BEAUTY NEWS

Let’s change beauty: H αυτοπεποίθηση είναι το πιο μαγικό φίλτρο

Σε μια εποχή που με ένα app αποκτάς μικροσκοπική μύτη, αμυγδαλωτά μάτια, τέλεια ζυγωματικά και σαρκώδη χείλη για μια selfie σε μια οθόνη, προτίμησε να πιστέψεις στη δική σου ομορφιά. Η αυτοπεποίθηση είναι το μόνο, παντοτινό φίλτρο που έχει νόημα.

Δεν θα σου πω ότι είναι εύκολο. Ούτε απλό. Όταν βομβαρδίζεσαι καθημερινά με πρότυπα σχεδόν πια εξωγήινα εξαιτίας της υπερβολικής επεξεργασίας των εικόνων και μάλιστα όχι από απλά κορίτσια της διπλανής πόρτας μόνο, αλλά και από γυναίκες που έχουν υψηλή θέση στο βαρόμετρο της διασημότητας, το να κοιτάξεις στον καθρέφτη και να σου αρέσεις, γίνεται πολύ δύσκολο.

Τα social media με τα χίλια καλά τους, έχουν όμως και μια πλευρά, έναν παραμορφωτικό φακό που σε κάνουν να νιώθεις πάντα λιγότερο όμορφος, πετυχημένος, χαρούμενος, στιλάτος από όσο “πρέπει”. Δημιουργούν μια “νέα νόρμα” και είναι τόσο σαρωτική σε μέγεθος και τόσο πνιγηρά παντού γύρω μας που φτάνουμε υποσυνείδητα να την αποδεχτούμε ως κανονικότητα κι ας είναι 100% εικονική και μη πραγματική.

Ας μείνουμε όμως στην ομορφιά. Μεγάλωσα σε μια εποχή χωρίς social media. Αλλά με μόνο πρότυπο ομορφιάς τα υπερμοντέλα της εποχής (Cindy, Linda, Christy, Claudia, Kate) και την περίφημη σιλουέτα κλεψύδρα με τις ιδανικές αναλογίες. Δεν υπήρχε φωνή που να στηρίζει τη διαφορετικότητα, τις άπειρες διαφορετικές εκδοχές ομορφιάς, το κάλλος κάθε γυναικείου σώματος.

Προφανώς δεν ήμουν το κορίτσι που έμπαινε σε αυτή τη λίγκα εμφάνισης. Με το 1.55 ύψος μου, είχα ολόκληρη συλλογή από παρατσούκλια που με ακολουθούσαν από το δημοτικό ακόμα για το petite μέγεθός μου -άλλοτε καλοπροαίρετα κι άλλοτε όχι και τόσο. Ούτε το πρόσωπό μου ήταν αυτό ενός supermodel. Η μύτη μου δεν ήταν αρκετά μικρή, είχα μαύρους κύκλους (ακόμα δεν έχω βρει λύση σε αυτό), τα χείλη μου δεν ήταν τέλεια σχηματισμένα και σαρκώδη.

Κάπου στην εφηβεία συνειδητοποίησα ότι αυτά τα 155 εκατοστά μου, αυτοί οι μαύροι κύκλοι, αυτή η μύτη, μπορούν να με διαλύσουν αν τα αφήσω να με ορίσουν ως κάτι εκτός “κανόνων ομορφιάς”. Ή μπορούν να είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό ενός ανθρώπου, του οποίου η ομορφιά ορίζεται από 155 εκατοστά και χιλιάδες άλλα χαρακτηριστικά.

Διάλεξα το δεύτερο. Αλλά, ξαναλέω, δεν υπήρχαν social media. Δεν υπήρχε ο επικίνδυνα εύκολος δρόμος ενός Ιnstagram φίλτρου. Υπήρχε αναγκαστική αυτογνωσία, φιλοσοφία ζωής και ένα υγιές σύστημα υποστήριξης γύρω μου από οικογένεια και φίλους που στήριζαν την έννοια της φυσικής και της εσωτερικής ομορφιάς, before it was cool.

Τώρα που μεγαλώνω όμως υπάρχουν social media. Και φίλτρα. Και πόσο εύκολα εξαφανίζεται ένα χαλαρό περίγραμμα, το πόδι της χήνας, μερικές ενοχλητικές ρυτίδες. Στα 48 μου μπορώ εύκολα να δείξω 28. Είναι tempting. Κι αν βάζει εμένα σε πειρασμό, σκέψου ένα παιδί. Μια έφηβη.

Τα δεδομένα της πρόσφατης έρευνας του Dove Self Esteem Project, που αποκαλύπτει την έκταση του ζητήματος της επιρροής των Social Media στην αυτοπεποίθηση των νέων και στην Ελλάδα, αντανακλούν μια πραγματικότητα – χαστούκι.

  • Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν
    χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις
    φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους
    στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη
    αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη
    αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους.
  • To 96% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν το σχολείο να τους δίδασκε πως να
    αποδέχονται και να σέβονται την διαφορετικότητα.
  • Το 92% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν το σχολείο να τους δίδασκε πως να
    αισθάνονται αυτοπεποίθηση με το σώμα τους.

Η αυτοπεποίθηση λείπει, η αληθινή αγάπη προς τον εαυτό μας, αυτή που τελικά καθορίζει όλον μας τον χαρακτήρα, τις επιλογές, τις σχέσεις μας και τελικά την εξέλιξη όλης μας της ζωής, έχει θαφτεί κάτω από beautifying φίλτρα. Καιρός να το αλλάξουμε. Και εμείς που είμαστε στα media και οι influencers με τη μεγάλη επιρροή. Σύμμαχος εδώ -και πάντα- το Dove, διαχρονικός υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς, που επιχειρεί για μία ακόμα φορά να κάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers, η οποία μάς καλεί να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς μαζί του.

Γιατί η ζημιά μπορεί όντως να αντιστραφεί, μέσα από εκπαίδευση, σωστή κατεύθυνση και δράση. Μιλώντας λοιπόν για ενέργειες, το Dove παρουσίασε παγκοσμίως την τηλεοπτική καμπάνια “Reverse Selfie”, όπου αντικατοπτρίζει το πόσο πολύ οι εφαρμογές για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και τα φίλτρα μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και το πώς τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, το Dove θέλει να αναλάβουμε δράση μαζί του, Μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers προσκαλεί όλους εμάς να υπογράψουμε το Pledge που θα βρούμε στο https://www.dearinfluencers.gr/ώστε οι Influencers να είναι υποχρεωμένοι να το δηλώνουν ξεκάθαρα κάθε φορά που χρησιμοποιούν φίλτρα στα διαφημιστικά τους post στα Social Media.

Είναι αληθινά σημαντικό, όσοι μπορούμε, να μάθουμε στους νεότερους ανθρώπους (ιδίως στα κορίτσια, στα οποία η πίεση από τα social media είναι μεγαλύτερη) να αγαπούν τον εαυτό τους, όχι μια προσωρινή εικόνα τους, τον εαυτό τους, όπως είναι. Να ντυθούν με έναν μανδύα αυτοπεποίθησης που είναι το ισχυρότερο φίλτρο ομορφιάς διαχρονικά.