O οίκος Coperni σχεδιάζει αθλητικά ρούχα από ύφασμα με προβιοτικά. Wait, what?
- 3 ΟΚΤ 2025

Σε ένα από τα πιο επιδραστικά fashion shows των τελευταίων ετών, τη Spring 2023 συλλογή Coperni, οι σχεδιαστές του οίκου Arnauld Valliant και Sébastien Meyer, ψέκασαν τη Bella Hadid στην πασαρέλα με ένα ειδικό υλικό το Fabrican, ένα καινοτόμο, βιώσιμο ύφασμα, φτιάχνοντας ένα ρούχο επί πασαρέλας. Σε ένα άλλο show, οι σχεδιαστές συμπεριέλαβαν ένα σκύλο-ρομπότ στην πασαρέλα, ενώ στη Fall 2024 συλλογή, είδαμε την πρώτη τσάντα από αέρα που φτιάχτηκε σε συνεργασία με τον Έλληνα επιστήμονα, δρ. Ιωάννη Μιχαλούδη. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι οι Valliant και Meyer ξέρουν να δημιουργούν όχι απλά μια viral στιγμή, αλλά και προϊόντα που με τη βοήθεια της τεχνολογίας, πάνε τη μόδα ένα βήμα παραπέρα.
Ίσως όμως, αυτό να μην είναι αρκετό ή να μην πουλάει όσο θα έπρεπε, γι’ αυτό και οι σχεδιαστές συνεχίζουν να εξερευνούν και να πειραματίζονται με νέα, καινοτόμα υλικά που και βοηθούν στην εξέλιξη της δημιουργίας ρούχων και τους αποφέρουν περισσότερα κέρδη. Γι’ αυτούς τους λόγους, ο οίκος Coperni λανσάρει μια νέα σειρά που «παντρεύει» τη μόδα με την καινοτομία και την ομορφιά: μια σειρά αθλητικών και skincare, υπό μια έννοια, ρούχων με το όνομα C+.
Τι είναι η C+ σειρά του οίκου Coperni;
«Ζούμε στην εποχή της ομορφιάς», σχολιάζει στο BOF ο Arnaud Valliant, CEO και συνιδρυτής του οίκου Coperni. «Στις μέρες μας, όλοι αναζητούν την λειτουργικότητα και την ιδέα ότι μπορείς να περιποιηθείς μόνος/η σου τον εαυτό σου».
Μέσα από ένα teaser post στα social media, πριν γίνει η επίσημη ανακοίνωση με μια καμπάνια στην οποία πρωταγωνιστεί το μοντέλο Paloma Elsesser, ο οίκος Coperni παρουσίασε τη νέα σειρά του C+, μια συλλογή με αθλητικά ρούχα από ύφασμα εμποτισμένο με προβιοτικά που λέγεται ότι μεταφέρονται στο δέρμα. Τα ρούχα περιγράφονται ως «ενδύματα ευεξίας» και προς το παρόν στη συλλογή μπορεί κανείς να βρει ένα κολάν, ένα top και ένα κορμάκι που θα είναι σύντομα διαθέσιμα στο site του οίκου.
Οι τιμές είναι πιο οικονομικές από αυτές που βρίσκει κανείς στα ρούχα των ready-to-wear συλλογών του οίκου Coperni και θα κυμαίνονται από τα 150€ έως τα 180€. Μάλιστα, οι σχεδιαστές λέγεται ότι θα τα συμπεριλάβουν στο επερχόμενο show τους στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, στις 6 Οκτωβρίου.
Τι είναι το ύφασμα από προβιοτικά
Τα υφάσματα και basic ρούχα, από πιτζάμες μέχρι και shapewear, που είναι εμποτισμένα με διάφορα συστατικά, όπως το υαλουρονικό οξύ ή το κολλαγόνο, έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στον χώρο της μόδας.
Για τη C+ σειρά του, ο οίκος Coperni συνεργάστηκε με μια ελβετική εταιρία που ειδικεύεται στη δημιουργία βιοτεχνολογικών υφασμάτων, την HeiQ, με σκοπό να φτιάξουν μια ειδική πατέντα που συνδυάζει συμβιωτικά προβιοτικά και πρεβιοτικά σε ένα ύφασμα με ελαστικότητα τεσσάρων κατευθύνσεων. Κάθε γραμμάριο περιέχει έως 140.000 ζωντανά, φιλικά προς το δέρμα βακτήρια, προστατευμένα σε μια βιολογική μήτρα.
Πώς λειτουργεί αυτό; Κάθε φορά που φοράει κανείς τα ρούχα αυτά, το ύφασμα ενεργοποιείται από τη θερμότητα του σώματος και την κίνηση και σταδιακά απελευθερώνει αυτούς τους μικροοργανισμούς στην επιφάνεια του δέρματος. Σύμφωνα με τον οίκο Coperni, αυτή η διαδικασία βοηθά στην επαναφορά της ισορροπίας του μικροβιώματος του δέρματος, ενισχύει τους φυσικούς φραγμούς και υποστηρίζει τους μηχανισμούς αυτοεπισκευής, ενώ όποιος/α τα φοράει να μπορεί να συνεχίσει τις δραστηριότητές του/της κανονικά, κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Για να διαβεβαιωθούν ότι δεν υπάρχουν αμφιβολίες για το προϊόν και κυρίως, για το αν όντως λειτουργεί ή ότι δεν είναι επιβλαβές για το δέρμα, ο οίκος και η HeiQ συνεργάστηκαν με τον Dr. Robin Temmerman ο οποίος ανέπτυξε αυτή την τεχνολογία και την τέσταρε δερματολογικά, επιβεβαιώνοντας ότι το ύφασμα είναι ασφαλές. Μάλιστα, αναφέρεται ότι τα ευεργετικά αποτελέσματα παραμένουν ισχυρά για περίπου 40 πλυσίματα, πριν αρχίσουν σταδιακά να μειώνονται, αν και η εταιρεία αναφέρει ότι η απόδοση συνεχίζεται και πέρα από αυτό το σημείο.
Παρ’ όλα αυτά, πολλοί/ες αναρωτιούνται αν αυτό το εγχείρημα του οίκου είναι ένα ακόμη gimmick για να στρέψει την προσοχή πάνω του, με στόχο φυσικά, τις πωλήσεις.
Το στρες των πωλήσεων
Οι εποχές είναι δύσκολες και η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όχι μόνο τον μέσο πολίτη όπου κι αν ζει, αλλά και τη βιομηχανία της μόδας. Οι πωλήσεις πέφτουν διαρκώς, ειδικά όσο οι τιμές στα είδη πολυτελείας αυξάνονται συνεχώς, και ένας λόγος για όλες αυτές τις αλλαγές στους μεγάλους οίκους μόδας που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, οφείλεται στις πεσμένες πωλήσεις. Ο σχεδιαστές του οίκου Coperni, παραδέχονται ότι οι viral στιγμές ενώ έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά του brand, δεν έχουν βοηθήσει στις πωλήσεις. Αυτό τους οδήγησε σε αυτό το project το οποίο εύχονται να είναι πετυχημένο εμπορικά.
«Ήμασταν λίγο απογοητευμένοι επειδή δεν ήταν εμπορικά projects», αναφέρει ο Meyer σχετικά με τα viral προϊόντα που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια. «Ήταν περισσότερο μόδα. Γι’ αυτό θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα project με εμπορική διάσταση». Όπως σου είπα, οι τιμές της σειράς C+ είναι πιο οικονομικές για τα δεδομένα του οίκου. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το project «αγγίζει» εν μέρει και το αγοραστικό κοινό του χώρου της ομορφιάς, μπορεί να τους βοηθήσει να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Οι καιροί είναι δύσκολοι. Οι οίκοι μόδας και οι σχεδιαστές, ανεξαρτήτως μεγέθους, πασχίζουν να κρατήσουν τις εταιρίες τους ανοιχτές, ειδικά σε μια σκληρή βιομηχανία, όπου τα fast fashion brands όπως το Shein είναι από τα πιο κερδοφόρα στον κόσμο.
Ο οίκος Coperni πάντως με αυτό τον τρόπο, στοχεύει σε ένα ευρύτερο κοινό χωρίς να χάνει την ακεραιότητά του μέσα από αυτή την ενέργεια που στοχεύει στην καινοτομία, πράγμα πολύ «κοντά» στο DNA του brand.