CELEBRITY STYLE

H 1.000€ φούστα που φόρεσε η Μαρίνα Σάττι στο «Ζάρι», είναι η αγαπημένη των fashionistas

Peggy Theodorogianni/ΕΡΤ

Η Madonna την έχει φορέσει. Αλλά και η Dua Lipa. Και πολλές fashionistas που γοητεύτηκαν από αυτή την anti-luxury αισθητική που έχει η πλισέ φούστα του Chopova Lowena. Μια φούστα, με περίτεχνα πλισέ που εμπνέονται από το παραδοσιακό κιλτ και που προσφέρουν μια φρέσκια ματιά σε αυτό το είδος φούστας. Η Μαρίνα Σάττι, γίνεται το επόμενο «θύμα» της αντισυμβατικής γοητείας αυτής της φούστας, η οποία την φόρεσε στο βιντεοκλίπ του νέο της τραγουδιού «Ζάρι», που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη φετινή Eurovision.

Το βίντεο, το τραγούδι και η ίδια η Σάττι έχουν διχάσει το ελληνικό κοινό, όπως αυτή η φούστα που χρησιμοποιεί 2 διαφορετικά και φαινομενικά αντίθετα μεταξύ τους patterns, δημιουργώντας όμως,την τέλεια αρμονία. Η Μαρίνα Σάττι μπορεί να διχάζει, το ίδιο και η φούστα του Chopova Lowena.

Η Μαρίνα Σάττι με το It item της μόδας που έχουν λατρέψει οι fashionistas σε όλο τον κόσμο

Μέσα σε λίγες μόλις ώρες από την κυκλοφορία του βιντεοκλίπ της, «Ζάρι», του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision 2024, η Μαρίνα Σάττι γίνεται viral. Viral έγινε και η φούστα του Chopova Lowena, το 2022, αρχικά στο street style, με πολλές celebrities μετά να ενδίδουν στο “trend” της iconic -πλέον- αυτής φούστας. «Δεν ξέρω πώς συνέβη αυτό», σχολιάζει η Laura Lowena, η μία από τις δυο ιδρύτριες του brand. «Είναι πλέον ένα κλασικό κομμάτι. Σου θυμίζει κιλτ αλλά και φούστα που έχει όμως κάτι το διαφορετικό», αναφέρει η άλλη ιδρύτρια του brand, Emma Chopova στο Harper’s Bazaar, σε συνέντευξη του 2022.

Screenshot από YouTube

Η φούστα; Έχει αυτά τα χαρακτηριστικά και «πλούσια» πλισέ, είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένο ταφτά και συνήθως συνδυάζει 2 διαφορετικά καρό ή άλλα μοτίβα μαζί. Συνδέεται από μια παχιά δερμάτινη ζώνη με κρίκους, χρησιμοποιώντας θαυμάσια διαφορετικές υφές και styles μεταξύ τους. «Μας αρέσει να κάνουμε κάτι διαφορετικό, βασικά. Μας αρέσουν τα πράγματα που νομίζεις ότι μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά εμείς τα αναμειγνύουμε με άλλα στοιχεία», αναφέρει η Chopova στη συνέντευξη της για το περιοδικό.

Launchmetrics Spotlight

Πώς ξεκίνησαν όλα

Η επιτυχία του brand, ξεκίνησε το 2020, όταν το brand με βάση το Λονδίνο, βρέθηκε ανάμεσα τους 8 νικητές του LVMH Prize, το οποίο εκτός από λεφτά αλλά και ένα mentorship, παρέχει στους νέους σχεδιαστές και διεθνή αναγνώριση στον χώρο της μόδας. Στην περίπτωση των Emma Chopova και Laura Lowena, λοιπόν, μετά την αναγνώριση από τον θεσμό, ήρθε και η επιτυχία μετά την κυκλοφορία της φούστας τους που μεταξύ άλλων, είναι από ανακυκλωμένα υλικά.

Launchmetrics Spotlight

Το Chopova Lowena στοχεύει στη βιωσιμότητα και χρησιμοποιεί για τις φούστες και όλες τις δημιουργίες του, ανακυκλωμένα υλικά, όπως ποδιές που συλλέγουν από τη Βουλγαρία (έχουν ρίζες από την βαλκανική χώρα αν και μεγάλωσαν στην Αμερική), και διατηρούν αυτή τη φιλοσοφία από το 2017 που ίδρυσαν το brand τους, μετά την αποφοίτηση τους από την αναγνωρισμένη σχολή μόδας, το Central Saint Martins στο Λονδίνο.

Launchmetrics Spotlight

Στιλίστες και editors, fashion influencers, celebrities, μοντέλα και όποιος άλλος μπορείς να φανταστείς, έπαθαν γρήγορα εμμονή με τη φούστα του Chopova Lowena, που έχει λάβει “mixed reviews” για το τι είναι: άλλοι τη βρίσκουν πιο punk (ίσως λόγω των κρίκων και της δερμάτινης ζώνης της). Άλλοι θεωρούν ότι είναι ένα υβρίδιο ενός άκρως θηλυκού αλλά και άκρως ανδρικού ρούχου (η αλήθεια είναι ότι είναι και τα 2, γι’ αυτό και θα δεις να την φοράνε όλοι). Αλλά έχει και κάτι το folklore και ίσως κάτι το κιτς, ταυτόχρονα, που προκύπτει από τα διαφορετικά στοιχεία που έχει το σχέδιο της.

Launchmetrics Spotlight

«Μου αρέσει που ο κόσμος βλέπει διαφορετικά πράγματα σε αυτή τη φούστα», σχολιάζει η Lowena. Η μίξη διαφορετικών styles μαζί, προσφέρει κάτι το anti-luxurious στη φούστα του Chopova Lowena, που είναι κάπως ειρωνικό μιας και η τιμή της μέχρι και σήμερα, ξεπερνάει τα 1.200€. Αν και μπορείς κανείς να τη βρει και σε second hand e-shops, όπως το Vestiaire Collective που κοστίζει περίπου 800€. Σε κάθε περίπτωση, η φούστα αυτή κάνει statement, είτε τη φορέσει κανείς με ένα απλό T-shirt, με παντελόνι από κάτω ή με ένα cropped denim πουκάμισο όπως έκανε η Μαρίνα Σάττι στο νέο της βιντεοκλίπ.

Launchmetrics Spotlight

Μια φούστα που ταίριαξε με το αμφιλεγόμενο βιντεοκλίπ, που έχει διχάσει τόσο, όσο και η αισθητική της Chopova Lowena φούστας. Είτε είναι πιο punk, είτε πιο παραδοσιακή, η φούστα αυτή έχει δημιουργήσει τον δικό της αντίκτυπο στην κοινότητας της μόδας.