CELEBRITIES

Πώς η Diana χρησιμοποίησε τα ρούχα της για να τελειώσει τις σχέσεις της με το Παλάτι

Tim Graham Photo Library via Getty Images

Η πέμπτη σεζόν του The Crown είναι -επιτέλους- στο Netflix και ασχολείται με τη δεκαετία του ‘90, του διαζυγίου της Diana με τον Κάρολο και των λοιπών ρωγμών που εμφανίστηκαν στο Παλάτι.

Σε μια περίοδο έντονης αμφισβήτησης για τη μοναρχία -και τη μονάρχη-, ο νυν Βασιλιάς έκανε τα πάντα πιο δύσκολα. Κατ’ αρχάς, τη δική του ζωή: από «εκλεκτός» του λαού για βασιλιάς (μεγάλο ποσοστό των Βρετανών ζητούσε άμεση αντικατάσταση), μετά την αποκάλυψη του εξωσυζυγικού δεσμού του με την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς, εξαφανίστηκε από τις λίστες. Όλα ξεκίνησαν από την αποκαλυπτική συνέντευξη της Diana στο BBC, που έγινε εν αγνοία του Μπάκιγχαμ.

https://www.youtube.com/watch?v=rilbyeIqYns&t=1s

Σύμφωνα με την Eloise Moran, συγγραφέα του βιβλίου The Lady Di Look Book και δημιουργό του @ladydirevengelooks στο Instagram, το revenge dress της αδικοχαμένης πριγκίπισσας ξεκίνησε πολύ νωρίτερα από το θρυλικό μαύρο -έξωμο, μίνι- φόρεμα που είχε προτιμήσει, για εμφάνιση που έκανε ανήμερα της δημόσιας παραδοχής του Καρόλου πως την απατούσε για χρόνια. Το είχε σχεδιάσει η Ελληνίδα Χριστίνα Σταμπολιάν.

Το είχε συνδυάσει με ψηλοτάκουνα και μαργαριταρένιο τσόκερ. Αναφέρθηκε στα media πως με αυτήν την εμφάνιση κατάφερε να συνθλίψει κάτω από το τακούνι της, την προσπάθεια του Καρόλου να βγάλει μια καλή εικόνα. Το μαύρο χρώμα απαγορευόταν από το Παλάτι, για παρουσίες που δεν αφορούσαν κηδείες. Η Diana υπάκουε, έως ότου έβαλε μπροστά τον εαυτό της και το πόσο της άρεσε το χρώμα.

Πριν την εμφάνιση στο gala της Serpentine Gallery του 1994, η Diana είπε στην στιλίστρια της πως ήθελε να κάνει θραύση. Έκανε και την «στροφή» σε πιο τολμηρά ρούχα. Έκτοτε οι ποδόγυροι έγιναν πιο κοντοί και τα τακούνια πιο ψηλά.

Όπως εξήγησε η Eloise Moran στην Washington Post, μετά τον χωρισμό της από τον Κάρολο το 1992, άρχισε επίσης να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στη φυσική της κατάσταση και τη διατροφή της -αφήνοντας πίσω τις πρώτες δυστυχισμένες μέρες του γάμου της, όταν υπέφερε από βουλιμία. Φρόντισε τον εαυτό της, ένας εκ των λόγων που τα αδύνατα, μυώδη πόδια της εμφανίζονταν πιο συχνά.

Γενικά, με όσα φορούσε μετά το διαζύγιο απηύθυνε ένα τεράστιο «F u» στη βασιλική οικογένεια, αφού δεν την ένοιαζε αν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον θεσμό.

Χαρακτηριστικό είναι το φόρεμα που επέλεξε η Diana για το gala της Serpentine Gallery του 1995. Ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε με λαιμόκοψη, με τους ειδικούς να εκτιμούν πως προσπάθησε να ξεπεράσει την εμφάνιση της προηγούμενης χρονιάς.

Και τα δυο αυτά φορέματα υπάρχουν στην πέμπτη σεζόν του The Crown, με το δεύτερο να κερδίζει περισσότερο τηλεοπτικό χρόνο.

Πέραν αυτών, άρχισε να βάφει και με το απαγορευμένο κόκκινο χρώμα, τα νύχια της.

Στο Met Gala του 1996 αψήφησε και το must της σεμνότητας, με ένα μεταξωτό φόρεμα εμπνευσμένο από lingerie, χρώματος navy-blue, με τιράντες από δαντέλα. Το σχεδίασε ο John Galliano. Αυτό δεν θα το δεις στη σειρά.

Μετά την απελευθέρωσή της, η Diana απέφυγε και την παράδοση να φοράει κυρίως ρούχα Βρετανών σχεδιαστών, στις δημόσιες εμφανίσεις. Επέλεγε πιο σύγχρονους σχεδιαστές και brands, όπως ο Dior και ο Versace.

Σε ανεπίσημες εμφανίσεις έπαψε να ασχολείται και με το big no του Παλατιού στο streetwear, επιλέγοντας φούτερ, φουσκωτά μπουφάν και καπέλα του μπέιζμπολ. Που δεν ήταν καν βρετανικά. Δηλαδή, τι άλλο υπήρχε να κάνει, για να ξεκαθαρίσει πως δεν θέλει την παραμικρή σχέση με τη βασιλική παράδοση;