ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αδυνάτισε έξυπνα με αυτές τις 5 χορταστικές τροφές

unsplash

Υπάρχουν 5 είδη τροφών που μπορείς προσθέσεις στη διατροφή σου και να τρως χωρίς τύψεις, αλλά όχι σε μεγάλες ποσότητες, όχι γιατί δεν πρέπει, αλλά γιατί πρόκειται για καλούδια που έχουν την ευλογία να σε χορταίνουν άμεσα. Συνεπώς θα ξεγελάς την πείνα σου, θα φορτώνεσαι λιγότερες θερμίδες και κυρίως καλά λιπαρά.

Σπόροι Chia

H υπερτροφή που χρωστάμε στους Aζτέκους απορροφά μέχρι και 10 φορές το μέγεθός τους σε νερό, το οποίο σημαίνει πως αν  καταναλώσεις σπόρους chia μέσα σε υγρό (και γίνουν κάτι σαν ζελέ) σε φουσκώνουν με τον πιο υγιεινό τρόπο, συν ότι σε ενυδατώνουν. Επίσης μάθε ότι οι σπόροι Chia έχουν 15 φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, 3 φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, 6 φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και 2 φορές περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες.

Φασόλια

Αν δεν υποφέρεις από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, ήρθε η ώρα να το κάνεις ακόμα περισσότερο φίλο σου, να το προσθέσεις στις σαλάτες, στις σούπες και στα μπουρίτος σου. Ό,τι είδος φασολιού κι αν προτιμάς, από τσαούλια μέχρι ροβίτσες.

Φυτικές Ίνες Ολικής Άλεσης

Κινόα, μαύρο ρύζι, βρόμη,  σιτάρι μαζί με τον εξωτερικό φλοιό του, δηλαδή το πίτουρο μας δημιουργούν αίσθημα κορεσμού, δημιουργώντας μία κολλώδη ουσία στο έντερο που επιβραδύνει την απορρόφηση της τροφής. Από τη μία χορταίνουμε ευκολότερα και από την άλλη πεινάμε αργότερα. Αν «τουμπανιάζεις» όταν τα τρως, πίνε νερό ενώ τα καταναλώνεις. Μειώνει τα ανεπιθύμητα συμπτώματα.

Μούρα

Άλλη μία πολυποικιλιακή υπερτροφή που τρώγεται με χίλιους δυο τρόπους. Ωμή, αποξηραμένη, μόνη της, με γιαούρτι, σε smoothies, στο φαγητό, στο γλυκό, παντού. Blackberries, blueberries, acai berries, cranberries, goji berries, raspberries (που τα ξέρεις ως σμέουρα), seaberries (που τα ξέρεις ως ιπποφαές), ό,τι κι αν προτιμάς σε γεύση, αν τα προσθέσεις στην τροφή σου θα σε φουσκώσουν υπέροχα.

Μήλα

Το πιο διαδεδομένο φουσκωτικό υγιεινό πράγμα που μπορείς να βάλεις στο στόμα σου. Αποκλείεται να μη σου έχει τύχει να μην μπορείς να φας ένα μήλο ολόκληρο γιατί «έγκωσες». Απαραίτητη προϋπόθεση να το τρως με τη φλούδα, γιατί εκεί υπάρχει η πηκτίνη, η οποία κάνει όλη τη δουλειά.