο διώχνει το στρες. Επίσης, το κάλιο του γάλακτος βοηθά στην ανακούφιση από την ένταση των μυών και τις κράμπες. Άσπρο πάτο!

Περισσότερα περί διατροφής στο LadyLike:

Σταμάτα να πεινάς τα βράδια

Love is in the fridge: 10 τροφές που θα εκτοξεύσουν τη λίμπιντό σας

Ποιες τροφές σε κάνουν να πεινάς;