FASHION NEWS

Οι 1.800$ τσάντες-σακούλες από πατατάκια Balenciaga, στην προνομιακή τιμή των 7€

Ιnstagram.com/demnagram/

Αν μη τι άλλο, ο Demna (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga), ξέρει να προκαλεί. Προκαλεί, όχι μόνο γιατί αυτό προσφέρει στον ίδιο και τον ισπανικό οίκο, φήμη, δόξα και κέρδη, αλλά γιατί μέσω όλου αυτού του marketing game, καταφέρνει να κρατάει το κοινό “on edge”. Οι πάντες να μιλάνε για τις δημιουργίες του οίκου, είτε είναι για καλό, είτε για κακό. Λένε ότι κάθε δημοσιότητα είναι καλή δημοσιότητα και σε αυτό ο Demna πετυχαίνει πάντα διάνα. Αυτό αφορά και τις, πλέον, φημισμένες τσάντες-σακούλες από πατατάκια Balenciaga που παρουσίασε πρόσφατα στη Spring 2023 συλλογή του οίκου.

Δεν έχει περάσει ένας ολόκληρος μήνας από το The Mud show, όπως το αποκάλεσε ο οίκος, όπου εκτός από τις τσάντες-σακούλες από πατατάκια, στην πασαρέλα είδαμε και backpacks από «κατεστραμμένα» λούτρινα αρκουδάκια και αυθεντικά clogs «ντυμένα» με στρας. Οι glorified τσάντες-σακούλες από πατατάκια Balenciaga, όπως προβλέψαμε εδώ στο LadyLike, έχουν ήδη γίνει το πιο πολυσυζητημένο item της συλλογής, με τον Demna να προσφέρει μια ακόμη WTF στιγμή μόδας που προκαλεί.

Προκαλεί, γιατί όπως είπαμε, είναι γι’ αυτόν μια αφορμή για να εκφράσει την εμμονή της κοινωνίας για οτιδήποτε branded, για οτιδήποτε θα προσφέρει στους ανθρώπους που θα φορέσουν τις δημιουργίες του λίγη «δόξα» ή αναγνώριση, ενδίδοντας σε κάθε κοινωνικό κλισέ στο οποίο μας υποβάλλει η καπιταλιστική κοινωνία που ζούμε. Αν είναι Balenciaga, ακόμα, κι αν είναι μια σακούλα σκουπιδιών ή σκισμένα αθλητικά παπούτσια, τότε είναι couture. Κάπως έτσι, μάς παρουσίασε και τις 1.800 δολαρίων τσάντες-σακούλες από πατατάκια Balenciaga οι οποίες έχουν γίνει viral, σε τέτοιο βαθμό, ώστε να έχουν ήδη αντιγραφεί από εταιρίες που παρέχουν προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές. Κάπως έτσι, βλέπουμε πόσο γρήγορα κινείται ο κόσμος της αγοράς, πόσο εύκολα αντιγράφονται οι ιδέες των creatives αυτής της κοινωνίας, όλα για λίγη «φιγούρα».

Balenciaga τσάντες-σακούλες από πατατάκια από 1.800 δολάρια στα 7€

Το AliExpress το γνωστό online κατάστημα που προσφέρει είδη ρουχισμού, σπιτιού και ένα σωρό ακόμη προϊόντα, αντιγράφει απλά και ξεκάθαρα τις τσάντες-σακούλες από πατατάκια Balenciaga. Ο γνωστός οίκος, ο οποίος παρουσίασε τις δερμάτινες pouch bags σε συνεργασία με τη Lay’s, τις βλέπει τώρα να κοπιάρονται σε χρόνο express (pun intended) από το κινέζικο online κατάστημα.

Με σκοπό να αποφευχθούν τυχόν ομοιότητες (λίγο δύσκολο βέβαια να συμβεί αυτό), το AliExpress παρουσιάζει τις «τσάντες» αυτές ως crossbody bags από καμβά, πουλώντας τις με ένα ασπρόμαυρο λουράκι. Η «διαφορά» αυτών (εκτός από την τιμή τους που ανέρχεται στα 7€ περίπου), σε σύγκριση με τις τσάντες-σακούλες από πατατάκια Balenciaga είναι ότι το AliExpress έχει αντιγράψει ακριβώς τη συσκευασία του φαγητού, ώστε να μη φέρει καμία ομοιότητα με τις designer bags του οίκου.

Αν και κανονικά, το online κατάστημα θα έπρεπε να τιμωρηθεί για αυτή την τόσο εμφανή και ακραία αντιγραφή του σχεδίου του Demna, ο σχεδιαστής είναι συνηθισμένος σε τέτοιου είδους πρακτικές, όχι μόνο από εταιρίες που προσφέρουν κακής ποιότητας προϊόντα, αλλά και από πιο αναγνωρισμένες αλυσίδες καταστημάτων γρήγορης μόδας. Η δουλειά του Demna έχει αντιγραφεί ουκ ολίγες φορές, από τα ρούχα του και φυσικά τα φημισμένα αμφιλεγόμενα αξεσουάρ του, πράγμα που επιβεβαιώνει την επιδραστικότητά του σαν σχεδιαστή.

Φυσικά, το γεγονός ότι θεωρείται φυσιολογική η αντιγραφή μιας δημιουργίας -άρα και η ιδέα ενός καλλιτέχνη, θα έπρεπε να είναι το πιο αφύσικο πράγμα στον κόσμο. Αν και συμβαίνει δ-ι-α-ρ-κ-ώ-ς από τις εταιρίες γρήγορης μόδας, το να αντιγράφουν τα πιο δημοφιλή προϊόντα ενός οίκου ή ενός brand (λίγο-πολύ όλοι έχουμε αγοράσει μια τέτοια αντιγραφή), αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Πρόκειται για τα πνευματικά δικαιώματα κάποιου, την ιδέα κάποιου και τις σκέψεις κάποιου. Αν και δεν μπορούμε να το σταματήσουμε αυτό από το να συμβαίνει, μπορούμε να αποφεύγουμε να αγοράζουμε αυτές τις δημιουργίες που ενισχύουν την εξόφθαλμη αντιγραφή ρούχων και αξεσουάρ. Αν και δεν είναι εύκολο , σαν καταναλωτές έχουμε και εμείς ένα μερίδιο (μικρό ή μεγάλο, δεν έχει σημασία) ευθύνης.