SPONSORED CONTENT
SPONSORED

E-shopping: Απογοητεύτηκες από την αγορά σου; Το μυστικό που θα σε «σώσει»

Μήπως το φόρεμα που μόλις παρέλαβες σού πέφτει λίγο μικρό; Τα καλλυντικά που παρήγγειλες δεν είναι αυτά που ήθελες; Ή απλά μετάνιωσες που αγόρασες ένα ακόμα ζευγάρι παπούτσια που ποτέ δεν θα φορέσεις; Για όλες τις online ‘αστοχίες’ σου υπάρχει λύση. Μάθε τα πάντα παρακάτω.

Κάποτε ούτε που θα σκεφτόμασταν πως θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε ό,τι επιθυμούμε κάνοντας απλά λίγα κλικ σε μια οθόνη, από οπουδήποτε κι αν βρισκόμαστε. Κι όμως, το online shopping πολύ γρήγορα έκλεψε τις καρδιές και τις… οικονομίες μας, ανοίγοντας την πόρτα σε έναν κόσμο αχανή όπου η προσφορά είναι τεράστια και σχεδόν πάντα υπάρχουν εκπτώσεις, αλλά ελλοχεύουν και πολλοί κίνδυνοι.

Ιδίως, δε, αυτές τις ημέρες που έχουν και επίσημα χαρακτηριστεί ως “περίοδος εκπτώσεων” οι online αγορές είναι πιο συχνές και πιο γρήγορες από ποτέ. Έτσι είναι ακόμα πιο πιθανό να μετανιώσεις μια αγορά, να επιλέξεις κάτι που δεν σου ταιριάζει ή να μην παραλάβεις αυτό ακριβώς που ήθελες.

Όμως για όλες τις απογοητεύσεις που σε κερνά το online shopping, υπάρχει λύση κι έρχεται μέσα από την Ευρωπαική Ένωση. Ήξερες πως ένα από τα βασικά σου δικαιώματα, ως online καταναλωτής, είναι ότι μπορείς να ζητήσεις επιστροφή της αγοράς σου εντός 14 ημερών από την παραλαβή της και να πάρεις πίσω τα χρήματά σου;

Το μόνο που έχεις να κάνεις την επόμενη φορά που θα απογοητευτείς από κάποια online αγορά σου, είναι να επικοινωνήσεις με τον πωλητή εντός 14 ημερών χωρίς, φυσικά, να χρησιμοποιήσεις το προιόν. Μάλιστα, δεν χρειάζεται καν να αναφέρεις κάποιον λόγο για να επιστρέψεις το προιόν και να διεκδικήσεις τα χρήματά σου.

Σε αυτό τον κανόνα, ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις. Δεν μπορείς να επιστρέψεις αναλώσιμα αγαθά όπως τρόφιμα, κάποιο λογισμικό που έχεις ήδη κατεβάσει ή εξατομικευμένα προϊόντα. Επιπλέον, δεν μπορείς απλά να «δανειστείς» και να φορέσεις ένα ρούχο και στη συνέχεια να το επιστρέψεις.

ΜΠΟΡΕΙΣ όμως να επιστρέψεις ό,τι αγόρασες και υπάρχουν εργαλεία που θα σε βοηθήσουν σε αυτό. Έχε, ακόμα, υπόψη σου ότι αν ο πωλητής δεν σε έχει ενημερώσει για τα δικαιώματα επιστροφής που έχεις, τότε η ισχύς αυτών παρατείνεται κατά 12 μήνες μετά το τέλος της αρχικής προθεσμίας.

Κι επειδή πολλοί από εμάς, όσο άσσοι κι αν είμαστε στο κυνήγι ευκαιριών και στο online shopping, το δικαίωμα μας αυτό δεν το γνωρίζουμε, η ΕΕ έφτιαξε ένα μικρό βίντεο για να μας ενημερώσει.

Θες κι ένα παράδειγμα για να πειστείς για τη δύναμη σου σχετικά με online shopping;

Ένας Ιταλός καταναλωτής αγόρασε ένα σακάκι από την ιστοσελίδα μιας δανέζικης μάρκας ειδών ένδυσης. Το παρέλαβε μετά από 8 ημέρες, αλλά αντιλήφθηκε ότι του ήταν πολύ μικρό, και έτσι άσκησε το δικαίωμα επιστροφής προϊόντος που έχει, σύμφωνα με τους όρους που αναφέρονται στην ιστοσελίδα.

Το αίτημα επιστροφής χρημάτων έγινε αποδεκτό και ο πωλητής το επιβεβαίωσε με ηλεκτρονικό μήνυμα. Ωστόσο, ο καταναλωτής, αφού επέστρεψε το προϊόν, δεν είχε κανένα νέο από την εταιρεία ειδών ένδυσης. Ποιες είναι όμως οι επιλογές σου αν σου συμβεί αυτό;

Αν προσπαθήσεις να επιστρέψεις κάποιο προϊόν που αγόρασες online και βλέπεις ότι δυσκολεύεσαι να επικοινωνήσεις με το κατάστημα, ή το κατάστημα δεν αποδέχεται το δικαίωμα σου για επιστροφή, με λίγα λόγια ότι καταπατά το δικαίωμα σου δηλαδή, τότε έχεις επιλογές.

Μπορείς να απευθυνθείς σε κάποια εθνική ένωση καταναλωτών, όπως η Ε.Κ.ΠΟΙ.Ζ.Ω και το ΚΕ.Π.ΚΑ για περιπτώσεις που αφορούν την Ελλάδα ή στο Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών (ECC-Net) για βοήθεια σε περιπτώσεις διασυνοριακών διαφορών. Οι φορείς αυτοί θα σε βοηθήσουν να βρεις το δίκιο σου και να διεκδικήσεις τα δικαιώματά σου.

Μην χαραμίζεις άδικα τα χρήματά σου σε αγορές που δεν σε καλύπτουν. Ενημερώσου για τα δικαιώματά σου και εξάσκησέ τα από σήμερα κιόλας. Μάθε ακόμα περισσότερα για τα δικαιώματά σου ως Ευρωπαίος πολίτης εδώ. #yourEUright