SOCIAL MEDIA

Θα είναι πλέον παράνομο για τους influencers να κάνουν edit τις φωτογραφίες τους χωρίς να το λένε;

Pexels

Θυμάσαι για εκείνη την κατάθλιψη που ριζώνει βαθιά στους αλγόριθμους των social media; Εκείνη που ελλοχεύει πίσω απ’ όλες τις φωτογραφίες των influencers στις οποίες έχεις χαρίσει την καρδούλα σου; #διπλής Όσο περισσότερο εκθέτουμε τον εαυτό μας σε εικόνες αψεγάδιαστων κορμιών και προσώπων, τόσο μειώνεται η αυτοεκτίμησή μας. Η αυτοπεποίθησή μας φτάνει στα τάρταρα επειδή τη μια στιγμή κοιτάμε την οθόνη του κινητού στην οποία ποζάρει η τάδε ταδοπούλου official με τις τέλειες αναλογίες, και την επόμενη στιγμή κοιτάμε στον καθρέφτη την εκάστοτε Μάριον Παλιούρα που απέχει κατά πολύ από αυτά που βλέπει στο instagram.

 

Σε αυτού του είδους την κατάθλιψη θέλει να βάλει τέλος ο Luke Evans. Ο κύριος αυτός είναι μέλος της βρετανικής βουλής και παρουσίασε το νομοσχέδιό του #BodyImageBill, με το οποίο ζητά την επισήμανση εικόνων που παρουσιάζουν ψηφιακά τροποποιημένα σώματα. Αυτό θα βοηθήσει στην προώθηση πιο ειλικρινών και ρεαλιστικών αναπαραστάσεων της εικόνας μας.

Ορίστε και ο περί ου ο λόγος.

Πέρσι τον Ιούνιο, πρώτη η Νορβηγία έκανε κάποιες τροποποιήσεις σε έναν ήδη υπάρχοντα νόμο της. Σύμφωνα με αυτές, είναι πλέον παράνομο για τους influencers, να μην αναφέρουν αν κάποια ανάρτησή τους με πληρωμένο περιεχόμενο, έχει υποστεί επεξεργασία. Η Μεγάλη Βρετανία μάλλον ζήλεψε κάπως και έχει και λόγο. Από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2021, οι εισαγωγές στα νοσοκομεία για ανορεξία, βουλιμία και λοιπές διατροφικές διαταραχές σε νέους έως 17 ετών, αυξήθηκαν κατά 41%. Το νούμερο αυτό πιστεύεται ότι οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο πόσο επηρεάζουν πράγματι οι influencers και τα social media τις ηλικίες αυτές.

«Αν κάποιος έχει πληρωθεί για να ανεβάσει μια φωτογραφία στα social media, την οποία έχει επεξεργαστεί, ή οι διαφημιστές, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς ή οι εκδότες βγάζουν χρήματα από μια επεξεργασμένη εικόνα, τότε θα πρέπει να είναι ειλικρινείς σχετικά με αυτήν», είπε ο Evans στη Βουλή των Κοινοτήτων.

Το πρόβλημα με τους influencers και τα «σώματά τους»

Το θέμα είναι, λοιπόν, πως ακόμα και να «περάσει» ένας τέτοιος νόμος, πρόκειται για μια εισήγηση η οποία θα πρέπει να εφαρμοστεί παγκοσμίως για να έχει αποτελέσματα. Το feed μας δεν είναι εγχώριο, γεγονός που σημαίνει πως ακόμα κι αν όλοι οι Έλληνες Influencers εφάρμοζαν κάτι τέτοιο, θα συνεχίζαμε να βλέπαμε τα «τέλεια, ψεύτικα» κορμιά των «επηρεαστών» του εξωτερικού. Μια τρύπα στο νερό, σαν να λέμε. Το καλό είναι ότι έχουν γίνει τα πρώτα βήματα ώστε κάποτε να είναι γνωστό τοις πάσι ότι τα social media δεν προωθούν ούτε αληθινές εικόνες, ούτε πραγματικά lifestyles. O κύριος Evans, βέβαια, υποστηρίζει πως η ύπαρξη και μόνο αυτής της νομοθεσίας, είναι αρκετή ώστε οι περισσότεροι influencers και τα brands πίσω από τις επεξεργασμένες εικόνες τους, να μην ασχολούνται πια καν με το να τροποποιούν τις φωτογραφίες τους εξαρχής. Μια αλλαγή στο mindset της όλης φιλοσοφίας του σοσιαλμιντιακού digital marketing θέλει, λοιπόν, ο Luke Evans. Δεν δηλώνω απόλυτα αισιόδοξη, αλλά «θα σας ειδοποιήσουμε».