ΔΙΑΤΡΟΦΗ

8 συμβουλές για να φας ό,τι θέλεις στις γιορτές και να μην πάρεις κιλά

Unsplash

Οι γιορτές των Χριστουγέννων, είναι μια εποχή γεμάτη με παραδόσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με το φαγητό. Αλλά αν προσπαθείς να χάσεις κιλά ή να διατηρήσεις το βάρος σου, η συγκεκριμένη περίοδος, μπορεί πολύ εύκολα, να σε βγάλει εκτός διατροφικού προγράμματος.

Πώς να μην πάρεις κιλά στις γιορτές

Η μαγεία των Χριστουγέννων και όλης αυτής της εορταστικής περιόδου, εκτός από πολύτιμες στιγμές κοντά στα αγαπημένα μας πρόσωπα, έρχεται για πολλούς με ανεπιθύμητα «δώρα». Ευτυχώς, η απόλαυση και η χαρά, μπορεί να είναι πιο απλή από ό,τι φαίνεται. Αυτό που χρειάζεσαι είναι το κατάλληλο σχέδιο.

Παρακάτω λοιπόν θα βρεις οκτώ απλές συμβουλές για όλα όσα πρέπει και δεν πρέπει να κάνεις κατά την περίοδο των γιορτών, αν δεν θέλεις να πάρεις περιττά κιλά. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για συμβουλές, που μπορεί να σού φανούν εξαιρετικά χρήσιμες σε περιπτώσεις διατροφικών προκλήσεων, όπως οι διακοπές ή μια απόδραση το σαββατοκύριακο. Με λίγα λόγια, μπορούν να σε βοηθήσουν να αποφύγεις την ανεπιθύμητη αύξηση βάρους, οποιαδήποτε εποχή του χρόνου.

8 συμβουλές για να μην πάρεις κιλά στις γιορτές Pexels

Συμβουλές για να μην πάρεις κιλά στις γιορτές

1. Μην παραλείπεις γεύματα για χάρη του γιορτινού τραπεζιού

Πολλοί παραλείπουν γεύματα για να «εξοικονομήσουν» θερμίδες για ένα μεγάλο γιορτινό δείπνο. Στην πραγματικότητα, αυτή η στρατηγική μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής αργότερα. Αντίθετα, δοκίμασε να τρως μικρά γεύματα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κάτι που έχει αποδειχθεί μια αποτελεσματική στρατηγική διατήρησης βάρους. Ή δοκίμασε να έχεις ένα πιο ελαφρύ πρωινό και μεσημεριανό γεύμα, στις συνηθισμένες σου ώρες, φροντίζοντας να ενσωματώνεις πολλά λαχανικά και πρωτεΐνες, με ελάχιστους υδατάνθρακες.

2. Να τρως με συγκεκριμένη σειρά

Σε κάθε γεύμα, είναι πάντα καλό να έχεις ένα πιάτο με σαλάτα ή λαχανικά πριν από οτιδήποτε άλλο. Αυτές οι τροφές χαμηλών θερμίδων και πλούσιες σε φυτικές ίνες θα σε βοηθήσουν να χορτάσεις πριν βουτήξεις σε επιλογές με υψηλότερες θερμίδες. Στη συνέχεια, προτίμησε κάποιο είδος άπαχης πρωτεΐνης, όπως π.χ το κρέας γαλοπούλας. Εάν πρόκειται να καταναλώσεις υδατάνθρακες (όπως πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί ή ένα γλυκό επιδόρπιο), φύλαξέ τους για το τέλος του γεύματός σου. Μέχρι τότε, θα πεινάς λιγότερο και η πρωτεΐνη που έχεις καταναλώσει θα επιβραδύνει λίγο την πέψη σου. Έτσι θα αισθάνεσαι χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μετά.

3. Μην ξεχνάς ότι τα και ποτά μετράνε

Ένας εύκολος τρόπος για να μειώσεις τις θερμίδες που καταναλώνεις, είναι να αποφύγεις ποτά με ζάχαρη, χυμούς, ροφήματα καφέ με προσθήκη ζάχαρης και αλκοολούχα ποτά. Και επειδή κακά τα ψέματα, στις γιορτές θα πιείς, προσπάθησε να επιλέξεις οινοπνευματώδη, χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Να θυμάσαι επίσης μετά από ένα ή δύο ποτά, να πίνεις ένα ποτήρι νερό.

4. Μην ενδίδεις στις λιγούρες (μέχρι ένα σημείο)

Ο έλεγχος της διατροφής και του βάρους είναι μια πράξη εξισορρόπησης. Το να κόψεις «μαχαίρι» τα επιδόρπια και τα γλυκά κατά τη διάρκεια των γιορτών (ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή) είναι απλώς μη ρεαλιστικό και μπορεί να έχει στην πραγματικότητα τα αντίθετα αποτελέσματα. Αν λαχταράς πραγματικά ένα κομμάτι από το αγαπημένο σου γλυκό, μην το στερηθείς. Προσπάθησε να αφήνεις το πιρούνι ή το κουτάλι σου κάτω, μετά από μερικές μπουκιές. Αυτό θα σου δώσει τον κατάλληλο χρόνο και να απολαύσεις την αγαπημένη σου λιχουδιά, αλλά και το κατάλληλο σήμα στον εγκέφαλό σου ότι έχεις χορτάσει.

 

 

 

5. Μην φοβάσαι να πεις όχι

Όταν μας παρουσιάζεται μια σειρά δελεαστικών επιλογών, μπορεί να νιώσουμε την ανάγκη να τις δοκιμάσουμε όλες. Αν αυτό σού ακούγεται αρκετά οικείο, υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι θα υπάρχει άφθονο, νόστιμο φαγητό και σε άλλα τραπέζια μέσα στην περίοδο των γιορτών. Αυτή δεν θα είναι η τελευταία πίτα που θα δεις στη ζωή σου. Επίσης, μην πιέζεσαι να πεις ναι σε κάθε προσφορά φαγητού. Προσπάθησε να ελέγξεις αν όντως ενδιαφέρεσαι πραγματικά να δοκιμάσεις ό,τι έχεις μπροστά σου.

6. Συγκεντρώσου στο πιρούνι σου

Προσπάθησε να επιλέγεις προσεκτικά το φαγητό σου και μετά πάρε μερικές βαθιές ανάσες, πριν ξεκινήσεις να τρως. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις πού βρίσκεσαι και τι πρόκειται να καταναλώσεις. Καθώς τρως, συγκεντρώσου σε κάθε πιρουνιά. Στη γεύση και τα αρώματα του φαγητού, στο πόσο πεινασμένη ή χορτασμένη αισθάνεσαι αυτή τη στιγμή.

7. Μην ξεχνάς τη σωματική άσκηση

Όσο περισσότερο ασκείσαι, τόσο το καλύτερο. Και όταν μιλάμε για σωματική άσκηση, όλα μετράνε. Ακόμη και σύντομες περίοδοι άσκησης (λιγότερο από 10 λεπτά) είναι ευεργετικές για την υγεία σου. Μετά από ένα μεγάλο γεύμα, κάνε μια βόλτα μαζί με φίλους ή συγγενείς. Τα Σαββατοκύριακα, είναι η ιδανική ευκαιρία για οποιαδήποτε δραστηριότητα σού αρέσει.

8. Μείνε συγκεντρωμένη στον στόχο σου

Θυμήσου γιατί προσπαθείς να χάσεις ή να διατηρήσεις το βάρος σου. Όποιοι και αν είναι οι λόγοι σου, σημείωσέ τους και φρόντισε να τους έχεις πρόχειρους, όταν χρειάζεσαι μια υπενθύμιση γύρω από το γιατί ακολουθείς τις παραπάνω συμβουλές.

Τέλος, προσπάθησε να μην είσαι πολύ σκληρή με τον εαυτό σου. Οι περισσότεροι θα φάμε περισσότερο από ό,τι έχουμε προγραμματίσει, κατά τη διάρκεια των διακοπών. Προτεραιότητα έχει πάντα η διασκέδαση! Απλώς προσπάθησε να μην εκτροχιαστείς τελείως και να επιστρέψεις στο διατροφικό σου πρόγραμμα την επόμενη μέρα.

Μην διστάσεις επίσης να απευθυνθείς σε έναν γιατρό ή έναν διατροφολόγο, αν χρειάζεσαι περαιτέρω καθοδήγηση.