ΘΕΑΤΡΟ

Θεατρικές παραστάσεις: 5 μονόλογοι για να δεις τον Μάρτιο

Ελίνα Γιουνανλή

Ο Μάρτιος είναι εδώ και για σένα που οργανώνεις ήδη τις επόμενες εξορμήσεις σου στο θέατρο, περιλαμβάνει αρκετές προτάσεις. Στις θεατρικές παραστάσεις αυτής της εβδομάδας, επικεντρωνόμαστε σε αυτές που έχουν έναν απόλυτο πρωταγωνιστή. Οι μονόλογοι που μπορείς να δεις στο θέατρο τον Μάρτιο είναι πολλοί, και οι 5 που θα δεις παρακάτω σίγουρα αξίζουν την προσοχή σου.

Μονόλογοι που επαναλαμβάνονται μετά από επιτυχημένα ανεβάσματα του παρελθόντος κι άλλοι που για πρώτη φορά ξεκινούν το ταξίδι τους στο θέατρο φέτος, περιλαμβάνονται στις θεατρικές παραστάσεις που θα βρεις στις προτάσεις μας.

Το τραγούδι της Φλέρυς

θέατρο μονόλογοι Ελίνα Γιουνανλή

Μετά την επιτυχία που σημείωσε την προηγούμενη θεατρική σεζόν (2022-2023), ο θεατρικός μονόλογος του βραβευμένου πεζογράφου Δημήτρη Οικονόμου για τη ζωή και το έργο της Φλέρυς Νταντωνάκη, σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη με την Ελένη Κοκκίδου στον ομώνυμο ρόλο, επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Μάλιστα, με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, το Θέατρο Σταθμός διαθέτει μειωμένα εισιτήρια για τις πρώτες 8 παραστάσεις, έως τις 31 Μαρτίου. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 9 Μαρτίου.

1985. Ρωμαϊκή Αγορά. Η τελευταία μεγάλη συναυλία της Φλέρυς Νταντωνάκη. Το καλλιτεχνικό γεγονός παίρνει τεράστιες διαστάσεις και το πλήθος είναι τόσο μεγάλο που παρακολουθεί τη συναυλία κρεμασμένο στα κάγκελα. Λίγο πριν την έναρξη, η Φλέρυ παθαίνει κρίση αγοραφοβίας και αρνείται να βγει στη σκηνή. Περνάει κάποια ώρα μόνη της προσπαθώντας να συνέλθει και να βρει το κουράγιο που χρειάζεται.

Πώς ένιωθε; Από πού προσπαθούσε να αντλήσει δύναμη; Ποιες ήταν οι αξίες της και ποιοι οι εφιάλτες της; Με αυτά τα δραματικά λεπτά, τις σκέψεις, τα συναισθήματά, τις αγωνίες και τις ανασφάλειες της τραγουδίστριας καταπιάνεται το έργο, αναζητώντας το όριο εκείνο ανάμεσα στην Τέχνη και τη θυσία. Την ιδιοφυία και το τίμημα.

Ερμηνεία: Ελένη Κοκκίδου

Τόπος: Θέατρο Σταθμός

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από 9 Μαρτίου κάθε Σάββατο στις 18:15 και Κυριακή στις 21:00.

Εισιτήρια εδώ.

Η κυρά της Ρω

Η Δέσποινα Αχλαδιώτη γεννήθηκε το 1890 στο Καστελλόριζο. Από το 1927 εγκαταστάθηκε μόνιμα στην ακριτική νησίδα Ρω με τον άντρα που ερωτεύτηκε, κι έζησε μόνη της μετά το θάνατο της μητέρας της και του Κώστα. Πρώτη φορά ύψωσε την ελληνική σημαία το 1929 αλλά από την περίοδο της Κατοχής, ως μέλος της Αντίστασης, άρχισε να υψώνει την ελληνική σημαία κάθε μέρα μέχρι και τον θάνατό της. Μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η Δέσποινα Αχλαδιώτη έγινε το σύμβολο μια ηρωικής φυσιογνωμίας.

Με αφορμή τη ζωή της Κυράς της Ρω, της κατά κόσμον Δέσποινας Αχλαδιώτη, ο διεθνώς βραβευμένος συγγραφέας Γιάννης Σκαραγκάς έγραψε ένα συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο κείμενο με αφορμή τη γυναίκα που έγινε σύμβολο γενναιότητας, πατριωτισμού και γυναικείας χειραφέτησης.

Ο εμβληματικός μονόλογος Η Κυρά της Ρω ξεκίνησε το ταξίδι του στις θεατρικές σκηνές το 2017, γύρισε τον κόσμο σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία όπου και αν παρουσιάστηκε και από τις 23 Μαρτίου επιστρέφει στο θέατρο Γκλόρια.

Η λυρική σκηνοθετική ματιά του Σταύρου Λίτινα και η καθηλωτική ερμηνεία της Φωτεινής Μπαξεβάνη θα δώσουν εκ νέου σάρκα και οστά στην τρυφερή ιστορία μιας απομονωμένης, αλλά ελεύθερης και ασυμβίβαστης γυναίκας που «κουβαλάει» τα όνειρα και τη φωνή όλων μας και ανεβοκατεβάζει για χρόνια τη σημαία της μνήμης και της ζωής, για να εξιστορήσει τα πάθη των ανθρώπων που αγάπησε, τα λάθη και τις πληγές τους.

Ερμηνεία: Φωτεινή Μπαξεβάνη

Τόπος: Θέατρο Γκλόρια

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από 23 Μαρτίου έως και 27 Απριλίου, κάθε Σάββατο στις 18:00.

Εισιτήρια εδώ.

Σέρρα – Η ψυχή του Πόντου

Αγγελική Κοκκοβέ

Μετά τις sold out παραστάσεις της περασμένης θεατρικής σεζόν, η παράσταση-μονόλογος Σέρρα – Η Ψυχή του Πόντου, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Καλπούζου, επέστρεψε στο θέατρο Μικρό Άνεσις για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η Χρύσα Παππά ερμηνεύει και τους 12 ρόλους του έργου, ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σωτήρη Χατζάκη.

Η Λεμονιά παρουσιάζεται στο κοινό για να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της, του Γαληνού Φιλονίδη. Μια ιστορία που ξεκινάει το 1915 και ολοκληρώνεται το 1962, στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν.

Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε 2 γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με την αγριότητα και τις τρικυμίες της ψυχής, ενώ στο πρόσωπο του και στην πορεία του αντανακλούν τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων.

Ένα έργο γεμάτο έρωτα, μυστήριο, ραδιουργίες, τρυφερότητα, νοσταλγία, αγάπη, εξαθλίωση, γενναιότητα και αξιοπρέπεια. Ένα έργο που υμνεί το μεγαλείο της ζωής και της συγχώρεσης. Ένα ταξίδι που γράφει η ζωή, που φαντάζει με τις φλόγες του χορού της φωτιάς, του χορού Σέρρα.

Ερμηνεία: Χρύσα Παππά

Τόπος: Θέατρο Μικρό Άνεσις

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00.

Εισιτήρια εδώ.

Α.Κ.Α. (Also Known As)

θέατρο μονόλογοι Πάτροκλος Σκαφιδάς

Ο Ντάνιελ Μέγιερ πρωτοεμφανίστηκε στην ισπανική σκηνή το 2018 με το Α.Κ.Α. (Also Known As), τον εκρηκτικό μονόλογο του έφηβου Κάρλος, που ψάχνει τον εαυτό του. Και την κατέκτησε. Τον μονόλογο αυτό σκηνοθέτησε η Μαριτίνα Πάσσαρη και ερμηνεύει ο Μιχάλης Πανάδης. Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Ο Κάρλος υιοθετημένος γιος αγνώστου προέλευσης, δεν είχε ποτέ πρόβλημα με την ταυτότητά του. Η ζωή του ήταν γεμάτη μουσική και φίλους και παιχνίδι έως ότου γνωρίζει στο διαδίκτυο και ερωτεύεται την Κλαούντια. Κι έτσι λόγω συνθηκών ανεξάρτητων από τη θέλησή του, τρίζουν τα θεμέλια και οι ρίζες του.

Η ματιά των άλλων τον αναγκάζει να ξανασκεφτεί ποια είναι η «αληθινή» του ταυτότητα: μπορεί να μην είναι καθόλου αυτός που έχει αποφασίσει ο ίδιος να είναι. Ο Κάρλος προσγειώνεται απότομα στην κόλαση του κοινωνικού ρατσισμού.

Το Α.Κ.Α. δεν είναι μόνο ένα έργο για τη γενιά του WhatsApp και του χιπ χοπ. Πίσω από τη σύγχρονη γλώσσα του, μια θεματική που θυμίζει Ρωμαίο και Ιουλιέτα εξελίσσεται σε ένα μοντέρνο, κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα.

Ερμηνεία: Μιχάλης Πανάδης

Τόπος: Θέατρο του Νέου Κόσμου – Δώμα

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15.

Εισιτήρια εδώ.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

θέατρο μονόλογοι Κική Παπαδοπούλου

Ο Αργύρης Ξάφης πρωταγωνιστεί στον καταιγιστικό μονόλογο του Ζουζέπ Μαρία Μιρό Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος, που απέσπασε βραβείο BORN 2020 και Εθνικό Βραβείο Δραματουργίας 2022, ερμηνεύοντας και αποκαλύπτοντας όλους τους εμπλεκόμενους χαρακτήρες γύρω από το νεκρό σώμα ενός έφηβου αγοριού.

Η Ζωή Ξανθοπούλου σκηνοθετεί το έργο του βραβευμένου Καταλανού συγγραφέα και με σύμμαχο τη μοναδική ερμηνεία του Αργύρη Ξάφη, το μετουσιώνει σε ένα συγκλονιστικά αιχμηρό tour-de-force που πραγματεύεται την καταστροφή της ομορφιάς και τα βάθη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας και επιθυμίας. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή, 22 Μαρτίου.

Ένας έφηβος, το πιο όμορφο αγόρι σε όλη την αγροτική περιοχή της Καταλονίας, βρίσκεται νεκρός στη μέση του πουθενά. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ξεδιπλώνεται η παθογένεια της κλειστής κοινωνίας μιας επαρχιακής πόλης στην οποία δε συμβαίνει ποτέ τίποτα.

Παιδεραστία, ομοφοβία, ένοχα μυστικά, καταπιεσμένες ζωές κι ένα τραγούδι που ξυπνά τις πιο εφιαλτικές αναμνήσεις. Όσα δε λέγονται, οδηγούν στον αφανισμό των ηρώων, πραγματικό και υπαρξιακό. Ζωντανοί- νεκροί βυθισμένοι στους πόθους και στα ένστικτά τους, εγκλωβισμένοι στον καθωσπρεπισμό και σε στερεοτυπικές κατασκευές.

Αλήθεια, πόσο συνένοχοι είμαστε όταν μένουμε απλοί θεατές αυτής της ανθρωποφαγίας;

Τόπος: Θέατρο Θησείον – Ένα θέατρο για τις τέχνες

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από 22 Μαρτίου, κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00.

Εισιτήρια εδώ.