ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ancient Kallos: Η Λαμπρινή και Στέλλα Σταύρου τιμούν την ελληνική μόδα φέρνοντας παραδοσιακές τεχνικές στο σήμερα

Η θερινή ραστώνη. Το πορτοκαλοκόκκινο καλοκαιρινό ηλιοβασίλεμα. Το θαλασσινό αεράκι και η μυρωδιά της αλμύρας. Όλα αυτά είναι πράγματα που έχουμε ταυτίσει με το ελληνικό καλοκαίρι, με την όμορφη Ελλάδα μας. Όλα αυτά τα στοιχεία «ξεχειλίζουν» και από τις δημιουργίες του ελληνικού fashion brand, Ancient Kallos.

Ένα ελληνικό brand μόδας που εμπνέεται από το ελληνικό στοιχείο και την ελληνική ομορφιά. Το όνομά του εξάλλου, το μαρτυρά. “Ancient Kallos”. Το κάλλος της αρχαίας Ελλάδας και ό,τι συνεπάγεται αυτό. Μπορεί να είναι η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά που μας άφησαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Μπορεί να είναι η τεράστια κουλτούρα που «κρύβεται» πίσω από την ελληνική δεξιοτεχνία και τις παραδοσιακές τεχνικές κεντήματος και της δημιουργίας ενός ενδύματος, που έθεσαν τον τόνο της σύγχρονης ελληνικής μόδας.

Πόσοι δημιουργοί υπάρχουν εκεί «έξω» που τιμάνε την μεγάλη ιστορία του ενδύματος η οποία έχει καθορίσει την πορεία της ελληνικής μόδας; Θα σου πω ότι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Αλλά, η Λαμπρινή και Στέλλα Σταύρου, οι ιδρύτριες του Ancient Kallos, «υπηρετούν» την ιστορία αυτή με θαυμάσιο τρόπο.

Δεν θα μπορούσαν κι αλλιώς εξάλλου. Το «ρούχο» είναι μέρος του DNA τους. Η σχέση τους με τη μόδα κρατάει χρόνια, «μεγαλώνοντας» στον χώρο αυτό, μιας και οι γονείς τους είχαν την δική τους επιχείρηση μόδας στα 80s. Ακόμα κι αν όταν έκλεισε αυτό το κεφάλαιο της ζωής τους και οι δυο αδερφές ακολούθησαν η καθεμία μια διαφορετική επαγγελματική πορεία, η ανάγκη τους για την δημιουργία ενδύματος δεν τους επέτρεψε να συνεχίσουν έναν συνηθισμένο τρόπο ζωής. Έπρεπε να δημιουργήσουν. Έπρεπε να μεταφέρουν την αγάπη τους για τις ελληνικές παραδόσεις στον κόσμο, μέσα από ρούχα που τιμούν την ελληνική κληρονομιά και που παρουσιάζουν μια νέα προοπτική στο τι εστί ελληνική μόδα.

Τι είναι, λοιπόν, γι’ αυτές η (ελληνική) μόδα; Απ’ όσα κρατάω από την κουβέντα μου μαζί τους, είναι η ανάδειξη της πλούσιας ελληνικής κουλτούρας μέσω της ηθικής παραγωγής ρούχων. Για εμένα, αυτό επιβεβαιώνει ότι η πορεία της ελληνικής μόδας, οδεύει σε ένα λαμπρό μέλλον. Και αν σκεφτείς, το διεθνές πελατολόγιο που έχει πλέον το brand, τότε είναι βέβαιο ότι αυτή η προσέγγισή τους απέναντι στη μόδα, έχει αποδώσει. Ο δρόμος που έχουν ανοίξει fashion brands σαν το Ancient Kallos δεν μπορούν παρά να μας ενθουσιάζουν για το μέλλον της ελληνικής μόδας.

 

-Πείτε μου λίγα λόγια το Ancient Kallos. Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε το brand σας;

Η ιδέα για τη δημιουργία του brand γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που είχε ξεσπάσει στη χώρα μας. Τη δεδομένη στιγμή τα πράγματα ήταν ρευστά και για τις δυο μας και η επιχείρηση των γονιών μας στον τομέα των ρούχων ολοκλήρωνε την πορεία της. Νιώθουμε πως όταν τα νερά είναι «θολά», τότε είναι η σωστή στιγμή για μια δυναμική απόφαση και καταλήξαμε πως η δημιουργία του Ancient Kallos θα ήταν καταλυτικής σημασίας για τις ζωές μας. Ως αδελφές, έχουμε κοινή αισθητική και την ίδια αγάπη για τη μόδα, μέσα όμως από το πρίσμα της δημιουργίας νέων εικόνων. Έτσι είπαμε πως ή θα το κάναμε εκείνη τη στιγμή ή θα συνεχίζαμε τις ήδη υπάρχουσες καριέρες μας και κάπως έτσι γεννήθηκε το brand Ancient Kallos.

-Η φιλοσοφία του brand σας βασίζεται αρκετά στην αρχαία Ελλάδα και την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Πόσο σημαντικό ήταν για εσάς να έχει το brand σας ξεκάθαρη ελληνική ταυτότητα;

Επιθυμία μας και κύριο μέλημά μας ήταν να αποτυπώσουμε την ομορφιά και την αρμονία της Ελλάδας και του καλοκαιριού της σε μια σειρά, αρχικά, από ρούχα και έπειτα από συγκεκριμένα αξεσουάρ. Κύρια πηγή έμπνευσής μας στάθηκαν και συνεχίζουν να αποτελούν τα στοιχεία της πλούσιας ελληνικής παράδοσης, όπως τα κεντήματα με ιστορία πολλών ετών τα οποία αναπαράγουμε με σεβασμό αλλά με μια πιο αφαιρετική προσέγγιση ώστε να εναρμονίζονται με το στιλ της σύγχρονης γυναίκας. Η έννοια του φολκλόρ δεν ήταν επ’ ουδενί στο μυαλό μας και το μόνο που θέλαμε ήταν να δοθεί έμφαση στην ιδιαίτερη διακόσμηση και στη χρήση εξαίσιων πρώτων υλών, όπως το βαμβάκι, το αέρινο λινό, το σχεδόν διάφανο μετάξι και η οργανική ποπλίνα, που αγκαλιάζουν το γυναικείο σώμα αναδεικνύοντας το φυσικό κάλλος και εν τελεί το αυθεντικό στιλ.

Εμπνεόμαστε από τον τόπο μας, παράγουμε και εμμένουμε στον τόπο μας και αυτό κατά τη γνώμη μας είναι η πιο ουσιαστική έκφραση της κυκλικής οικονομίας και κατ’ επέκταση της κυκλικής μόδας

-Τα νοσταλγικά 70s και τα εμβληματικά καλοκαίρια στη Μύκονο είναι η βασική έμπνευση της Spring/Summer 2023 συλλογής Ancient Kallos. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτή και τα key items που ξεχωρίζετε.

Ξέρεις, είχαμε την ανάγκη να γυρίσουμε πίσω, τότε που όλα ήταν αυθεντικά και ουσιαστικά ξέγνοιαστα, που οι διακοπές σήμαιναν ότι πραγματικά διακόπτουμε απ ό,τι κάνουμε και απολαμβάνουμε τη στιγμή σε μια χρυσαφένια παραλία. Η δεκαετία του 1970, απ’ όσα ξέραμε και μελετήσαμε, ειδικά στη Μύκονο, συμβόλιζε όλα αυτά και αποτελούσε φόρο τιμής στιλιστικά στην ανεπιτήδευτη κομψότητα που διακαώς αναζητούμε σήμερα. Στα φετινά key items είναι αδύνατο να μην συμπεριλάβουμε τα φορέματα “Little Venice” σε Α γραμμή, από crispy λινό που φέρνουν την παραδοσιακή τέχνη του «κοφτού» στο τώρα και όλα τα printed κομμάτια με τις αναπαραστάσεις από τα θρυλικά στοιχεία που συνιστούσαν τα καλοκαίρια τότε: το εισιτήριο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, μια τυπική ελληνική ταβέρνα αλλά και ο πελεκάνος.

-Πόσο ενστερνίζεστε τη βιωσιμότητα και τη φιλοσοφία της κυκλικής οικονομίας για το brand σας; Μιλήστε μου λίγο για τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων σας.

Η ηθική προσέγγιση της παραγωγής ήταν εξ’ αρχής ένας απ τους βασικούς πυλώνες του brand και προσεγγίστηκε με πολλούς τρόπους. Με την επιμονή στην ελληνική παραγωγή, την επιλογή οργανικών υφασμάτων και φυσικών υλών, την υποστήριξη της κεντητικής τέχνης που δίνει τη δυνατότητα σε δεξιοτέχνες να συνεχίζουν τις παραδοσιακές τεχνοτροπίες και να μην εκλείπουν αυτά τα επαγγέλματα. Εμπνεόμαστε από τον τόπο μας, παράγουμε και εμμένουμε στον τόπο μας και αυτό κατά τη γνώμη μας είναι η πιο ουσιαστική έκφραση της κυκλικής οικονομίας και κατ’ επέκταση της κυκλικής μόδας.

-Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε τους Έλληνες καταναλωτές να προτιμούν όλο και περισσότερο το ελληνικό προϊόν μόδας, ακόμα κι αν συνεχίζει να υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που δίνει προτεραιότητα στα brands μαζικής παραγωγής ρούχων. Ποια πιστεύετε ότι είναι η φιλοσοφία του καταναλωτή, εν έτει 2023 και πώς μπορεί να αλλάξει τις συνήθειές του σε ό,τι αφορά το shopping;

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η νέα γενιά, κυρίως, αλλά και όλοι μας, μέσω της ενημέρωσης σχετικά με το αρνητικό αποτύπωμα της fast fashion στον πλανήτη θα επιλέγουν όλο και πιο συνετά, θα επενδύουν στην υψηλή ποιότητα που επιτρέπει στα ρούχα να φοριούνται για πολλά χρόνια και θα ενισχύουν τη σημασία του χειροποίητου.

Ας θυμηθούμε τι έκαναν οι γονείς μας, πώς ψώνιζαν και τι επέλεγαν. Τότε υπήρχε αληθινή κομψότητα και οι λόγοι ήταν η επένδυση σε κομμάτια υψηλής ποιότητας που φορούσαν για πολλά χρόνια

-Πώς θα περιγράφατε τη signature γυναίκα Ancient Kallos;

Αθόρυβα κομψή, με έμφαση στα εξαιρετικά υφάσματα και αγάπη για τις χειροτεχνίες που προσδίδουν επιπρόσθετη αξία στα ρούχα, μεταφέροντας κάτι νοσταλγικό από το παρελθόν.

-Βρισκόμαστε ήδη σε vacation mode. Τι δεν πρέπει να λείπει από τη βαλίτσα διακοπών μιας γυναίκας;

Ένα αιθέριο φόρεμα από μεταξωτό βαμβάκι και ένα beachwear σύνολο από δίχτυ, ένα ολόσωμο μαγιό με αισθησιακά cut-outs, μερικά heritage χρυσά κοσμήματα, ένα ζευγάρι clogs και μια τσάντα καλάθι και η βαλίτσα των διακοπών θα συντονιστεί με την κομψή αμεριμνησία της ελληνικής, θερινής ραστώνης.

 

Ancient Kallos 

Site: ancientkallos.com

ΙG: ancientkallos

FB: Ancient Κallos