FASHION NEWS

Η μόδα αλλάζει: Η επιστολή των designers με επικεφαλής τον Dries van Noten και οι αλλαγές που απαιτούν

ImaxTree

«Δεν είναι φυσιολογικό να αγοράζεις χειμωνιάτικα ρούχα, τον Μάιο», δηλώνει ο Dries Van Noten. Ο Βέλγος σχεδιαστής απαιτεί ν’ αλλάξει ο τρόπος που λειτουργεί ως τώρα η βιομηχανία της μόδας. Με επικεφαλή τον ίδιο και ένα γκρουπ σχεδιαστών και εμπόρων, συνέθεσαν μια ανοιχτή επιστολή. Σ’ αυτή, μιλούν για τα νέα καθεστώτα κάτω από τα οποία θέλουν να εργάζονται. Ζητούν ν’ αλλάξει η μόδα και χώρος να γίνει πιο αποδοτικός, για τα fashion brands και τους οίκους. Να λειτουργούν όλοι με μια παράπλευρη έννοια της “See now, buy now” φιλοσοφίας. Θέλει οι δημιουργίες τους να έχουν περισσότερη εποχικότητα, μία που θα ευνοεί τους καταναλωτές.

Το τοπίο της μόδας αλλάζει για πάντα (;)

Πριν λίγες μέρες, με τον Dries van Noten να καθοδηγεί, ένα γκρουπ σχεδιαστών και εμπόρων, έστειλαν μια ανοιχτή επιστολή προς τη βιομηχανία της μόδας. Ακόμα κι αν οι καιροί είναι δύσκολοι, ακόμα κι αν ο χώρος έχει πληγεί σημαντικά με την πανδημίας, η αλλαγή έρχεται. Ο van Noten πιστεύει ότι είναι η καλύτερη στιγμή για αλλαγή. Για ανακατάταξη του fashion calendar και του τρόπου που λειτουργεί η βιομηχανία ως τώρα. Αυτό το γκρουπ σχεδιαστών και εμπόρων πιστεύει ότι τώρα είναι η ευκαιρία για θεμελιώδεις αλλαγές που θα οδηγήσουν τη μόδα σε ένα καλύτερο αύριο. «Πρέπει να υποδεχτούμε την αλλαγή που θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις μας, κάνοντάς τις κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά πιο βιώσιμες. Έτσι, θα μπορούμε ν’ ανταποκριθούμε καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών».

Την επιστολή υπογράφουν μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας, από σχεδιαστές και μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις: από το Nordstrom, τα Bergdorf Goodman και τα Selfridges μέχρι σχεδιαστές όπως τηTory Burch, Joseph Altuzarra, Marine Serre, Gabriela Hearst, μεταξύ άλλων.

Τι ζητούν σχεδιαστές και έμποροι μέσα απ’ αυτή την επιστολή

Μέσα από την επιστολή αυτή, οι σχεδιαστές και έμποροι ζητούν την εποχικότητα των ρούχων. Ουσιαστικά, ζητούν να πουλάνε τις χειμωνιάτικες συλλογές τον χειμώνα και τις ανοιξιάτικες, την άνοιξη. Στόχος τους επίσης, είναι να πουλάνε ρούχα για όλο τον χρόνο και τα οποία μπορούν να φορεθούν σταδιακά μέσα στη χρονιά.

Πιο συγκεκριμένα, το σκεπτικό τους είναι το εξής: να μεταφέρουν τη φθινοπωρινή/χειμωνιάτικη σεζόν τον χειμώνα (Αύγουστο ως Ιανουάριο). Η ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή συλλογή να μεταφερθεί στο καλοκαίρι (Φεβρουάριο/Ιούλιο). Αυτό αφορά παρουσιάσεις και λανσαρίσματα, τα οποία θα ανταποκρίνονται πιο ρεαλιστικά στις ανάγκες των καταναλωτών. Με αυτή τη λογική, θα μεταφερθούν και οι εκπτώσεις στο τέλος κάθε σεζόν. Αυτό θα τους επιτρέπει να πουλάνε τα ρούχα της σεζόν σε full-price. Αυτό μπορεί να σημαίνει τελικά, και τη μεταφορά μεγάλων εκπτωτικών περιόδων, όπως της Black Friday.

«Δεν είναι φυσιολογικό να πουλάμε χειμωνιάτικα ρούχα τον Μάιο. Δεν είναι φυσιολογικό να δουλεύουμε με μια σχεδιαστική ομάδα σε μια συλλογή η οποία λανσάρεται στα καταστήματα για 1,5 μήνα και μετά πουλιέται σε μισή τιμή», δηλώνει ο Van Noten στη Vogue. Τη λογική αυτή φαίνεται ν’ ακολουθούν ήδη κάποιοι οίκοι (βλ. Saint Laurent), κηρύσσοντας την ανεξαρτητοποίησή τους από τις παρουσιάσεις των συλλόγων. Μάλιστα, κάποια brands που πρόκειται να παρουσιάσουν τις κολεξιόν τους σε digital πλατφόρμες, θα παρουσιάσουν τις φθινοπωρινές συλλογές τους, πουλώντας τις το φθινόπωρο.