FASHION NEWS

O οίκος Bottega Veneta κάνει «κατάληψη» στο Μέγα Σινικό Τείχος και μας εύχεται 新春快乐

Bottega Veneta

Ενέργειες σαν αυτές, μάς υπενθυμίζουν ότι ο ρόλος της μόδας είναι αρκετά επιδραστικός. Ή πιο απλά, κάποια fashion brands έχουν τέτοια δύναμη (και budget), ώστε να οργανώνουν projects που ξεπερνάνε σε έκταση (και φαντασία) τα runways, αλλά και τα στούντιο όπου πραγματοποιούνται τα editorials μόδας. Ο οίκος Bottega Veneta, λοιπόν, μάς βγάζει εκτός της «ζώνης ασφαλείας» μας και μάς ταξιδεύει στην ανατολική Ασία. Πιο συγκεκριμένα, καταλαμβάνει το Μέγα Σινικό Τείχος και γιορτάζει το κινέζικο νέο έτος aka Lunar Year.

Μπορεί ο οίκος Bottega Veneta να μην έστησε τη δική του «αυτοσχέδια» πασαρέλα στο Μέγα Σινικό Τείχος, όπως είχε κάνει ο Karl Lagerfeld για show του οίκου Fendi, το 2007, αλλά εύχεται 新春快乐, με έναν αρκετά δημιουργικό τρόπο. Το project του οίκου γιορτάζει την Κινέζικη Πρωτοχρονιά και εντυπωσιάζει, χωρίς αμφιβολία.

Ο οίκος Bottega Veneta στο Μέγα Σινικό Τείχος

Για να τιμήσει το νέο κινέζικο έτος που είναι την 1η Φεβρουαρίου του 2022, ο οίκος Bottega Veneta κάνει «κατάληψη» στο Μέγα Σινικό Τείχος. Από τις 6 μέχρι και τις 12 Ιανουαρίου, ο οίκος θα παρουσιάζει ένα display με το logo του. Στην ουσία, ο οίκος Bottega Veneta «ντύνει» στο Σινικό Τείχος με ένα τεράστιο πράσινο χαλί που αναγράφει το όνομα του brand, αλλά και 新春快乐, που σημαίνει «Καλή Πρωτοχρονιά» στα κινέζικα.

Το brand, επέλεξε το signature πράσινο χρώμα του οίκου και μια απόχρωση του πορτοκαλί για τα γράμματα του display. Ο οίκος, επέλεξε το πορτοκαλί χρώμα γιατί στην Κίνα, θεωρείται σύμβολο καλής τύχης.

Μαζί με το project αυτό, ο οίκος Bottega Veneta, δεσμεύεται με μια δωρεά στο Shanhai Pass, ένα από τα μεγαλύτερα περάσματα στο Μέγα Σινικό Τείχος, με ένα οχυρό που βρίσκεται ανατολικά του Τείχους. Παράλληλα, «τρέχει» και μια διαφημιστική καμπάνια, με αφορμή την κινέζικη Πρωτοχρονιά, η οποία περιλαμβάνει το ίδιο πορτοκαλί χρώμα που φιλοξενείται στο installation του Τείχους.

Η νέα γενιά των fashion campaigns

Μετά από μια εξίσου εναλλακτική εορταστική καμπάνια μόδας, μέσω της οποίας ο οίκος Bottega Veneta τίμησε τους artisans της Ιταλίας, το brand συνεχίζει στην ίδια φιλοσοφία. Με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, Matthiew Blazy, να επανεξετάζει τον τρόπο που τα fashion brands αντιμετωπίζουν τις καμπάνιες μόδας και την προώθηση των συλλογών τους, βλέπουμε να υπάρχει μια νέα αντιμετώπιση στο marketing. Ο οίκος Bottega Veneta, τον τελευταίο χρόνο, έχει επενδύσει αρκετά σε αυτή τη φιλοσοφία στο marketing, χρησιμοποιώντας concepts που τραβάνε την προσοχή και ξεπερνάνε τα «σύνορα» ενός στούντιο, με το να κυκλοφορεί απλά μερικές όμορφες εικόνες μόδας.

Αυτό επιτρέπει στον οίκο Bottega Veneta να γίνεται πιο ευρηματικός, ως προς τη θεματική των fashion campaigns, ενώ προσφέρει μια νέα πραγμάτων στη διαφήμιση. Αυτή η λογική δε, ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στην σύγχρονη πραγματικότητα που κυριεύεται από τα social media. Για την ακρίβεια, ο Chief Executive του Kering Group (του ομίλου στον οποίο υπάγεται ο οίκος), François-Henri Pinault, είχε δηλώσει τον Φεβρουάριο του 2021: «Ο οίκος Bottega Veneta δεν εξαφανίζεται από τα social media. Απλά τα αξιοποιεί διαφορετικά».

Αυτή τη νέα γενιά πραγμάτων στο marketing, φαίνεται να ακολουθούν και άλλοι επιδραστικοί οίκοι ή προσωπικότητες που ασχολούνται με τη μόδα. Ένα καλό παράδειγμα, είναι η περίπτωση του Kanye West και της νέας, πολυσυζητημένης σχέσης του με την Julia Fox. Ο West, «κοινοποίησε» τη σχέση του με την Fox, δυο μέρες πριν ανακοινωθεί η συνεργασία του με την Gap και τον οίκο Balenciaga για τη δημιουργία μιας συλλογής ρούχων. Η σχέση του συνδέεται απόλυτα με τη μόδα, μιας και ο West «ντύνει» την Fox αποκλειστικά με ρούχα Balenciaga.

Αν πάρουμε ως παράδειγμα, λοιπόν, το takeover του οίκου Bottega Veneta στο Μέγα Σινικό Τείχος και τον τρόπο που χειρίζεται το marketing, ίσως και ο Kanye West να ακολουθεί το ίδιο μοτίβο. Όπως και να έχει, στην περίπτωση του ιταλικού brand, το αποτέλεσμα μας αφήνει σίγουρα εντυπωσιασμένους.