ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

MFW: Το θριαμβευτικό ντεμπούτο του Matthieu Blazy στον οίκο Bottega Veneta

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Ουδείς αναντικατάστατος δεν λένε; Σιχαίνομαι αυτή τη λογική, να ξέρεις. Μειώνει τρομερά το individuality των ανθρώπων. Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος έχει κάτι μοναδικό να προσφέρει. Στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην κοινωνία, τη δουλειά του. Πιστεύω, λοιπόν, ότι κανείς δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον Daniel Lee, πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Bottega Veneta.

Και αυτό, όχι απαραίτητα γιατί θεωρώ ότι έκανε καλύτερη δουλειά όσο ήταν στον οίκο Bottega Veneta. Αλλά περισσότερο γιατί κανείς δεν μπορεί να είναι ο Lee. Όπως κανείς δεν μπορεί να είναι ο Matthieu Blazy, ο νέος appointed καλλιτεχνικός διευθυντής του ιταλικού οίκου, ο οποίος πριν μερικές μέρες, έκανε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του στη θέση αυτή.

Matthieu Blazy vs. Daniel Lee: Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης

Πολλοί, λοιπόν, έκαναν τη σύγκριση. Αλλά δεν είναι σαχλό να συγκρίνουμε δυο ανθρώπους μεταξύ τους; Καθένας από αυτούς τους δυο σχεδιαστές έχουν διαφορετικά βιώματα, διαφορετική αισθητική και αναφορές, όσον αφορά τη μόδα. Το μόνο κοινό τους, είναι ο οίκος Bottega Veneta. «Μια εταιρεία δερμάτινων ειδών», όπως έγραψε και ο Blazy στις σημειώσεις του, αναφορικά με την παρουσίαση της Fall 2022 συλλογής του οίκου στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο.

Ο Blazy έκανε το ντεμπούτο του στον οίκο και με τον προκάτοχό του, τον Daniel Lee, να έχει στιγματίσει την κληρονομιά που άφησε πίσω του, με την τεράστια επιτυχία που είχαν τα αξεσουάρ του, ο νέος σχεδιαστής αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Όχι γιατί ο Lee ήταν καλύτερος ή γιατί ο Blazy είναι καλύτερος. Γιατί, πολύ απλά, ο κάθε designer είναι διαφορετικός.

Με διαφορετική ματιά, λοιπόν, αντιμετώπισε και ο Matthieu Blazy τη νέα συλλογή και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε. Δεν προσπάθησε να γίνει μια κακή κόπια του Lee. Ήταν απλά ο εαυτός του. Και αυτός ήταν ο βασικός λόγος που η συλλογή στέφθηκε με επιτυχία. Ακόμα και αν η Fall 2022 συλλογή Bottega Veneta, είχε τις «ατέλειες» της, here and there.

Η νέα γενιά Bottega Veneta

Δεν υπάρχει, λοιπόν, αμφιβολία ότι ο Daniel Lee άφησε το στίγμα του στον οίκο Bottega Veneta. Ήταν ο σχεδιαστής που τον έβαλε και πάλι στον «χάρτη», κάνοντας τον και πάλι φρέσκο και μοντέρνο. Παρ’ όλα αυτά, είναι η σειρά του Matthieu Blazy να αναλάβει. Ο 35χρονος σχεδιαστής, έχει ένα καλό βιογραφικό, έχοντας δουλέψει στο πλευρό του Raf Simons, για τον οίκο Maison Margiela Artisanal, Calvin Klein και Celine. Eνώ από το 2020, είναι design director των ready-to-wear του οίκου. Αυτό δίνει ένα προβάδισμα στον σχεδιαστή, από την άποψη ότι έχει μελετήσει ήδη την ιστορία και κώδικες του οίκου.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Αυτό ήταν εμφανές στη συλλογή, με τον Blazy να δηλώνει και να παραδέχεται αυτό που όλοι γνωρίζουν. Ότι ο οίκος Bottega Veneta είναι πάνω απ’ όλα, μια εταιρεία δερμάτινων ειδών. Ο οίκος, έτσι ξεκίνησε εξάλλου, και τα αξεσουάρ ήταν, είναι και θα είναι πάντα το talking point. Αυτό, ο σχεδιαστής το σεβάστηκε, «ανοίγοντας» ταυτόχρονα ένα νέο κεφάλαιο για τον οίκο.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Η αισθητική της Fall 2022 συλλογής, δείχνει αυτή τη νέα γενιά πραγμάτων για το ιταλικό label. Μια αισθητική που είναι ρεαλιστικά πιο «κοντά» σε αυτή που είχε ο οίκος εξαρχής.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Φυσικά, και οι πρωταγωνιστές του show Bottega Veneta ήταν οι τσάντες και τα παπούτσια. Κομμάτια που πιστεύω ότι θα έχουν την ίδια τεράστια επιτυχία όπως και αυτά του προκατόχου του. Υπήρχε όμως, μια φρέσκια αντιμετώπιση και στα αξεσουάρ, με τον Blazy να κάνει μερικές αλλαγές, λίγο-εδώ, λίγο-εκεί.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Έκανε τα λουριά στις τσάντες πιο παχιά, για παράδειγμα. Παρουσίασε σέξι metallic thigh-high μπότες στην πασαρέλα, τις οποίες συνδύασε με lingerie φορέματα και crisp πουκάμισα. «Έπαιξε» γενικά πολύ με τις αναλογίες και το styling των looks που είδαμε στην πασαρέλα, αλλά και με αυτές των αξεσουάρ.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Βασική αναφορά του ήταν ο μινιμαλισμός (κάτι που χαρακτηρίζει τον οίκο, υπό μια έννοια). Βασιζόμενος όμως, στις σιλουέτες και τις αναλογίες, προσφέροντας όγκους στα τελειώματα των φορεμάτων και φουστών μέσα από λεπτομέρειες από φτερά, κέντρισε το ενδιαφέρον εκεί. Έδωσε μια κίνηση στα ρούχα κάτι το οποίο ταίριαξε πολύ με τη φιλοσοφία του οίκου Bottega Veneta.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

«Ο οίκος Bottega Veneta είναι, υπό μια έννοια, πιο πρακτικός γιατί είναι μια εταιρία δερμάτινων ειδών. Επειδή ειδικεύεται στις τσάντες, έχει να κάνει με την κίνηση, με την ιδέα ότι πας κάπου. Υπάρχει αυτή η θεμελιώδης ιδέα της τέχνης στην κίνηση», ανέφερε ο Blazy στις σημειώσεις του. «Το στιλ υπερισχύει της μόδας μέσα από τη διαχρονικότητά του. Αυτό είναι μέρος της ήσυχης δύναμής του».

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Αυτή την άποψη επιβεβαίωσε ο σχεδιαστής, μέσα από τα «denim» κομμάτια που παρουσίασε στη Fall 2022 συλλογή Bottega Veneta. Εκεί ήταν που κατάφερε να αποδείξει τη δεξιοτεχνία και τις γνώσεις του στο ένδυμα, που έμαθε δουλεύοντας σε γνωστούς οίκους μόδας. Τα τζιν αυτά ρούχα, λοιπόν, δεν ήταν από πραγματικό τζιν ύφασμα. Ήταν δέρμα στα οποία είχε τοποθετήσει εκπληκτικά ρεαλιστικές λεπτομέρειες, όπως κουμπιά και την υφή που έχει το τζιν ύφασμα.

@2022 Antonio Calanni/Αssociated Press

Φυσικά, υπήρχαν και τα actually δερμάτινα κομμάτια όπως τα φορέματα με φτερά στους ώμους, οι καμπαρντίνες και τα εκπληκτικά jumpsuits. Όλα τους πρόσφεραν δυο πράγματα: wearability (μπορεί κάποιος να τα φορέσει στην καθημερινότητά του), αλλά και μια αβίαστη και κουλ διάθεση που ίσως τέτοια, να μην είχε προηγουμένως ο οίκος (να, και η σύγκριση).

Αν και υπήρχε ένα disconnect στη ροή του show, ακόμα κι αν θα άλλαζα ένα-δυο πραγματάκια στα ρούχα, ο Matthieu Blazy κατάφερε να κάνει ένα θριαμβευτικό ντεμπούτο στον οίκο Bottega Veneta. Αυτή η “down to earth” φιλοσοφία που παρουσίασε στη Fall 2022 συλλογή, ταιριάζει πολύ με την φιλοσοφία του οίκου και ελπίζω να συνεχίσει να την προβάλλει μέσα από τις συλλογές του.