ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γλυκοπατάτα: 5 λόγοι για να τη βάλεις στη διατροφή σου

Shutterstock

Η πατάτα αποτελεί αγαπημένο φαγητό για (σχεδόν) όλους μας. Τηγανητές, φούρνου, ψητές, βραστές, σε μορφή πουρέ ή ακόμα και σε βελουτέ σούπες. Η μεγάλη ποικιλία στο μενού την καθιστούν εύκολη και νόστιμη επιλογή. Η γλυκοπατάτα είναι το ίδιο γευστική με την κλασική πατάτα συν ότι μάς δίνει κι άλλους 5 υγιεινούς λόγος για να τη βάλουμε στη διατροφή μας.

Για μένα το ιδανικό συνοδευτικό για τα burgers ή το ψητό κρέας ήταν πάντα μία γενναία μερίδα τηγανητές πατάτες. Πρόσφατα, εν μέσω καραντίνας και προσπαθώντας να κάνω τη διατροφή μου λίγο πιο υγιεινή δοκίμασα να αντικαταστήσω την κλασική λευκή πατάτα με την γλυκοπατάτα. Ο περισσότερος χρόνος που είχα στη διάθεσή μου να περάσω στην κουζίνα μου, αλλά και η μεγαλύτερη ποικιλία συνταγών έκαναν την αλλαγή αρκετά διασκεδαστική. Ψάχνοντας λίγο παραπάνω τα οφέλη της γλυκοπατάτας βρήκα ακόμα 5 λόγους για την καθιερώσω στη διατροφή μου.

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες

Η γλυκοπατάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, βιταμίνη Β6, βιταμίνη D, μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο και χαλκό. Όλες αυτές οι βιταμίνες και τα μέταλλα ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας και βοηθούν στην καλή υγεία των οστών. Το μαγνήσιο και η βιταμίνη Β6 συμβάλλουν στην καταπολέμηση του άγχους και του στρες. Επίσης, είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, τα οποία έχουν συσχετιστεί με την αντικαρκινική δράση τους.

Ενισχύουν την καλή υγεία του εντέρου

Όταν η γλυκοπατάτα καταναλώνεται με τη φλούδα της, η περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Οι φυτικές ίνες παρέχουν σημαντικά οφέλη στο έντερο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη υγειών βακτηρίων. Όλα αυτά οδηγούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Η γλυκοπατάτα στη διατροφή σου θα κάνει καλό στην όρασή σου

Τη γλυκοπατάτα μπορείς να τη βρεις σε διάφορες ποικιλίες. Είναι πλούσια σε β-καροτένιο που ευθύνεται για το έντονο πορτοκαλί τους χρώμα. Το β-καροτένιο μετατρέπεται μέσα στον οργανισμό μας σε βιταμίνη Α. Αυτή η βιταμίνη είναι πολύτιμη για τον οργανισμό μας αφού συμβάλλει στο ανοσοποιητικό, καθώς και στην υγειά των ματιών μας και στην καλή όραση.

Βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

Η γλυκοπατάτα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι απελευθερώνει τα σάκχαρα σταδιακά στο αίμα, χαρίζοντας ενέργεια και κορεσμό για περισσότερη ώρα. Χωρίς όμως να αυξάνουν το σάκχαρο. Για αυτό το λόγο μπορούν να καταναλωθούν ευκολότερα από ανθρώπους που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

Η γλυκοπατάτα έχει χαμηλές θερμίδες και μπορεί να μπει στη διατροφή σου με πολλούς τρόπους

Εδώ η σύγκριση είναι μία. Λευκή πατάτα απέναντι στη γλυκοπατάτα. Η γλυκοπατάτα κερδίζει κάθε φορά. Έχει λιγότερες θερμίδες και υδατάνθρακες. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες που περιέχει και ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης της, θα σε κάνουν να νιώθεις χορτασμένη για περισσότερη ώρα. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα βαρεθείς εύκολα τη γλυκοπατάτα, αφού μπορείς να τη βάλεις στη διατροφή σου με διάφορους σούπερ γευστικούς τρόπους. Ψητή και γεμιστή στο φούρνο, σε σούπες, σε σαλάτες και κλασικά στο φούρνο με θυμάρι και σκόρδο.