ΘΕΑΤΡΟ

10 παραστάσεις που προλαβαίνεις να δεις αυτό το σαββατοκύριακο

Γιώργος Καβαλιεράκης

Η Κυριακή 9 Απριλίου είναι η Κυριακή των Βαΐων, αυτή που παραδοσιακά σηματοδοτεί την «αυλαία» για αρκετές παραστάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν. Αν και αρκετές από τις θεατρικές παραστάσεις που παίζονται αυτό το διάστημα παρατείνονται τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Απριλίου, αυτό το σαββατοκύριακο είναι η τελευταία σου ευκαιρία για να δεις κάποιες από τις ωραιότερες, θεατρικές παραστάσεις που ανέβηκαν φέτος στις σκηνές της Αθήνας.

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δεις σε αυτή τη λίστα έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν αυτό το σαββατοκύριακο. Διάλεξε ποια από αυτές θα δεις, λοιπόν, κλείσε το εισιτήριό σου και αφέσου στο θεάμα που ολοκληρώνεται την Κυριακή των Βαΐων.

Αίας- Θέατρο Αλκυονίς

θεατρικές παραστάσεις σαββατοκύριακο

Το ταξίδι της στην Αθήνα ολοκληρώνει η παράσταση Αίας του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη. Η παράσταση στην οποία ο Μιχάλης Σαράντης ενσαρκώνει τους 9 ρόλους της τραγωδίας ενώ τον περιβάλλουν τα έργα του ζωγραφικού σύμπαντος του Απόστολου Χαντζαρά, ολοκληρώνεται στο Θέατρο Αλκυονίς στις 9 Απριλίου και θα ακολουθήσει η παρουσίασή της στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αριστοτέλιον στις 18 και 19 Απριλίου.

Ο Αίας ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.

Ερμηνεύει ο Μιχάλης Σαράντης.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 19.00

Εισιτήρια εδώ.

Οι Δούλες – Θέατρο Αποθήκη

θεατρικές παραστάσεις σαββατοκύριακο

Την Κυριακή 9 Απριλίου ολοκληρώνονται και οι παραστάσεις του εμβληματικού έργου του Ζαν Ζενε, Οι Δούλες, που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Σκεύας στο Θέατρο Αποθήκη.

Η κυρία ντύνεται από την υπηρέτριά της. Η κυρία είναι ακατάδεχτη, η υπηρέτρια δουλοπρεπής. Και οι δύο χλευάζονται μεταξύ τους, η δούλα χαστουκίζει την κυρία. Ξαφνικά χτυπάει ένα ξυπνητήρι και όλη η σκηνή καταρρέει. Αποκαλύπτεται πως η κυρία δεν είναι καθόλου κυρία αλλά η μια από τις δύο δούλες, που παίζουν το παιχνίδι της κυρίας και της δούλας, όταν η κυρία τους απουσιάζει.

Έτσι ξεκινούν «Οι Δούλες» που από το 1947, όταν ανέβηκαν για πρώτη φορά στο Παρίσι και μέχρι σήμερα, έχουν μεταφραστεί και παρασταθεί αμέτρητες φορές στις θεατρικές σκηνές όλου του κόσμου, αποδεικνύοντας την αντοχή του έργου στον χρόνο.

 

Οι Αμαλία Καβάλη, Αγγελική Παπαθεμελή και Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου υποδύονται τις τρεις ηρωίδες του έργου που συνεχώς προβαίνουν σε εναλλαγές ρόλων μέσα από τους οποίους αναδεικνύονται οι σχέσεις εξουσίας και υποταγής, η αγωνία για την κυριαρχία απέναντι στον άλλο, οι ταξικές διαφορές. Όλα δημιουργούν ένα εκρηκτικό κλίμα αγωνίας και σασπένς, μέσα από τον συνδυασμό ονείρου και πραγματικότητας, επιθυμίας και αυτοτιμωρίας, άρνησης αλλά και αποδοχής του απαράβατου κανόνα της ζωής.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 18.00.

Εισιτήρια εδώ.

Sexy Laundry – Θέατρο Κάππα

Πάνος Γιαννακόπουλος

Μέχρι και την Κυριακή 9 Απριλίου έχεις την ευκαιρία να παρακολουθήσεις την τρυφερή, αστεία και συγκινητική κωμωδία Sexy Laundry, της Michele Riml με τον Σπύρο Παπαδόπουλο και τη Ρένια Λουϊζίδου.

Με όπλα το χιούμορ και την ειλικρίνεια, το Sexy Laundry – μια μείξη κωμωδίας με ψυχανάλυση, μια feel-good παράσταση για τους «κουρασμένους» έρωτες που παλεύουν να αναστηθούν– βγάζει στη φόρα τα «άπλυτα» ενός γάμου και καθρεφτίζει τον ψυχισμό των ηρώων, την πάλη τους για αγάπη και ευτυχία.

30 χρόνια μετά την τηλεοπτική τους συνύπαρξη στους θρυλικούς Απαράδεκτους, ο Σπύρος και η Ρένια συναντιούνται ξανά, αυτή τη φορά στο θεατρικό σανίδι για να υποδυθούν ένα ζευγάρι που μετά από 25 χρόνια γάμου ψάχνει να βρει το ερωτικό πάθος που μοιάζει χαμένο στο πέρασμα του χρόνου.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 18:00 και 21:00, Κυριακή στις 20:00.

Εισιτήρια εδώ.

Μαρί Skłodowska Κιουρί – Σύγχρονο Θέατρο

θεατρικές παραστάσεις σαββατοκύριακο

Έως την Κυριακή των Βαΐων 9 Απριλίου θα παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο η παράσταση Μαρί Skłodowska Κιουρί της Παναγιώτας Πανταζή και του Θέμη Μουμουλίδη που υπογράφει και τη σκηνοθεσία, εμπνευσμένη από τη συγκλονιστική ζωή μιας από τις σημαντικότερες γυναικείες μορφές του σύγχρονου κόσμου.

Το έργο είναι βασισμένο σε βιογραφικό υλικό, ντοκουμέντα και μαρτυρίες, και παρακολουθεί την συναρπαστική περιπέτεια μιας ζωής που αγγίζει το μυθιστόρημα: τα δύσκολα παιδικά και εφηβικά χρόνια στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία, οι σπουδές στη Σορβόννη, ο αγώνας να αναγνωριστεί ως ισότιμο μέλος μιας ανδροκρατούμενης επιστημονικής κοινότητας, ο «απαράμιλλος σύντροφος» στη ζωή και στην επιστήμη Πιερ Κιουρί, οι πολλαπλοί ρόλοι, τα χημικά στοιχεία που την «στοίχειωσαν», η ραδιενέργεια, η «Κιουριθεραπεία» ενάντια στον καρκίνο, τα δύο Νόμπελ, η απώλεια, η δόξα και η κατακραυγή, οι ασυμβίβαστοι αγώνες για μια επιστήμη στην υπηρεσία του ανθρώπου.

Η Μαρί Κιουρί φλέγεται από «την ποίηση της επιστήμης». Tο πάθος της και το ανυπέρβλητο ερευνητικό της πνεύμα έγιναν τα όπλα για να αναμετρηθεί με τον ρατσισμό και την προκατάληψη που αντιμετώπισε ως γυναίκα και ως μετανάστρια. Σημάδεψε την εποχή της, στο γύρισμα του σύντομου 20ου αιώνα αναπροσδιορίζοντας τα όρια της επιστήμης.

Στον ρόλο της Μαρί Κιουρί η Κωνσταντίνα Τάκαλου. Παίζουν επίσης οι:Ιφιγένεια Καραμήτρου, η Κατερίνα Λυπηρίδου και ο Γιάννης Παπαδόπουλος.

Παραστάσεις: Σάββατο και Κυριακή στις 21.00.

Εισιτήρια εδώ.

Το Κουκλόσπιτο – Θέατρο Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθέτησε μία σύγχρονη και ατμοσφαιρική εκδοχή του Κουκλόσπιτου του Ίψεν στο θέατρο Πορεία με τη Λένα Παπαληγούρα στο ρόλο της Νόρας και τον Γιώργο Χριστοδούλου να υποδύεται τον σύζυγό της Τόρβαλτ Χέλμερ.

Hygge είναι η έννοια που έχει περάσει προσφάτως κυρίως μέσω της χίπστερ αισθητικής από το σκανδιναβικό στο διεθνές λεξιλόγιο για να περιγράψει ό,τι συνιστά τη γλυκιά θαλπωρή του σπιτιού, το αίσθημα ασφάλειας που αντλούμε από την αγκαλιά ενός αγαπημένου προσώπου, ένα όμορφο περιβάλλον χωρίς προβλήματα και άγχη.

Σε ένα τέτοιο σπιτικό έστησε ο συγγραφέας το σκηνικό, μέσα στο οποίο θα καταρρεύσει ο γάμος της Νόρας και του Χέλμερ, όταν η αποκάλυψη ενός ψέματος θα άρει κάθε βεβαιότητα, θα φανερώσει την παντελή έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους και τις πραγματικές διαστάσεις της σχέσης τους, οδηγώντας τους στο τέλος της αθωότητας. Ποινικά κολάσιμες πράξεις, ωμοί εκβιασμοί, φόβοι, αγωνίες, αυτοκτονικές σκέψεις, εναλλάσσονται με την αγάπη, την ελπίδα, το φλερτ, τη χαρά, τα ιδεώδη της τέλειας οικογένειας, της κοινωνικής ανόδου και της οικονομικής ευμάρειας – όλα αυτά μέχρι την τελική αναμέτρηση με την Αλήθεια, η οποία θα σαρώσει τα πάντα χωρίς οίκτο για κανέναν από τους δύο πρωταγωνιστές.

Είναι αυτή η αλήθεια που θα οδηγήσει τη Νόρα στην επείγουσα διατύπωση του αμλετικού αιτήματος για την αναζήτηση του Εγώ. Είναι αυτή η αλήθεια που δυσκολεύεται να μεταδοθεί – πολύ περισσότερο σήμερα, στα χρόνια της ακραίας διασύνδεσης. Η παράσταση ρίχνει αυλαία την Κυριακή 9 Απριλίου.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο στις 18.00 και 21.00 και Κυριακή στις 18.00.

Εισιτήρια εδώ.

Βρυκόλακες – Εθνικό Θέατρο

θεατρικές παραστάσεις σαββατοκύριακο Γιώργος Καβαλιεράκης

Ένα ακόμα έργο του Ίψεν που ξεκίνησε να παρουσιάζεται ξανά μετά τη λήξη της κατάληψης στο κτίριο Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου, θα ολοκληρώσει την πορεία του στις 9 Απριλίου. Πρόκειται για την παράσταση Βρυκόλακες που σκηνοθέτησε για το Εθνικό Θέατρο ο Σταμάτης Φασουλής.

Η κυρία Άλβινγκ ετοιμάζεται για τα εγκαίνια του Ιδρύματος που έφτιαξε στη μνήμη του συζύγου της. Ο γιος της Όσβαλντ, καταξιωμένος ζωγράφος που ζει από παιδί στο εξωτερικό, έχει επιστρέψει για την τελετή. Ο παλιός οικογενειακός φίλος και διαχειριστής του Ιδρύματος Πάστορας Μάντερς έχει έρθει και αυτός για να
εκφωνήσει λόγο για την προσφορά του λοχαγού Άλβγινγκ. Όμως, κάτω από την αψεγάδιαστη, γυαλιστερή επιφάνεια, κάτι άρρωστο και σαθρό ελλοχεύει.

Ένα κουβάρι από ψέματα και μυστικά, προδομένους έρωτες, συγκάλυψη και υποκρισία αρχίζει να ξετυλίγεται σταδιακά, την ώρα που οι μάσκες πέφτουν, ολόκληρο το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας κλυδωνίζεται και τα φαντάσματα του παρελθόντος ξυπνούν, διψώντας για το αίμα των ζωντανών.

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Ζιόβας, Κατερίνα Μαούτσου, Περικλής Μουστάκης, Αργύρης Πανταζάρας, Ναταλία Τσαλίκη.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 17.00 και 20.30 και Κυριακή στις 20.30.

Εισιτήρια εδώ.

Pomona – Θέατρο Πόρτα

Ελπίδα Μουμουλίδου

Μέχρι και τις 9 Απριλίου συνεχίζεται η παράσταση Pomona σε σκηνοθεσία των Sigurdur F3 και Θωμά Μοσχόπουλου. Πρόκειται για το σουρεαλιστικό θρίλερ του Alistair McDowall που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014.

Μάντσεστερ. Βράδυ. Η Όλι βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο του Ζέππο. Κάνοντας κύκλους στην πόλη, του ζητάει να βρει την αδερφή της που έχει εξαφανιστεί. Στον Ζέππο ανήκει «ένα πολύ μεγάλο μέρος της πόλης». Στο πίσω κάθισμα, ο Κθούλου αμίλητος, λύνει ασταμάτητα έναν κύβο του Ρούμπικ. Η Φαίη τηλεφωνεί με αγωνία στο σπίτι της για να πει ότι δεν θα επιστρέψει σύντομα. Φαίνεται σαν κάποιος να την καταδιώκει. Η Γκέηλ, καταπίνοντας χάπια, ετοιμάζει την απόδρασή της από ένα μέρος απ’ όπου κανείς δε δραπετεύει. Ο Τσάρλι τραυματίζεται θανάσιμα πάνω σε έναν στημένο καυγά με τον Μόου. Λίγο αργότερα, η Φαίη οδηγεί την Όλι σε ένα δωμάτιο, ενημερώνοντάς την για τις συνθήκες εργασίας της. Κι αμέσως μετά ο Τσάρλι υποδέχεται την Κήτον που θέλει να παίξει Dungeons and Dragons!

Παίζουν οι ηθοποιοί (σε αλφαβητική σειρά): Στεφανία Ζώρα, Σίμος Κακάλας, Ειρήνη Μακρή, Αναστασία Στυλιανίδη, Άλκης Μπακογιάννης, Γιώργος Παπαπαύλου, Φώτης Στρατηγός.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00.

Εισιτήρια εδώ.

Ο Μάκης – Θέατρο του Νέου Κόσμου

Πάτροκλος Σκαφιδάς

Στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου ο Ερρίκος Λίτσης θα ερμηνεύει μέχρι και τις 9 Απριλίου τον μονόλογο Ο Μάκης που συνσκηνοθετεί μαζί με τον συγγραφέα του, Βασίλη Κατσικονούρη.

Αθήνα, καλοκαίρι. Ο παππούς είναι στο σπίτι. Οι δικοί του έχουν πάει διακοπές. Σαντορίνη, Πάρο… Παλιά πήγαινε κι αυτός διακοπές. Μακρόνησο, Γυάρο… Τώρα έχει μείνει μόνος του. Με τις εμμονές του, τη ματαίωση, το φόβο του. Δε νοσταλγεί τίποτα κι ούτε πενθεί· παρά μόνον ποθεί: Για λίγο ακόμα. Έστω κι αν όλοι και όλα γύρω του τον έχουν προγραμμένο… Εκείνος ο μακρινός, ανεξήγητος πόθος δεν τον αφήνει να παραδεχτεί ότι έχει ξοφλήσει. Κι αν τελικά το κάνει, θα το κάνει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη φασαρία.

Σε αυτό το οδοιπορικό του —εντός ενός δωματίου— ο παππούς μονολογεί παρέα με τον σιωπηλό κάτοικο μιας γυάλας. Οι λέξεις ακολουθούν η μία την άλλη πυρετωδώς, σπάζοντας ειρωνικά και απείθαρχα τη σιωπή του θερινού σκηνικού. Ένα τάνγκο μοναχικό, ένας άνδρας νέος και γέρος ταυτόχρονα, στην άκρη του σκαλοπατιού, ταλαντεύεται δοκιμάζοντας τις δυνάμεις του. Δίπλα του ο σιωπηλός ακροατής γίνεται μάρτυρας σε έναν υπαρξιακό μονόλογο μιας βαθύτερης μάχης: Μια ύστατη προσπάθεια να ξορκίσει την ανελέητη πορεία της ύπαρξης.

Βαθιά σαρκαζόμενος και ορμητικός, ένας ηλικιωμένος άνθρωπος που ρίχνει μια ματιά στη βαλίτσα της ζωής του μην θέλοντας —αλλά και μην μπορώντας πια— να αλλάξει τίποτα. Τα πιστεύω του και η ηθική του, η ιδεολογία του, οι σχέσεις του και η κρυμμένη του τρυφερότητα, ο ρόλος του ως πατέρας, τα όνειρά του, η ευαίσθητη αλλά και σκληρή ματιά του, ευάλωτος και άτρωτος την ίδια στιγμή, γελοίος ως ανικανοποίητος, ανώριμος και ταυτόχρονα αθώος.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21.15 και Κυριακή στις 19.00.

Εισιτήρια εδώ.

Ρέκβιεμ – Αττις

θεατρικές παραστάσεις σαββατοκύριακο

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθετεί την παράσταση Ρέκβιεμ που ολοκληρώνεται στο θέατρο Αττίς την Κυριακή 9 Απριλίου. Η Σοφία Χιλλ και η Αγλαΐα Παππά ερμηνεύουν τους ρόλους της παράστασης που εκπέμπει αλληλεγγύη στα θύματα των γυναικοκτονιών.

Πόσες λέξεις χρειάζονται για να περιγράψουν τη βία, την αγωνία, το τραύμα, τον παραλογισμό; Μια λέξη, γυναικοκτονία, αρκεί για να ορίσει ένα έγκλημα με διαχρονικά έμφυλα χαρακτηριστικά και στόχο την κυριαρχία πάνω στο σώμα και τη ζωή των γυναικών. Μέχρι να αναγνωριστεί η υπόσταση αυτής της λέξης, στην παράσταση επιστρατεύονται κάποιες άλλες λέξεις, αναδύονται αιφνιδιαστικά από το σκοτάδι και επιστρέφουν σε αυτό, στη σύντομη όμως τροχιά που διαγράφουν προλαβαίνουν να ψηλαφίσουν τη φρίκη και να ανακαλέσουν τη μνήμη.

Δυο γυναίκες συναντιούνται, ή μάλλον αιωρούνται, σ’ έναν ρευστό χρόνο και σ’ έναν αχαρτογράφητο τόπο, που μπορεί να είναι ο προθάλαμος του Άδη. Δυο γυναίκες – θύματα που μπορεί να είναι ανώνυμες ή να έχουν πολλά ονόματα, να λέγονται Περσεφόνη ή Ελένη. Η μια γυναίκα υποδέχεται την άλλη, την προσκαλεί και την καθοδηγεί σε ένα επώδυνο αλλά αναγκαίο ταξίδι μνήμης, όσο η δεύτερη αρνείται να αναγνωρίσει την τωρινή κατάστασή της και να ανακαλέσει τον εφιάλτη. Η κάθοδος στον Άδη καταλήγει σε μια κατάφαση: μνήμη και αλληλεγγύη για τα θύματα των γυναικοκτονιών. Εξάλλου, η επίκληση στη μνήμη, ένα επιτακτικό «θυμήσου». αποτελεί για το Άττις ένα πάγιο αίτημα ενάντια στη λήθη και το εφήμερο.

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00.

Εισιτήρια εδώ.

Φοβάμαι, ταυρομάχε – Θέατρο Μεταξουργείο

θεατρικές παραστάσεις σαββατοκύριακο Κέλλυ Φώσκολου

Το έργο Φοβάμαι, ταυρομάχε του Pedro Lemebel σε θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία Άννας Βαγενά, ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο θέατρο Μεταξουργείο όχι την Κυριακή των Βαΐων αλλά την Κυριακή αμέσως μετά το Πάσχα, έχεις λοιπόν ένα ακόμα τριήμερο μπροστά σου για να την παρακολουθήσεις. Ο Νίκος Αρβανίτης υποδύεται τον ρόλο της Τρελής και παίζουν ακόμα οι Σταμάτης Μπάκνης, Μικαέλα Δάνα, Έλενα Μεντζέλου και ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης.

Το έργο του συγγραφέα που έγινε η φωνή των καταπιεσμένων και περιθωριοποιήμενων ανθρώπων, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μία παράσταση που σύμφωνα με τη θεατρική μεταφορά της Άννας Βαγενά, ο πρωταγωνιστής της κινείται συνεχώς ανάμεσα στη γυναικεία και την ανδρική του υπόσταση.

Το Φοβάμαι, ταυρομάχε περιγράφει τη σχέση που γεννιέται ανάμεσα σ’ έναν μεσήλικα ομοφυλόφιλο, την «Τρελή» και έναν νεαρό φοιτητή, μέλος επαναστατικής οργάνωσης, επί δικτατορίας Πινοσέτ. Τους δύο αυτούς «αταίριαστους» χαρακτήρες φέρνει κοντά η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πινοσέτ τον Σεπτέμβριο του 1986. Κάτω από τον συνεχή φόβο της σύλληψής τους, θα δεθούν συναισθηματικά και ο ένας θα αλλάξει τη ζωή του άλλου.

Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε και ένα ακόμη ζευγάρι, το οποίο εκφράζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, τον Πινοσέτ και τη γυναίκα του.

Οι ήρωες έχουν κάτι το γκροτέσκο, χωρίς όμως να γίνονται ποτέ καρικατούρες. Αυτό είναι και το ενδιαφέρον της σκηνοθεσίας και της θεατρικής προσαρμογής της Άννας Βαγενά.

Στην παράσταση θα υπάρχουν ντοκουμέντα και ηχητικό υλικό από την περίοδο της δικτατορίας του Πινοσέτ. Άλλωστε ο Lemebel είχε δική του εκπομπή στο ραδιόφωνο Radio Tierra, μέσω του οποίου απευθυνόταν «στους ανθρώπους που δεν αγόραζαν βιβλία, γιατί δεν είχαν χρήματα να τα αγοράσουν ή γιατί δεν ήξεραν καν ανάγνωση».

Κατάλληλο άνω των 16 ετών.

Παραστάσεις: Παρασκευή και Σάββατο 21.00 και Κυριακή 19.00.

Εισιτήρια εδώ.