ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τα ερωτικά τρίγωνα της ελληνικής τηλεόρασης που άφησαν ιστορία

Papadakis Press

Μανούσος Μανουσάκης, Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Μιρέλλα Παπαοικονόμου οι μετρ της ελληνικής μυθοπλασίας ήξεραν να κάνουν κάτι πολύ καλά: Να φτιάχνουν τα πιο εθιστικά τηλεοπτικά ερωτικά τρίγωνα που ήθελες φανατικά να παρακολουθείς μέχρι να καταλήξουν σε διάδες ή και όχι. Το ίδιο και οι μετρ της κωμωδίας. Η ελληνική τηλεόραση, η παλιά, η καλή, αυτή που νοσταλγείς ήταν γεμάτη με ελληνικές σειρές με πάθος με έρωτα και απαγορευμένες αγάπες. Και μπορεί φέτος να βλέπεις ξανά το Αντρέας – Μάρμω – Κίτσος στους Πανθέους, αλλά αυτό είναι ένα από τα ερωτικά τρίγωνα που σε ταλανίζουν από παλιά. Πάμε να τα θυμηθούμε.

Τα ερωτικά τρίγωνα που άφησαν ιστορία στις ελληνικές σειρές είναι πολλά. Και σίγουρα θα υπάρχουν και κάποια που θα έχουν μείνει απέξω. Αλλά τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης αξίζει να θυμηθούμε μερικά από αυτά. Ερωτικά τρίγωνα που μας έκαναν να χάσουμε ώρες από τη ζωή μας προσπαθώντας να μαντέψουμε τι θα γίνει στο επόμενο επεισόδιο. Σχέσεις που ενέπνευσαν τους έρωτές μας και τις αντιδράσεις μας. Σχέσεις τηλεοπτικές, που έγραψαν μέσα μας «αχ» και «βαχ».

Αντρέας – Μάρμω – Κίτσος

Οι περιπέτειες της μεγαλοαστικής οικογένειας των Πανθέων καθήλωναν χιλιάδες ανθρώπους στην τηλεόραση το 1977, που προβλήθηκε πρώτη φορά η σειρά από την ΕΡΤ, με την τηλεθέαση να αγγίζει το 70%. Αυτό που τους κρατούσε μπροστά στην οθόνη ήταν ο παράνομος έρωτας της Μάρμως (Κάτιας Δανδουλάκη) με τον Κίτσο Γαλάτη (Στέλιο Καλογερόπουλο), ενώ ήταν παντρεμένη με τον Αντρέα Πανθέο (Άγγελο Αντωνόπουλο). Τη σειρά σκηνοθετούσε ο σπουδαίος Βασίλης Γεωργιάδης. Δυστυχώς σώζωνται μόνο το πρώτο και το τελευταίο επεισόδιο, στο οποίο ο Αντρέας δέχεται και πάλι κοντά του τη Μάρμω παρά το παραστράτημά της.

Ρεγγίνα – Στράτος – Δώρα

Η Μαριάννα Τουμασάτου, ο πραγματικός της σύζυγος Αλέξανδρος Σταύρου και η κουμπάρα τους Υρώ Λούπη, ήταν που υποδύονταν το ερωτικό τρίγωνο που στιγμάτιζε τα απογεύματά μας από το 2004. Όταν μιλάμε για ελληνικά τηλεοπτικά ερωτικά τρίγωνα η σύγχρονη ιστορία φωνάζει «Ρεγγίνα – Στράτος – Δώρα».

Ο Στράτος της Βέρας στο δεξί ήθελε να εκδικηθεί τις κολλητές φίλες Ρεγγίνα και Δώρα για τον φόνο του αδερφού του (που τελικά δεν ήταν νεκρός) και έτσι τις γνωρίζει ξεχωριστά τις κάνει να τον ερωτευτούν, παρατάει τη μία στα σκαλιά της εκκλησίας και ερωτεύεται πραγματικά την άλλη.

Αυτά στον πρώτο κύκλο γιατί μετά ο Στράτος συνειδητοποιεί ότι τη Ρεγγίνα αγάπησε, προς απογοήτευση της Δώρας. Στο τέλος καταλήγουν παντρεμένοι με τη Ρεγγίνα στα Τρίκαλα.

Αντώνης – Ερατώ- Μαρκός

Ο «μπαλαμός» Αντώνης διεκδικούσε την τσιγγάνα Ερατώ την αρραβωνιαστικιά του επίσης τσιγγάνου Μάρκου στη σειρά Ψίθυροι καρδιάς. Ο Αντώνης είναι αρχιτέκτονας και στέλεχος Υπουργείου και στην αρχή τουλάχιστον της σειράς έχει σχέση με  την Φαίη Κοκκινοπούλου. Οπότε εδώ θα μπορούσε να είναι και ερωτικό τετράγωνο. Αλλά αυτά τα τρία πρόσωπα ήταν που μας έμειναν από τη σειρά που έφτασε σε μέγιστη τηλεθέαση το 76,7% και το καθιέρωσε ως το πιο δημοφιλές της δεκαετίας του 1990.

Η Ερατώ πηγαίνει με τον Αντώνη, παντρεύεται τον Μάρκο που καλύπτει το γεγονός ότι η Ερατώ δεν είναι παρθένα και στο τέλος δεν είναι και πολύ οριστικό με ποιον καταλήγει. Αυτό που σίγουρα θα θυμόμαστε πάντα είναι ότι εκείνη την εποχή όποιος έκανε κορίτσι, Ερατώ θα το έβγαζε.

Αλέξανδρος – Αναστασία – Παύλος

Η Αναστασία περιείχε το πιο προκλητικό ερωτικό τρίγωνο της εποχής στην οποία προέκυψε. Τολμηρή και με την ομορφιά και τη φρεσκάδα της νιότης, η ηρωίδα που ξεπήδησε από την πένα της Μιρέλλας Παπαοικονόμου απέκτησε σάρκα και οστά από τη Μυρτώ Αλικάκη. Η Αναστασία κατέκτησε τον πατέρα Παύλο (Μηνά Χατζησάββα) και τον γιο Αλέξανδρο (Άλκης Κούρκουλος). Μπήκε ανάμεσά τους και τελικά στην κρίσιμη απόφαση τους εγκατέλειψε και τους δύο γιατί ήθελε την ελευθερία της.  Και μπράβο της, εν έτει 1993 -1994 πήρε την πιο απροσδόκητη απόφαση.

Δες εδώ το αφιέρωμα του The Twenty του Mega στη σειρά.

Μαρία – Φίλιππος – Χριστίνα

10 ακριβώς χρόνια μετά έρχεται ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης για να αποδείξει ότι και το αντίστροφο από την Αναστασία μπορεί να συμβεί. Στη σειρά Κλείσε τα μάτια υποδύεται τον Φίλιππο που αρχικά ερωτεύεται την μεγαλύτερή του παντρεμένη, με τρία παιδιά, Μαρία (Πέμυ Ζούνη).

Στη συνέχεια αφού τον έχει χωρίσει, γνωρίζει υπό απίθανες συνθήκες τη Χριστίνα (Ιωάννα Παππά). Την κόρη της δηλαδή, που δεν ξέρει όμως ότι είναι κόρη της. Ίντριγκες και δράματα ακολουθούν για να καταλήξουμε ότι -spoiler alert- το διάσημο αυτό τηλεοπτικό ερωτικό τρίγωνο ήταν ένας εφιάλτης της Μαρίας.

Το πιο κάτω απόσπασμα συνέβη λίγο πριν ξυπνήσει η Μαρία.

Αλέξανδρος – Έλλη- Κωνσταντίνος

Ξανά Χριστόφορος, ο άνθρωπος που έγινε μετρ του ερωτικού τριγώνου. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στο τηλεοπτικό δράμα Να με προσέχεις (2000) είχε κάνει την προπόνησή του για όλα τα τρίγωνα που θα ακολουθούσαν. Έβαλε τον εαυτό του να μάχεται με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (ετεροθαλή αδελφό του στη σειρά) για τα μάτια της Βαλέριας Χριστοδουλίδου. Στο τέλος εν αγνοία του Χριστόφορου ο αδερφός του και η Έλλη φεύγουν μαζί με το παιδί που γέννησε εκείνη. Η πατρότητα του παιδιού ήταν ένα μυστήριο.

Αν θες να αρχίσεις να την ξαναδείς ξεκίνα από εδώ:

Γιάννης – Άννα- Πέτρος

Την ίδια χρονιά με την Αναστασία το Mega προβάλει ένα ακόμα ερωτικό τρίγωνο με κωμική στόφα. Αυτό των πρωταγωνιστών της σειράς Δις Εξαμαρτείν. Η Νένα Μεντή είναι η Άννα Ραγιά που είναι παντρεμένη με τον Γιάννη (Χάρη Σώζο) ο οποίος την απατά κατά συρροή, ενώ ερωτεύεται τον Πέτρο (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος).

Οι Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου υπογράφουν την ξεκαρδιστική σειρά από την οποία ωστόσο θυμόμαστε εντονότερα την περσόνα της Γιολάντας Ραγιά. Ο ρόλος ήταν αυτός της μητέρας της Άννας την οποία υποδυόταν η Ντίνα Κώνστα σε ένα προοίμιο της Ντένης Μαρκορά.

Μαρίνα – Κωνσταντίνος – Μίνα

Κι αφού αναφέραμε τη Ντένη Μαρκορά, ας θυμηθούμε και το τρίγωνο Μαρίνα Κουντουράτου, Κωνσταντίνος Μαρκοράς και Μίνα. Τρίγωνο διά χειρός Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου το 1997. Η Εβελίνα Παπούλια, ο Νίκος Σεργιανόπουλος και η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου ενσαρκώνουν τους τρεις ρόλους των Δύο Ξένων που παραμένουν μπλεγμένοι για όλη την πρώτη σεζόν. Το πρόβλημα είναι πάντα ο αναποφάσιστος Κωνσταντίνος που δεν μπορεί να αφήσει την σοβαρή δικηγόρο Μίνα για την τηλεπαρουσιάστρια Μαρίνα. «Μια ζωή κότα αυτό το παιδί», όπως θα έλεγε και η Ντένη, και η Φλώρα και ο Αποστόλης μέχρι και ο Νικηφόρος.

Χριστίνα – Αντώνης – Ντορίτα

Πριν από τους Δύο ξένους, το 1995 ο Αλέξανδρος Ρήγας συνεργάστηκε με τον Λευτέρη Παπαπέτρου και δημιούργησαν την κωμωδία Ντόλτσε Βίτα. Σε αυτήν το τρίγωνο μάνα – κόρη – γαμπρός έγινε μία από τις ωραιότερες σελίδες της τηλεοπτικής ιστορίας μας.

Η χρόνια χήρα και σοβαρή εργοστασιάρχης Χριστίνα (Άννα Παναγιωτοπούλου) έχει επισκεφθεί την κόρη της (Κατερίνα Ζιώγα) στην Ιταλία. Η κακοκαιρία στο ταξίδι της επιστροφής την ρίχνει στο δρόμο του Αντώνη (Θανάσης Ευθυμιάδης). Εκείνος ζει μαζί της ένα ερωτικό βράδυ. Λίγο καιρό μετά η Ντορίτα επιστρέφει και φέρνει μαζί της τον φίλο της, τον Αντώνη. Σοκ. Η Χριστίνα και ο Αντώνης δεν έχουν το happy end τους, αλλά έζησαν, πριν χωρίσουν, έναν μεγάλο έρωτα. Και φυσικά η Ντορίτα είναι εκείνη που το μαθαίνει τελευταία.

Άννα- Κώστας – Τζένη

«Τι έγινε Κωστάκη; Σε γουστάρει η χωριάτισσα;» ρωτούσε η Τζένη Μπότση τον Στράτο Τζώρτζογλου στο Σημάδι του έρωτα του Λευτέρη Καπώνη το 1998. Και την γούσταρε και τον γούσταρε Τζένη μου. Τι κι αν η Άννα, η χωριάτισσα (η Βάνα Μπάρμπα δηλαδή) ήταν παντρεμένη με τον αδερφό του Κωστάκη (Στράτος Τζώρτζογλου) και δεν έπρεπε να τον γουστάρει; Τελικά ο άντρας της θα τους πιάσει, η Τζένη θα προσπαθήσει να τους χωρίσει, αλλά ο έρωτάς τους θα αποδειχθεί πιο δυνατός.

Παρακάτω η ατακάρα που έμεινε στην ιστορία:

Φλώρα – Αλέκος – Σωσώ

Ο Αλέκος ο χασάπης δηλαδή ο Κώστας Κόκλας είναι το μήλον της έριδος ανάμεσα στην ερωμένη του την Φλώρα (Υρώ Μανέ) και τη συζυγό του Σωσώ (Καίτη Κωνσταντίνου) με το βιτριολικό χιούμορ και τις μαύρες σκέψεις της. Η σειρά λέγεται Εγκλήματα έχει την υπογραφή του Λευτέρη Παπαπέτρου και προβάλλεται στον ΑΝΤ1 (1998- 2000).

Η Σωσώ δεν είναι ότι τον διεκδικεί ερωτικά βέβαια (και ας μένει έγγυος την ίδια εποχή με τον μεγάλο του παράνομο έρωτα τη Φλώρα), αλλά ότι θέλει να τον σκοτώσει. Στο τέλος κι αφού έχει σκοτώσει τους μισούς χαρακτήρες καταλάθος πετυχαίνει τον στόχο της και το ερωτικό τρίγωνο μαζί με τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές μάς αποχαιρετά μια για πάντα. Η Καίτη Κωνσταντίνου και ο Κώστας Κόκλας υποδύθηκαν ξανά το παντρεμένο ζευγάρι στην εξαιρετική Τούρτα της μαμάς, στην ΕΡΤ, ενώ φέτος ο ηθοποιός ξανασυναντήθηκε τηλεοπτικά και με την Υρώ Μανέ στη σειρά Στα Σύνορα, του Star.

Δες εδώ μια συνάντηση των αντίζηλων υπό το βλέμμα του άνδρα της Φλώρας του μόνιμα ανυποψίαστου Αχιλλέα:

Αργύρης – Βασιλική – Ίλια

Ο Πασχάλης Τσαρούχας, η Λίνα Σακκά και ο Κώστας Σόμμερ παίζουν σε μια σειρά του Μανούσου Μανουσάκη που άφησε εποχή. Το Η αγάπη ήρθε από μακριά το 2001, πιστό στους απαγορευμένους έρωτες που πάντα συγκινούν τον σκηνοθέτη, περιέγραφε πώς η Βασιλική Βραχνού άφησε τον πλούσιο γαιοκτήμονα σύζυγό της, Αργύρη για τον όμορφο γεροδεμένο και εργατικό Αλβανό Ίλια που είχε στη δούλεψή του. Ο Αργύρης την διεκδικεί μέχρι τέλους εκείνη επίσης το σκέφτεται μέχρι τέλους αλλά τελικά αποφασίζει ότι ο έρωτας είναι πιο σημαντικός από την ασφάλεια και μένει κοντά στον Ίλια κι ας έχει απέναντί της όλη τη συντηρητική κοινωνία. Εύγε!

Μουράτ – Χριστίνα – Φίλιππος

Άλλος ένας έρωτας παράνομος που έσπασε τα ταμπού ήταν εκείνος του Μη μου λες Αντίο. Η βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Αναστασίας Καλλιοντζή, σειρά του Μανούσου Μανουσάκη προβλήθηκε το 2003. Η Χριστίνα (Θάλεια Ματίκα) που είναι ερωτευμένη  με ένα γοητευτικό φοιτητή Ιατρικής (Γιάννης Τσιμιτσέλης), που την λατρεύει, βλέπει την ζωή της να ανατρέπεται από τη μια στιγμή στην άλλη όταν περνά στην Νομική Κομοτηνής.

Εκεί τυχαία ένα βράδυ γνωρίζει τον Μουράτ (Μέμος Μπεγνής) τον νέο δάσκαλο του μειονοτικού σχολείου, ο οποίος βέβαια μαγεμένος της συστήνεται ως Πέτρος.  Μια αγάπη δίχως αύριο γεννιέται και μαζί της ένα μεγάλο ψέμα κι ένα απο τα ερωτικά τρίγωνα που θα θυμόμαστε πάντα.

Εδώ η πρώτη μοιραία συνάντηση: