ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Χριστόφορος Παπακαλιάτης: Μιλάει για τις «τρελές» οικονομικές απολαβές του Maestro

PAPADAKIS PRESS/ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης, τα διθυραμβικά σχόλια για τις ερμηνείες των ηθοποιών, τα κοινωνικά μηνύματα που κατάφερε να «περάσει» η σειρά, και φυσικά η παγκόσμια διάθεσή της στην streaming πλατφόρμα του Netflix (σε πάνω από 180 χώρες), δημιουργούν σε πολλούς την απορία για το αν η εν λόγω τηλεοπτική επιτυχία του Maestro, μεταφράζεται και σε οικονομική επιτυχία.

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έδωσε τις δικές του απαντήσεις στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Gala και τη δημοσιογράφο Μαρία Λεμονιά. Συγκεκριμένα, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος εξήγησε πως για να συμβεί όλο αυτό που παρακολουθήσαμε στο Maestro, χρειάστηκε να χτυπήσει πολλές πόρτες και να ζητήσει βοήθεια από ανθρώπους, χωρίς κανένα οικονομικό αντάλλαγμα. Όπως επίσης αποκάλυψε, τα χρήματα που έλαβαν οι συντελεστές, δεν είναι όσα κάποιοι νομίζουν, ενώ στην τελική «δεν περίσσεψαν χρήματα».

«Πώς είναι η καθημερινότητά σου;», ρώτησε στην αρχή η δημοσιογράφος. «Ανά εποχές ακραία διαφορετική, Αλλιώς όταν γράφω αλλιώς όταν έχω γυρίσματα, αλλιώς όταν είμαι στο μοντάζ και αλλιώς όταν απλώς κάθομαι», ήταν η απάντηση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.

Η οικονομική επιτυχία του Maestro

Όσο για τις οικονομικές απολαβές της εν λόγω παραγωγής, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης απάντησε: «Έφερε τα χρήματα με τα οποία το MEGA θα κάνει break-even. To Maestro για τα δεδομένα της δικής μας αγοράς είναι μια πολύ ακριβή παραγωγή που ακόμα και με τη στήριξη του ΕΚΟΜΕ δεν θα μπορούσε να βγει οικονομικά. Και είναι προς τιμήν του MEGA και του προέδρου του, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως για να παραχωρηθεί το budget που απαιτούσε η σειρά. Αργότερα ήρθε το Netflix και το κανάλι κατάφερε να κάνει απόσβεση.

Αυτή τη στιγμή όλοι έχουν πληρωθεί καλά, χωρίς το κανάλι να έχει πάθει ζημιά. Κανείς μας δεν έβγαλε τρελά χρήματα, όμως. Και δεν θα μπορούσε άλλωστε, αφού αυτή είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και για τη Foss και τον Στέλιο Κοτιώνη που έβαλε πλάτη από την πλευρά του και με κόστος και ρίσκο στήριξε και εκτέλεσε τη συγκεκριμένη δουλειά».

«Δεν θέλω να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το Netflix έδωσε τα τρελά εκατομμύρια»

«Εσύ, δηλαδή, δεν εισέπραξες κάτι από αυτή τη συμφωνία με το Netflix;», ήταν η επόμενη ερώτηση.

«Όχι, βέβαια. Μα δεν περίσσεψαν χρήματα. Όλα πήγαν σε κόστη παραγωγής, ημέρες γυρισμάτων και μισθούς. Εγώ πληρώθηκα από το MEGA. Και ξέρεις γιατί στα ξεκαθαρίζω όλα αυτά; Γιατί εγώ προσωπικά σε αυτή τη δουλειά, όπως και στις προηγούμενες, βγήκα εκεί έξω και χτύπησα πόρτες και ζητούσα χάρες από ανθρώπους, να μας στηρίξουν χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα.

Και υπήρξαν αρκετοί που ή έδωσαν, για παράδειγμα, το τραγούδι τους ή δάνεισαν τη φωνή τους, ή πρόσφεραν τον χώρο τους, ή ήρθαν να συμμετάσχουν, ή έτρεξαν να βοηθήσουν έτσι ώστε η δουλειά να έχει αυτό το έξτρα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Άρα εγώ έχω προσωπική υποχρέωση απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους.

Δεν θέλω να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το Netflix έδωσε τα τρελά εκατομμύρια, γιατί κάτι τέτοιο είναι άδικο και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είμαι, νομίζω, ο άνθρωπος που γνωρίζει πώς ακριβώς έγινε το Maestro και ομολογώ ότι έγινε με πάρα πολύ κόπο – όπως και εξακολουθεί να γίνεται. Είμαι διαρκώς από πάνω και κάνω χίλια πράγματα μαζί προκειμένου να γίνει αυτό που ονειρεύομαι. Αν απέδειξα κάτι, αυτό είναι ότι τελικά άξιζε», είπε μεταξύ άλλων ο σκηνοθέτης.