ARIZONA MUSE

Η Arizona Muse μιλά αποκλειστικά στο Ladylike για τον περιβαλλοντικό ακτιβισμό, τη βιωσιμότητα, τη ρουτίνα περιποίησης των μαλλιών της και τον νέο της ρόλο

Έχει πρωταγωνιστήσει σε καμπάνιες μερικών από τα πιο διάσημα brands παγκοσμίως όπως Chanel, Dior, Louis Vuitton, έχει φωτογραφηθεί για τους μεγαλύτερους τίτλους περιοδικών μόδας παγκοσμίως (όπως Vogue, Harper’s Bazaar, Elle, i-D κλπ) και έχει αποτελέσει μούσα κορυφαίων επαγγελματιών στη βιομηχανία της μόδας. Η Arizone Muse όμως, δεν αρκέστηκε στα «καθήκοντα» ενός top model.

Από το 2016, αφού συνειδητοποίησε ότι, ως μοντέλο, δεν γνώριζε από πού προέρχονταν τα ρούχα που φορούσε και βοηθούσε να πωληθούν,  έχει αφοσιωθεί στο θέμα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Είναι ακτιβίστρια για το κλίμα και δεν χάνει ευκαιρία να εμβαθύνει τις γνώσεις της και ενημερώνεται συνεχώς σχετικά με την κλιματική κρίση που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας. Μάλιστα, πρόσφατα άρχισε να εφαρμόζει αυτή τη γνώση ως σύμβουλος αειφορίας, βοηθώντας fashion brands να μεταβούν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Με αυτή τη φιλοσοφία ζωής να τη διέπει, την έχουμε δει να συμμετέχει τακτικά σε πάνελ της βιομηχανίας μόδας και forums, με στόχο να βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν από το ρυπογόνο πρόσωπο της μόδας, όσο και προβλήματα δικαίου και ηθικής μόδας. (Συνέβαλε στην εκστρατεία #payup του Remake για να διαφωτίσει τους ανθρώπους σχετικά με τις σοβαρές αδικίες στη μόδα, είτε πρόκειται για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είτε για περιβαλλοντικά ζητήματα).

Στην ουσία αυτό που κάνει η Arizona Muse, είναι να ενεργεί σαν γέφυρα μεταξύ του κόσμου της μόδας και του περιβαλλοντικού ακτιβισμού, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα της για να εκπαιδεύσει, να ευαισθητοποιήσει και εμπνεύσει την ανάληψη δράσης προς την αλλαγή.

Ο νέος ρόλος της Arizona Muse

Κάπως έτσι, σε συνδυασμό με το εστιασμένο στη μόδα έργο της, είναι Ocean Ambassador για την Greenpeace, πρεσβευτής Women for Women UK, Synchronicity Earth και Blue Marine Foundation. Έχει επίσης διαδηλώσει με την Extinction Rebellion, ενώ πριν λίγες μέρες της ανέλαβε επίσημα το ρόλο της Global Advocate για τη Βιωσιμότητα για την Aveda, ενός cruelty-free brand ομορφιάς με περιβαλλοντική συνείδηση, που από τη στιγμή της ίδρυσής του, το 1978, η βιωσιμότητα ήταν πάντα προτεραιότητα. Σου θυμίζω σε αυτό το σημείο, πως πριν λίγες μέρες το brand  ανακοίνωσε ότι όλα τα προϊόντα της είναι 100% vegan, μετά την αλλαγή σύνθεσης σε μερικά προϊόντα της ώστε να μην περιέχουν πλέον καθόλου μέλι, κερί μέλισσας και παράγωγα αυτών.

Τι περιμένουμε να δούμε από την Arizona ως Global Advocate για τη Βιωσιμότητα για την Aveda

Σε αυτόν τον ρόλο, χρησιμεύει ως υποστηρικτής του έργου αειφορίας του brand, μοιράζοντας πληροφορίες
για την υψηλής απόδοσης περιποίηση μαλλιών που δημιουργήθηκε με καθαρή ενέργεια, υπεύθυνη
προμήθεια, ανακυκλωμένες συσκευασίες, καθαρά συστατικά και δέσμευση για περιβαλλοντική ηγεσία. Με αυτόν τον τρόπο, η Arizona θα εκπαιδεύσει το κοινό για τις βιώσιμες επιλογές που μπορούν να κάνουν, ώστε να υιοθετήσουν την αλλαγή. Επίσης, θα συντονίσει συζητήσεις με άλλους Influencers που είναι παθιασμένοι με την αλλαγή του κλίματος και θα μοιράζονται νέα σχετικά με τη βιωσιμότητα εκ μέρους της Aveda.

Εμείς, στο πλαίσιο αυτής της επίσημης ανακοίνωσης, πριν λίγο καιρό, είχαμε την ευκαιρία να «συναντήσουμε» διαδικτυακά τη Arizona και να μιλήσουμε αποκλειστικά μαζί της για τη νέα αυτή συνεργασία της, τις αλλαγές που έχει κάνει στον τρόπο ζωής της ώστε να είναι πιο βιώσιμος (sustainable), τη ρουτίνα περιποίησης των μαλλιών της, τα αγαπημένα της beauty tips.

Τι λέει η ίδια για αυτή τη συνεργασία της

«Η Aveda είναι μια εταιρία που θαυμάζω εδώ και χρόνια καθώς δημιουργεί τα πιο όμορφα προϊόντα με υπέροχη μυρωδιά, για την περιποίηση των μαλλιών μου, ενώ ταυτόχρονα παράγονται με υπευθυνότητα. Πιστεύω, με όλη μου την καρδιά, πως δεν χρειάζεται να συμβιβάζεσαι σε ποιότητα και απόδοση, όταν αφορά προϊόντα φιλικά προς τον πλανήτη και η Aveda προσφέρει ακριβώς αυτή την ιδανική λύση. H ανακήρυξή μου ως Global Advocate για τη Βιωσιμότητα είναι μεγάλη τιμή για εμένα και είμαι περήφανη που συνεργάζομαι με ένα brand που μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες! Καθώς αγαπώ να αλλάζω το στυλ των μαλλιών μου, ανυπομονώ στη διάρκεια της συνεργασίας μας να δημιουργήσω μαζί με την Aveda μερικά νέα looks!» είπε η Arizona στην αρχή της κουβέντας μας.

Στη συνέχεια, η Global Brand President της Aveda, Barbara De Laere δήλωσε, «η συνεργασία μας με την Arizona Muse είναι μια τόσο φυσική επιλογή, καθώς πρόκειται για μια αληθινή πρωτοπόρο της βιομηχανίας της μόδας που με την δράση της έχει γίνει μια πραγματική δύναμη αλλαγής – το όνομά της είναι σχεδόν συνώνυμο με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αυτή τη στιγμή. Είμαστε πολύ περήφανοι που θα εκπροσωπεί το brand μας ως η πρώτη Global Advocate για τη Βιωσιμότητα».

-Στον λογαριασμό σου στο Instagram έχεις ξεκινήσει μία σειρά με εβδομαδιαία IGTV που την ονομάζεις ”Sustainable Sundays” και επικοινωνείς τις αλλαγές που κάνεις στον τρόπο ζωής σου: Πώς έχει αλλάξει η καθημερινή σου ζωή από τότε που αποφάσισες να ακολουθήσεις ένα πιο sustainable (βιώσιμο) lifestyle;

«Η αλήθεια είναι πως έχει αλλάξει πολύ η καθημερινή μου ζωή. Υπάρχει η πεποίθηση ότι όταν κάποιος υιοθετεί ένα πιο βιώσιμο (sustainable) lifestyle πρέπει να αρνηθεί πολλά πράγματα όπως το ότι δεν μπορεί να φάει εκείνο ή ότι πρέπει να ζει χωρίς το άλλο κλπ. Εγώ το μόνο που θέλω να πω είναι πως η ζωή μου έχει γίνει αρκετά καλύτερη τώρα, από τη στιγμή δηλαδή, που έκανα όλες αυτές τις αλλαγές για να γίνει πιο βιώσιμη. Σταμάτησα να γεμίζω το χώρο μου με περιττά πράγματα. Εξάλλου, τίποτα δεν είναι όμορφο και δεν το αισθάνεσαι σημαντικό όταν είναι ”overcrowded”.  Από τη στιγμή που απέκτησα ένα πιο βιώσιμο τρόπο ζωής όλα όσα είχα, άρχισαν να αποκτούν μεγαλύτερη αξία, αν και ενδεχομένως να ήταν πιο φθηνά γιατί αγοράζω πολλά second hand πράγματα (όπως ρούχα, έπιπλα κλπ). Είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς τα πάντα για την «αλυσίδα»- πορεία που ακολουθεί ένα πράγμα- από το αρχικό στάδιο παραγωγής μέχρι και το τελικό- και αυτό είναι ένα ένα κομμάτι που θαυμάζω πολύ στην Aveda: Ότι είναι, δηλαδή, ένα brand που πραγματικά γνωρίζει τα πάντα για όλα τα συστατικά, τα υλικά, τις πηγές, τους ανθρώπους που δουλεύουν πάνω σε κάτι και ενδιαφέρεται βαθιά γι αυτές τις αξίες».

-Ποια είναι τα αγαπημένα σου Aveda προϊόντα που χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση;

«Αγαπημένα μου προϊόντα μαλλιών από την Aveda είναι το σαμπουάν, το leave-in conditioner και το texture tonic που δίνει υφή και όγκο στα μαλλιά».

-Ποια ήταν η hair routine σου όσο ήσουν σε καραντίνα;

«Ήμουν πολύ τυχερή γιατί είχα ήδη υιοθετήσει ένα πολύ κοντό κούρεμα πριν το πρώτο lockdown. Έτσι, δεν χρειαζόταν να ανησυχώ για το μάκρος των μαλλιών μου. Το styling δεν είναι από τα δυνατά μου σημεία και δεν χρησιμοποιώ εργαλεία. Είμαι περισσότερο άνθρωπος των προϊόντων. Μου αρέσουν τα hair sprays, να δημιουργώ υφή και τώρα που έχουν μακρύνει τα μαλλιά μου, τα πιάνω σε ένα διαφορετικό ponytail. Χρησιμοποιώ λίγη ποσότητα από ένα ελαφρύ gel ή λίγο αφρό. Προτιμώ, να απλώνω το gel με βρεγμένα χέρια στα μαλλιά προκειμένου το αποτέλεσμα να δείχνει πιο φυσικό αλλά και τιθασευμένο».

-Ποια είναι τα πιο αγαπημένα σου beauty tips;

-Το να κόβεις τα μαλλιά σου τακτικά: Θεωρώ αυτό το βήμα πολύ σημαντικό για την υγεία των μαλλιών καθώς με αυτόν τον τρόπο δεν έχεις ποτέ κατεστραμμένες άκρες. Γενικά, λατρεύω τα κοντά κουρέματα και οποιοσδήποτε σκέφτεται να κόψει τα μαλλιά του κοντά, πάντα τον παροτρύνω να το κάνει. Έχει πλάκα να έχεις κοντά μαλλιά, θα τα λατρέψεις.

-Stay natural: Αγαπώ τα φυσικά, αγνά συστατικά όπως τα έλαια. Αγαπημένο μου είναι το έλαιο αγριοτριανταφυλλιάς (rosehip oil) που θεωρώ πραγματικά «μαγικό», μιας και ενυδατώνει βαθιά την επιδερμίδα μου. Το δέρμα μου δείχνει πιο νεανικό- δεν μου αρέσει να το λέω αυτό γιατί στην πραγματικότητα μου αρέσει να μεγαλώνω- αλλά όντως το rosehip oil βελτιώνει και την υφή της επιδερμίδας μου.

-Πολλές γυναίκες έχουν την πεποίθηση πως τα vegan προϊόντα είναι λιγότερο αποτελεσματικά απ’ ότι τα «χημικά». Από την προσωπική σου εμπειρία, πώς θα τους απαντούσες για να τους αλλάξεις γνώμη;

«Το αντίθετο του vegan δεν είναι σίγουρα το χημικό. Είναι το ζωικό. Το αντίθετο του χημικού είναι το natural (το φυσικό). Η αντίληψη πως τα φυσικά προϊόντα δεν δουλεύουν δεν είναι σωστή, μιας και αν με ρωτάς, πιστεύω πως κάτι τέτοιο συμβαίνει με τα χημικά. Έχουν αρνητικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, τόσο στον ίδιο μας τον εαυτό, όσο και στον πλανήτη. Για παράδειγμα δεν θα αγόραζα κάποιο προϊόν για τα μαλλιά που ενδεχομένως να τα έκανε πιο λαμπερά, αλλά θα έβλαπτε όλους τους μικροοργανισμούς στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Θέλω να επιλέγω προϊόντα που να είναι φυσικά, organic και vegan- που θα έκαναν τα μαλλιά πιο λαμπερά αλλά παράλληλα δεν θα έβλαπταν το περιβάλλον, όταν το χρησιμοποιούσα. Αυτό που σε κάθε περίπτωση πρέπει να θυμόμαστε είναι πως όλο αυτό δεν έχει να κάνει με εμάς μόνο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκεφτόμαστε εγωιστικά: Αυτό είναι το δέρμα μου, αυτά είναι τα μαλλιά μου. Ζούμε σε έναν πλανήτη που τον μοιραζόμαστε με άλλα πλάσματα και δεν αναφέρομαι στους ανθρώπους. Για να καταλήξω, πιστεύω πως τα φυσικά προϊόντα λειτουργούν εξίσου καλά».

Ασχολείσαι πολύ με τη βιωσιμότητα στο Instagram. Πιστεύεις πως οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πιο ευαισθητοποιημένοι – να μάθουν περισσότερα – μέσω μιας πλατφόρμας κοινωνικών μέσων;

«Με το χέρι στην καρδιά, λέω ναι. Το ενδιαφέρον του κόσμου στο Instagram σχετικά με τη βιωσιμότητα είναι αρκετά μεγάλο. Είναι όμορφο να βλέπεις πως υπάρχουν πολλοί εκπληκτικοί λογαριασμοί που προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με το πού θα βρεις τα «καλά» προϊόντα και πώς θα τα χρησιμοποιήσεις στο μπάνιο, το σπίτι κλπ. Παράλληλα, υπάρχει και ένας εκπαιδευτικός χαρακτήρας καθώς για παράδειγμα μαθαίνεις γιατί πρέπει να υποστηρίζεις sustainable fashion brands. Πιστεύω πως τα social media βοηθούν πολύ το κοινό να μάθει πώς μπορεί να κάνει καλύτερο το αποτύπωμά του στη Γη».

Να πούμε σε αυτό το σημείο πως ως brand, η Aveda από την ίδρυσή της το 1978 από τον κορυφαίο hairstylist & environmentalist Horst Rachelbacher, είναι πρωτοπόρος σε θέματα βιωσιμότητας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Από τότε μέχρι σήμερα η εταιρία έχει αναλάβει αρκετές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, όπως η υπογραφή της συνθήκης Ceres Principles το 1989, η διοργάνωση εκδηλώσεων για τη συγκέντρωση πόρων με αφορμή την Ημέρα της Γης από το 1990, ακόμη και δράσεις για την παρότρυνση των παγκόσμιων ηγετών να αναλάβουν δράση για την κλιματική αλλαγή κατά τη διάρκεια της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα το 2015. Η συνεργασία του brand με την Arizona είναι φυσικό επακόλουθο, καθώς το γνωστό μοντέλο όχι μόνο χρησιμοποιεί τα προϊόντα Aveda από την παιδική της ηλικία, αλλά ενστερνίζεται πολλές από τις βασικές αξίες του brand σχετικά με την περιβαλλοντική ευθύνη και την κοινωνική ευαισθητοποίηση. Μαζί, θα εργαστούν προς έναν στόχο: να επηρεάσουν το κοινό, περιορίζοντας όμως την αρνητική επιρροή του κοινού στον πλανήτη.