ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Callista Crafts: Μια τσάντα εμπνευσμένη από τη στολή του τσολιά. Όσα μας είπε η σχεδιάστρια, Ελβίρα Παναγιωτοπούλου

Ιnstagram.com/elvira.pana_/

Γενικά, είμαι αυστηρή, όσον αφορά τη μόδα. Δεν έχει σημασία με ποιον σχεδιαστή/καλλιτέχνη (καλλιτέχνες δεν είναι και οι designers;) έχω να κάνω. Θα εκφράσω την άποψή μου, no matter what. Αυτό, λοιπόν, που θέλω να πω είναι ότι, σε προσωπικό επίπεδο, πιστεύω ότι η ελληνική μόδα πάσχει. Πάσχει από την έλλειψη αναφορών από την τεράστια πολιτιστική και ενδυματολογική κληρονομιά που έχει. Θα ήθελα να τιμάται συχνότερα, πιο άμεσα αλλά και έμμεσα, με σύγχρονο αλλά και κλασικό τρόπο, μέσα από το design ρούχων. Να υπάρχει αυτή η τέλεια ισορροπία, ανάμεσα στις αναφορές από την κληρονομιά μας και τη σύγχρονη (ελληνική) μόδα.

Αυτή είναι η δική μου άποψη. Η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου, για παράδειγμα, creative director του brand Callista Crafts, δεν έχει την ίδια άποψη. «Πιστεύω ότι υπάρχουν brands που εμπνέονται από την Ελλάδα», μου είπε χαρακτηριστικά όταν ξεκίνησα το μανιφέστο μου, «κατά» της ελληνικής μόδας. «Άλλοι το κάνουν εμφανέστατα, άλλοι λιγότερο».

Αυτό που αναζητάω τόσο καιρό από την ελληνική μόδα, αυτή την τέλεια ισορροπία που λαχταράω τόσο, την βρήκε η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου όταν σχεδίασε μια νέα τσάντα για την Callista Crafts. Είχε την φαεινέστατη ιδέα, να επαναπροσδιορίσει την στολή του τσολιά και να την κάνει τσάντα. Αν έχεις τον Θεό σου, δηλαδή! Ποιος θα μπορούσε ποτέ να σκεφτεί να κάνει κάτι τέτοιο; Να σχεδιάσει μια τσάντα, ένα πουγκί για την ακρίβεια, και να κάνει μια αποδόμηση της στολής του τσολιά, μέσω αυτού του αξεσουάρ. Και το αποτέλεσμα να μην είναι γραφικό. Να μην είναι κάτι που βλέπεις να φιγουράρει ως σουβενίρ στα μαγαζάκια του Μοναστηρακίου, αλλά να είναι κάτι σύγχρονο. Να είναι μια ωδή στο design. Να είναι αυθεντικό. Και εκεί, νομίζω ότι είναι το πρόβλημά μου, καμιά φορά, με τους Έλληνες σχεδιαστές. Η έλλειψη του originality. Η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου με το “Πουγκί 1821” της Callista Crafts το κατάφερε. Και προέκυψε κάπως φυσικά για την σχεδιάστρια. Αυτό είναι που το κάνει τόσο μαγευτικό αυτό το project -και τη τσάντα φυσικά.

Callista Crafts: “ΠΟΥΓΚΙ 1821”

-«Πώς προέκυψε η έμπνευση; ΟΚ, η έμπνευση είναι ξεκάθαρη (σ.σ. η στολή του τσολιά), αλλά πώς προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα; Ένα πουγκί που «φοράει» τη στολή του τσολιά;» Αυτό ήταν το βασικό μου ερώτημα, όταν αντίκρυσα για πρώτη φορά το πουγκί της Callista Crafts που σχεδίασε η καλλιτεχνική διευθύντρια, Ελβίρα Παναγιωτοπούλου. Και αυτό ήταν και το πρώτο πράγμα που την ρώτησα όταν μιλήσαμε για το εν λόγω project.

Callista Crafts

-«Ψάχναμε μια ιδέα και όταν είδα τη στολή του τσολιά, σκέφτηκα πώς θα ήταν να το μεταφέρω μέσω μιας τσάντας. Σκέφτηκα, λοιπόν, να το κάνω ανάποδα. Έτσι, για πλάκα», μου είπε σχετικά η σχεδιάστρια.

«Δεν ήθελα όμως να είναι κάτι folklore. Ήθελα να θυμίζει τη φορεσιά, αλλά όχι με ξεκάθαρο τρόπο»

Η προσέγγιση της σχεδιάστριας εντυπωσιάζει. Μιλώντας μαζί της, κατάλαβα ότι είναι ένα πηγαίο συναίσθημα αυτό. Ο τρόπος, δηλαδή, που αντιμετωπίζει το design. Αντιλαμβάνεται απόλυτα πώς να φέρει σε ισορροπία το παλιό με το καινούργιο. Την παράδοση με την σύγχρονη αισθητική. Και κάπως έτσι, ενδίδοντας στο παιχνίδι της αποδόμησης, προέκυψε ένα πουγκί που έχει ένα κόκκινο ανάποδο φέσι σαν βάση του και είναι στολισμένο με δερμάτινη «φουστανέλα» και τις φούντες του τσαρουχιού.

Το πιο camp αξεσουάρ

Το όλο project, φυσικά, ξεκίνησε με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση και η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου, αποφάσισε να τιμήσει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, κατ’ αυτόν τον τρόπο. Βάζοντας ως βασικό «συστατικό» το χιούμορ. Το camp, αν θέλεις ένα πιο «επιστημονικό» όρο. Γιατί το πουγκί Callista Crafts είναι το πιο camp αξεσουάρ που έχει δημιουργήσει ποτέ Έλληνας/ίδα designer. Και αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας του.

«Ήθελα να το αντιμετωπίσω με χιουμοριστικό τρόπο. Να είναι κάτι που δεν το περιμένει κανείς. Γιατί δεν νομίζω ότι έχει συνηθίσει ο κόσμος να βλέπει κάτι τέτοιο».

Παράδοση vs σύγχρονη μόδα

Αυτό όμως που είναι αξιοσημείωτο σε αυτή την περίπτωση και αξίζει τα εύσημα, είναι η τέλεια ισορροπία στο design της τσάντας Callista Crafts. Η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου κατάφερε μέσα από ένα μόλις πουγκί, να «ξεδιπλώσει» την παράδοση του ελληνικού ενδύματος, προσφέροντάς μας ένα άκρως σύγχρονο σχέδιο.

«Ήθελα το αποτέλεσμα να είναι μην είναι ξεκάθαρο. Να μην δείχνει το ίδιο με την παραδοσιακή φορεσιά του τσολιά. Ήθελα να κρατάει την παράδοση αλλά και το σύγχρονο design»

Και το “Πουγκί 1821” της Callista Crafts είναι ακριβώς αυτό. Μια αποδομημένη εκδοχή της στολής του τσολιά. Η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου επαναπροσδιορίζει το αξεσουάρ αυτό, δίνοντάς μας μια τσάντα για τη σύγχρονη Ελληνίδα (και όχι μόνο). Που μπορεί να φορέσει ακόμα και με ρούχα που υπακούν στις τάσεις του σήμερα. Με έναν φρέσκο, έξυπνο και κυρίως αυθεντικό τρόπο, η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου κατάφερε να βρει την τέλεια αρμονία.

Από το concept, τον τρόπο εκτέλεσης μέχρι και το τελικό αποτέλεσμα, η επιθυμία της σχεδιάστριας είχε απόλυτη επιτυχία. Εξ ου και η επιτυχία της τσάντας, η οποία κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό και έχει βγει σχεδόν sold out.

-«Υπάρχει περίπτωση να δούμε μια σειρά βασισμένη σε αυτό το project;». Μια ερώτηση που έπρεπε να κάνω στη σχεδιάστρια.

-«Αν κάτι τέτοιο προκύψει ποτέ, θα είσαι η πρώτη που θα το μάθεις». Αφοπλιστικά ειλικρινής η Ελβίρα Παναγιωτοπούλου και μια inspiring σχεδιάστρια.

Το “Πουγκί 1821” διατίθεται σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό www.callistacrafts.com