ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

LFW: Στον οίκο Burberry τα πανωφόρια πρωταγωνιστούν σε μια μέτρια συλλογή μόδας

Launchmetrics Spotlight

Νομίζω ότι η μεγαλύτερη κατάρα για έναν σχεδιαστή μόδας και για έναν οίκο, είναι η αδιάφορη μόδα. Είναι όταν δεν δημιουργεί τίποτα το ενδιαφέρον, που δεν προκαλεί ενθουσιασμό ή που δεν έχει να προσφέρει κάτι με τον τρόπο του (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να πρωτοπορεί κάθε φορά). Πιστεύω ότι ο Daniel Lee στην ως τώρα πορεία του για τον οίκο Burberry, κλίνει προς την μετριότητα. Και γράφοντάς το αυτό, ξέρω ήδη ότι ίσως να ακούγεται λίγο υπερβολικό. Δηλαδή, έχει κάνει τεράστια βήματα από την πρώτη του συλλογή για το αγγλικό label που παρουσίασε πριν 1 χρόνο και που δεν είχε τον αντίκτυπο που ήταν αναμενόμενος από έναν σχεδιαστή του βεληνεκούς του. Αλλά θα σου εξηγήσω τι εννοώ.

Τώρα, λίγο καιρό μετά, ο Lee προσαρμόζεται καλύτερα στη φιλοσοφία και την κληρονομιά που έχει ο οίκος, παρουσιάζοντας με πιο ενδιαφέρον τρόπο το κλασικό αγγλικό στιλ –για το οποίο είναι γνωστό το brand-, μαζί με το quirky συχνά ύφος του. Δεν θεωρώ όμως, πως ό,τι έκανε ήταν αρκετό για να μας προκαλέσει αυτό το excitement που συχνά αναζητάμε από τη μόδα και δη, από τις παρουσιάσεις των συλλογών μόδας. Είχε καλά στοιχεία. αλλά αυτό ίσως να είναι και το πρόβλημα. Αυτό το “meh” και κάπως αδιάφορο συναίσθημα που νιώθουμε, αφού δούμε τις συλλογές του.

Στη Fall 2024 συλλογή που παρουσίασε την τελευταία μέρα της Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο, είχε κάποια πράγματα που αξίζουν την προσοχή μας. Τώρα αν αυτά θα φέρουν κέρδη στον οίκο, δεν το γνωρίζω. Ο οίκος Burberry αντιμετωπίζει δυσκολίες στις πωλήσεις και δεν έχει ανταποκριθεί στους οικονομικούς στόχους του, όπως περίμενε (οι μετοχές του έπεσαν 10% το φθινόπωρο), αλλά αυτό ίσως να μην οφείλεται τόσο στον σχεδιασμό, όσο στις τιμές τους.

Σύμφωνα με την στιλίστρια και influencer Amanda Murray (@londongirlinnyc), οι πωλητές στις μπουτίκ του οίκου αντιμετωπίζουν προβλήματα στις πωλήσεις λόγω των τιμών στα ρούχα. Όταν υπάρχουν φορέματα που φτάνουν τα 17 χιλιάδες δολάρια, ο οίκος θα δυσκολευτεί να ανακάμψει από τις πεσμένες του πωλήσεις. Ίσως τα πανωφόρια που είδαμε στη Fall 2024 συλλογή να βοηθήσουν την κατάσταση, δεδομένου ότι οι τιμές τους θα κυμαίνονται στα φυσιολογικά επίπεδα ενός πολυτελούς ρούχου μόδας.

Τα εντυπωσιακά πανωφόρια ήταν το καλύτερο πράγμα στη νέα συλλογή Burberry

Ο οίκος Burberry εκφράζει την αγάπη του για το έξω, παρουσιάζοντας τη Fall 2024 συλλογή του σε έναν χώρο κάτω από μια τέντα, με τα hits της Amy Winehouse να δημιουργούν μια ωραία ατμόσφαιρα. «Η κληρονομιά του οίκου Burberry για το έξω συνεχίζει να με εμπνέει. Για τον Χειμώνα 2024, ήθελα η συλλογή αυτή να προσφέρει αίσθηση ζεστασιάς και προστασίας», σχολιάζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Daniel Lee. Κάπως έτσι, έγινε ξεκάθαρο και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ότι τα πανωφόρια θα είναι το καλύτερο πράγμα στο show.

Με τα μοντέλα να περπατάνε σε μια πασαρέλα που θύμιζε γρασίδι, και με μια χρωματική παλέτα που κυμάνθηκε σε γήινες αποχρώσεις, ο Lee τα «έδωσε» όλα στον σχεδιασμό πανωφοριών. Υπήρχαν διάφορα styles πανωφοριών, σε διάφορα μεγέθη και σε διάφορες υφές. Κάπως έτσι, η συλλογή πειραματίστηκε με τις αντιθέσεις και παρουσίασε από τα πιο εντυπωσιακά, ογκώδη μπουφάν που συνδυάστηκαν με τα signature καρό κασκόλ του οίκου, μέχρι και τα πιο κουλ bomber jackets σε κοντό μήκος που αναδείχθηκαν μέσα από faux γούνινους γιακάδες.

Launchmetrics Spotlight

Αυτή η αντίθεση στα μεγέθη, ήταν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στη συλλογή. Έδειξε το εύρος του σχεδιαστή, προσφέροντας κομμάτια που μπορούν όλοι να απολαύσουν και να προσαρμόσουν σε διαφορετικές περιστάσεις της ζωής τους. Εκτός από τα chunky μπουφάν, είδαμε και αυτά με τις καρό φόδρες, αλλά και πανέμορφα καμηλό παλτό με γούνινα στοιχεία αλλά και μάλλινες καμπαρντίνες με βολάν φινίρισμα.

Launchmetrics Spotlight

Launchmetrics Spotlight

Τα τύπου Montgomery παλτό ξεχώρισαν επίσης, χωρίς όμως να έχουν κάτι διαφορετικό να προσφέρουν, με αυτά με τους ψηλούς γιακάδες και σταυρωτά κουμπώματα να κλέβουν την παράσταση. Γενικά, ήταν οι λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά στα πανωφόρια: από τα «εκτεθειμένα» φερμουάρ, τα «πλούσια» πλεκτά, κρόσσια (που είδαμε και στα πλεκτά σετ της συλλογής), καθώς και τα σούπερ κουλ aviator φουσκωτά jackets που αναδείχθηκαν μέσα από τα μεγάλα κουμπώματα και φερμουάρ. Γενικά τα δερμάτινα πανωφόρια της Fall 2024 συλλογής Burberry ήταν από τα highlights μιας συλλογής κάπως βαρετής.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Αυτό που σίγουρα έκανε το show πολύ πιο ενδιαφέρον, ήταν οι παρουσίες μερικών OG μοντέλων από τα 2000s, που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στον χώρο της μόδας: η Agyness Deyn άνοιξε το show, ενώ οι Malaika Firth, Lily Cole και Karen Elson έκαναν την παρουσία τους αισθητή στην πασαρέλα, δίνοντας «ζωή» στα ρούχα.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Σε αυτό βοήθησε και η εκπληκτική Naomi Campbell η οποία «έκλεισε» το show και έδωσε πνοή ακόμα και στο «μονοκόμματο» και κάπως «άχαρο» στράπλες πλεκτό φόρεμα που της φόρεσαν.

Launchmetrics Spotlight

Από τη συλλογή ξεχώρισε πάντως και η επιστροφή του εμβληματικού καρό κασκόλ Burberry, το οποίο τυλίχθηκε γύρω από τα κεφάλια των μοντέλων, σαν μπαλακλάβα και έκανε το styling των looks πολύ πιο ενδιαφέρον.

Launchmetrics Spotlight

Κατά τα άλλα, η συλλογή θα μπορούσε να είχε δώσει «κάτι» ακόμα. Θα μπορούσε να έχει μια πιο ενδιαφέρουσα χρωματική παλέτα και να συμπεριλαμβάνει και την μπλε ηλεκτρίκ απόχρωση που λάνσαρε ο Lee στην πρώτη του συλλογή για τον οίκο και που δεν είδαμε πουθενά σε αυτή. Θα μπορούσε το styling να είναι πιο φρέσκο, το ίδιο και τα μοκασίνια με τακούνια και chunky μπότες που έχουμε δει ήδη σε χίλιες διαφορετικές εκδοχές τους στην αγορά. Ίσως ο Daniel Lee να χρειάζεται λίγο χρόνο ακόμη για να καταφέρει να βρει τις τέλειες ισορροπίες, ώστε να εκπροσωπήσει την αισθητική του, αλλά και την κληρονομιά του οίκου Burberry, λίγο καλύτερα.