BEAUTY NEWS

Let’s Change Beauty: Πώς να δείχνεις όμορφη στα social media, χωρίς φίλτρα

Τα δεδομένα της ομορφιάς πρέπει να αλλάξουν και αυτό είναι στο χέρι μας. Το χρωστάμε σε εμάς, στον έφηβο εαυτό μας και στα κορίτσια μας.

Το κυνήγι της άπιαστης «τέλειας» εικόνας. Η ομορφιά σε πρώτο πλάνο, ζητούμενο σε κάθε φωτογραφία μας. Σε μια εποχή που η εικόνα είναι τα πάντα και τα social media ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος μας, η χρήση φίλτρων που λειαίνουν τις ατέλειες θεωρείται διέξοδος. Πόσο αθώα είναι όμως η διαστρέβλωση της εικόνας που έχει επικρατήσει στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ειδικά όταν αφορά νέα κορίτσια ακόμα κι από την ηλικία των 10 ετών;

Τα δεδομένα της πρόσφατης έρευνας του Dove Self Esteem Project αντανακλούν μια πραγματικότητα που μας αφορά όλες κι όλους. Είτε προσωπικά, είτε σαν γονείς παιδιών που προσπαθούν να διαχειριστούν με την εικόνα τους στις πιο ευαίσθητες ηλικίες.

  • Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν
    χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις
    φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους
    στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη
    αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη
    αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους.
  • To 96% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν το σχολείο να τους δίδασκε πως να
    αποδέχονται και να σέβονται την διαφορετικότητα.
  • Το 92% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν το σχολείο να τους δίδασκε πως να
    αισθάνονται αυτοπεποίθηση με το σώμα τους.

Η καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης και η αληθινή αγάπη προς τον εαυτό μας είναι ύψιστη προσωπική ανάγκη και καθορίζει κάθε πτυχή του χαρακτήρα μας, των αποφάσεων και των επιλογών μας για μια ζωή. Προσωπικά, ανατρέχοντας στα χρόνια μου ως έφηβη, αισθάνομαι πολύ τυχερή που μεγάλωσα σε μία εποχή χωρίς social media. Γιατί παρόλο που η συμβολή τους είναι κοσμογονική σε πολλούς τομείς της ζωής μας, ο τρόπος που επιχειρούν να καθορίσουν την ομορφιά, έχει αρκετά δύσμορφες πτυχές.

Σαν μητέρα πλέον, ανησυχώ ξεκάθαρα για τον τρόπο που τα social media επιδρούν στη διαμόρφωση των προτύπων για τα παιδιά μας. Ειδικά τα κορίτσια, βασανίζονται πολύ, όπως περίτρανα επιβεβαιώνει και η έρευνα του Dove. Τα κορίτσια- μικρά αλλά και πιο μεγάλα- πιέζονται να ανταποκριθούν σε μη ρεαλιστικά πρότυπα τα οποία αλλάζουν δυσκολα στην αληθινή ζωή μα πολύ εύκολα μέσα από τα δελεαστικά φίλτρα του Instagram. Πιο μεγάλα μάτια, πιο μικρή μύτη, πιο ωραίες γωνίες, ή ακόμα πιο χαμηλά, πιο μικρή μέση, πιο αδύνατα πόδια με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η επιρροή των influencers είναι τεράστια πια, αλλά αν σε κάτι πρέπει να μπει όντως φίλτρο, είναι ο τρόπος που τα επιδραστικά πρόσωπα των social media διαχειρίζονται την εικόνα τους.

Το  Dove, που αποτελεί διαχρονικό υπέρμαχο της αληθινής ομορφιάς, επιχειρεί για μία ακόμα φορά να κάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους και μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers μάς καλεί να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς μαζί του. 

Γιατί η ζημιά μπορεί όντως να αντιστραφεί, μέσα από εκπαίδευση, σωστή κατεύθυνση και δράση. Μιλώντας λοιπόν για ενέργειες, το Dove παρουσίασε παγκοσμίως την τηλεοπτική καμπάνια “Reverse Selfie”, όπου αντικατοπτρίζει το πόσο πολύ οι εφαρμογές για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και τα φίλτρα μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και το πώς τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Για τον ίδιο σκοπό, το Dove πραγματοποίησε την έρευνα του Dove Self Esteem Project που αποκαλύπτει την έκταση του ζητήματος της επιρροής των Social Media στην αυτοπεποίθηση των νέων και στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, το Dove θέλει να αναλάβουμε δράση μαζί του, Μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers προσκαλεί όλους εμάς να υπογράψουμε το Pledge που θα βρούμε στο https://www.dearinfluencers.gr/, ώστε οι Influencers να είναι υποχρεωμένοι να το δηλώνουν ξεκάθαρα κάθε φορά που χρησιμοποιούν φίλτρα στα διαφημιστικά τους post στα Social Media

Για αυτό τώρα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να μάθουμε στα νέα κορίτσια και στους νέους γενικότερα να αγαπούν τον εαυτό τους όπως πραγματικά είναι. Και μαζί με τα παιδιά μας, να τελειοποιηθούμε κι εμείς, όχι σαν εικόνα, αλλά σαν άνθρωποι.