FASHION NEWS

Ο Filippo Grazioli είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Missoni. Μια νέα εποχή ξεκινάει για τον οίκο

Όταν ο CEO της Missoni, Livio Proli, είχε δηλώσει ένα χρόνο πριν ότι ο ιταλικός οίκος χρειαζόταν «να φρεσκαριστεί και να γίνει πιο επίκαιρος και κουλ», το εννοούσε. Ένα χρόνο μετά, λοιπόν, κράτησε την υπόσχεσή του, ανακοινώνοντας ένα «φρέσκο όνομα» για καλλιτεχνικό διευθυντή του, τον Filippo Grazioli.

Τώρα, δεν είμαι σίγουρη αν θεωρείται «φρέσκο όνομα» ο Grazioli, μιας και ο 40χρονος σχεδιαστής έχει ένα αξιοσημείωτο βιογραφικό και μια πορεία στον χώρο της μόδας που δεν περνάει καθόλου απαρατήρητη. Πριν ξεκινήσει τη συνεργασία του με τον θρυλικό οίκο Missoni, ο Filippo Grazioli είχε μια στενή συνεργασία με τον Riccardo Tisci (πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Givenchy και νυν του οίκου Burberry), ένω έχει συνεργαστεί στενά και με τον Martin Margiela.

Ε, δεν το λες και λίγο αυτό. Αυτή του η πολυετής εμπειρία ήταν από τους λόγους που ο οίκος Missoni τον επέλεξε για να αναλάβει τα δημιουργικά ηνία του brand. Φέρνοντας, λοιπόν, τον Grazioli στον οίκο, το ιταλικό brand εισέρχεται σε μια νέα γενιά. Οι iconic ρίγες Missoni «αλλάζουν», με τον οίκο να δέχεται το πιο σωστό update, χωρίς φυσικά να ξεχνάει την τεράστια κληρονομιά του.

Η νέα γενιά του οίκου Missoni

Στις 17 Μαρτίου, ο οίκος Missoni, λοιπόν, αποφάσισε να επανεξετάσει το δημιουργικό του team παραχωρώντας τα καλλιτεχνικά ηνία για τις γυναικείες και ανδρικές συλλογές στον ταλαντούχο Filippo Grazioli. Ο σχεδιαστής θα είναι επικεφαλής και όλου του image του brand, ενώ ο Alberto Caliri που σχεδίασε με μεγάλη επιτυχία τις δύο τελευταίες συλλογές θα παραμείνει στην οικογένεια ως επικεφαλής του Missoni Sport & Missoni Home Collection. «Είναι τιμή μου που μπαίνω στον κόσμο της Missoni, έναν οίκο που έχει καθορίσει την ιταλική ταυτότητα και σχεδιασμό, διατηρώντας μια αξιοσημείωτη ακεραιότητα για σχεδόν επτά δεκαετίες. Είμαι ευγνώμων που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία, και η δυνατότητα να οραματιστώ ελεύθερα διατηρώντας παράλληλα τoν οπτιμισμό, την φρεσκάδα και την αίσθηση της Missoni», δήλωσε για τη νέα του θέση ο Grazioli.

Ο οίκος πάντως, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με αυτό το “turning page” του brand. Ο Grazioli είναι μια νέα έξυπνη κίνηση από μέρους του brand που θέλει να κάνει τον οίκο πιο επίκαιρο, ανοίγοντας έτσι τις «πόρτες» και σε ένα μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. «Ένας νέος σχεδιαστής που παρ’ όλα αυτά, μετράει 18 χρόνια εμπειρίας στο high fashion. Η συνεργασία μας με τον Grazioli αποσκοπεί στο να «ανέβει» ακόμη περισσότερο το προφίλ του brand στην αγορά πολυτελείας και να ενισχύσει περαιτέρω τον εκσυγχρονισμό του οίκου», σχολίασε σχετικά ο Livio Proli.

O οίκος Missoni, λοιπόν, εξελίσσεται. Ο ιταλικός αέρας, οι λαμπερές πλέξεις και οι ανδρόγυνες φόρμες αποτελούν την πεμπτουσία του και χαρακτηρίζουν τον αβίαστο αέρα αυτοπεποίθησης που φέρει η μούσα της Missoni. Η 69ετή πορεία του Ottavio και της Rosita Missoni συνδέεται με σύγχρονες σιλουέτες, αποφασιστικότητα, πάθος και δυναμισμό.

Λίγα λόγια για τον Filippo Grazioli

Πολύ πριν τη συνεργασία του με τον οίκο Missoni, o Ιταλός Filippo Grazioli αποφοίτησε από το “Istituto Europeo di Design”. Ξεκίνησε την καριέρα του δουλεύοντας στο πλευρό του Martin Margiela, σχεδιάζοντας για τις γυναικείες συλλογές για τον ομώνυμο οίκο του, Maison Martin Margiela για 9 χρόνια, έως το 2013. Κρατώντας την αισθητική του θρυλικού designer και όσα έμαθε δίπλα του, συνέχισε την καριέρα του στον οίκο Hermès και μετέπειτα ως Collection Director στον Givenchy. Όσο δούλευε στον οίκο Hermès γνώρισε τον Riccardo Tisci τον οποίο αργότερα ακολούθησε στον οίκο Burberry. To 2020 μετακόμισε πίσω στο Μιλάνο και από τον Μάρτιο του 2022 ανέλαβε αυτή τη νέα θέση. Ο ρόλος του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού Missoni είναι ένα κεφάλαιο στην καριέρα του σχεδιαστή, αλλά και του ίδιου του οίκου.