OPINIONS

Ζευγάρια κάνουν σεξ μπροστά στον φωτογραφικό φακό για νέα καμπάνια. Πού είναι το πρόβλημα;

Είναι πλέον σχεδόν μπανάλ να πούμε ότι το σεξ πουλάει, γιατί εννοείται πως πουλάει ακόμα, παρόλο που μπορεί κανείς να το βρει παντού γύρω του, ακόμα και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης με τη μορφή διαφήμισης. Άλλες φορές περισσότερο, κι άλλες λιγότερο προκλητική, η καμπάνια με πρωταγωνιστή το σεξ, είναι βέβαιο ότι πάντα θα συζητηθεί.

Οι κοινωνιολόγοι έχουν αναλύσει τις τάσεις στις έντυπες εκδόσεις και μπορούμε να πούμε με ασφάλεια, ότι η δυσανάλογη υπερ-σεξουαλικοποίηση των γυναικών αυξάνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου. Τι είναι αυτό που λείπει από την αγορά της διαφήμισης και τα δημιουργικά μυαλά που κρύβονται πίσω από τις καμπάνιες των τεράστιων οίκων μόδας; Η δυνατότητα να ξεχωρίσουν το πορνό από την τέχνη.

 

Όταν λοιπόν ξεκάθαρα σεξιστικές διαφημίσεις και εικόνες που δείχνουν τις γυναίκες μοντέλα να ακουμπούν πάνω τους προϊόντα και αρώματα προκειμένου να τα προωθήσουν, διασχίζουν με τεράστια ευκολία το δρόμο μέχρι τα πιο γιγαντιαία banners για αφίσες σε εθνικές οδούς, ποιο είναι τελικά το πρόβλημα με την νέα καμπάνια της Eckhaus Latta;

Πολλοί λένε πως πρόκειται για την πιο προκλητική καμπάνια του 2017 (βρισκόμαστε μόλις στον τέταρτο μήνα του έτους βέβαια), αλλά δεν ξέρω αν αυτό είναι τελικά που ενοχλεί. Πρόκειται για μια σειρά φωτογραφιών δια χειρός του Κορεάτη Heji Shin, στις οποίες βλέπουμε αληθινά ζευγάρια να κάνουν πραγματικό σεξ, ενώ φορούν τα ρούχα του brand.

Ζούμε σε μια εποχή στην οποία συναντάμε ακόμα ένταση ανάμεσα στην ελευθερία της έκφρασης του ατόμου (ειδικά online) και τις πουριτανικές προσεγγίσεις του φύλου, οι οποίες έχουν εδραιωθεί βαθιά στην κουλτούρα μας“, λένε οι δημιουργοί του fashion brand.

 

Στο περιοδικό Paper, οι φωτογραφίες αυτές περνούν ως “περισσότερο αισθησιακές, παρά πορνογραφικές” και ακριβώς για αυτή την περίπτωση πρόκειται. Κοιτάζοντάς τες θα δεις μισοντυμένους ανθρώπους, όλων των φυλών και των σεξουαλικών προτιμήσεων να κάνουν σεξ, ενώ όντως το απολαμβάνουν γιατί είναι με τον άνθρωπο που αγαπούν. Δεν προσπαθώ να εκρομαντικοποιήσω (δική μου λέξη) τα όσα βλέπω, ξέρω πως το σεξ χρησιμοποιείται για να κάνει πωλήσεις το brand. Παρόλ’ αυτά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι το να συνδυάζεις την προσπάθειά σου να διαφημιστείς, με μια καλλιτεχνική, άρτια και αληθινή ματιά πάνω στον έρωτα, έχει ένα υπέροχο αποτέλεσμα.

 

Όπως και να έχει ο καταναλωτής έχει κριτική σκέψη (συνήθως). Το θέμα είναι αν την εφαρμόζει σε όλα όσα βλέπει κι όχι μόνο στις εικόνες εκείνες που του ξενίζουν επειδή η γυναίκα δεν απεικονίζεται όπως την έχει συνηθίσει στο πορνό, ή επειδή ο άντρας δεν κάνει σεξ πάντα με ένα θηλυκό.