ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

It’s all Greek on me: Το brand που κάνει μόδα τα τσαρούχια

Η Ρένα Χαλκιά και η Μάγδα Μαυρίδου είναι δύο όμορφες Θεσσαλονικιές που αγαπούν τη μόδα, την Ελλάδα, την ποίηση και οτιδήποτε είναι αυθεντικό. Έκαναν διάφορες στάσεις μέχρι να βρουν τον κοινό προορισμό τους που δεν είναι άλλος από το It's all Greek on me.

Η Ρένα σπούδασε μάρκετινγκ και ασχολήθηκε για περίπου 19 χρόνια με τον χώρο της ένδυσης. Η Μάγδα σπούδασε και εργάστηκε ως αρχιτέκτων. Η μοίρα της ένωσε και τελικά δημιούργησαν το brand που κάνει μόδα τα τσαρούχια, τους τσολιάδες, τις φούντες και τα αρχαιοελληνικά σύμβολα.

Δηλώνουν την αφοσίωσή τους στην αισθητική της ελληνικής γραμμής και ματιάς, κάνοντας χρήση της πλούσιας παράδοσης. Με καραβόπανο και λινάτσα δημιουργούν έξυπνα κομμάτια με υψηλή αισθητική.

Τσάντες με χαρακτήρα που διαφοροποιούνται από τις συνήθεις τάσεις. Σχέδια που εξυμνούν το ελληνικό στοιχείο και απέχουν έτη φωτός από το κιτς.

 

Πώς προκύπτει η αγάπη για τη μόδα;

Είναι μια έμφυτη κλίση, η οποία συνεχώς εξελίσσεται. Είναι περισσότερο τρόπος έκφρασης, δημιουργίας, μια ανάγκη για επικοινωνία, ανανέωση, και λιγότερο η αγωνία για το μοντέρνο.

Πότε αποφασίζετε να ασχοληθείτε επαγγελματικά;

Από την μια πλευρά οι οικογενειακές υποχρεώσεις που διαφοροποιήθηκαν, σε συνδυασμό με το οικονομικό περιβάλλον και της έντονης αμφισβήτησης της αξίας του να είσαι Έλληνας ή τουλάχιστον νέο Έλληνας. Πιστεύω ότι πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας σε ότι Ελληνικό έχει παντοτινή αξία.

 

Ποια από τις δύο βρίσκει το όνομα; Πώς σας έρχεται η ιδέα;

Ήταν μια ιδέα να στήσουμε ένα brand με διττή δέσμευση στην ελληνικότητα. Από την μια θέλαμε μια σειρά προϊόντων στην οποία τα υλικά και η εργασία θα ήταν αποκλειστικά ελληνικά εξ ου και το it’s all Greek on me(ότι έχω πάνω μου είναι ελληνικό).

Από την άλλη θέλαμε να δηλώσουμε την αφοσίωσή μας στην αισθητική της ελληνικής γραμμής και ματιάς, κάνοντας χρήση της πλούσιας παράδοσης που εκτείνεται από τους προϊστορικούς και τους ομηρικούς χρόνους, μέχρι τα νεότερα χρόνια που συμπεριλαμβάνει φυσικά την λαϊκή τέχνη και τα νεοκλασικά σχέδια.

Γιατί αποφασίζετε να επικεντρωθείτε στο ελληνικό στοιχείο;

Η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και γενικότερα πολιτισμική. Για αυτό και επιλέξαμε να δηλώσουμε προς κάθε κατεύθυνση (εσωτερικό και εξωτερικό) κάποιες σημαντικές αξίες που συνοδεύουν την ελληνικότητα. Υπάρχει τεράστιος πλούτος. Μην ξεχνάτε ότι ο Versace με μια κεφαλή μέδουσας και τον μαίανδρο δημιούργησε σειρά που κράτησε δεκαετίες.

 

Ποιο ήταν το πρώτο κομμάτι που σχεδιάσατε

Ένα clutch με ελληνικό αρχιτεκτονικό εντύπωμα. Η τσάντα πέρα από το χρηστικό κομμάτι,αποτελεί κατά κάποιο τρόπο μια αισθητική δήλωση της γυναίκας προς τα έξω. Η γυναίκα με την τσάντα έχει σχέση λατρείας.

Ποια υλικά χρησιμοποιείτε;

Κυρίως χρησιμοποιούμε καραβόπανο και λινάτσα ελληνικής παραγωγής.

Αγαπημένο σημείο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη;

Αγαπημένο σημείο στην Αθήνα: ο λόφος του Φιλοπάππου με το γραφικό παρεκκλήσι του Αγίου Δημητρίου Λουμπαρδιάρη. Αγαπημένο σημείο στην Θεσσαλονίκη: η διαδρομή από την Μονή Βλατάδων στην Άνω Πόλη ως τον Άγιο Νικόλαο του Ορφανού. Αρχαίες μνήμες, ρωμαϊκές επιρροές,βυζαντινό μεγαλείο, συνθέτουν ένα ψηφιδωτό απαράμιλλης γοητείας!

 

Το ”θέμα Ελλάδα” ενδιαφέρει τις διεθνείς αγορές;

Η έντονη αυτή δημοσιότητα των τελευταίων ετών,διεγείρει το ενδιαφέρον όλων των αγορών και για άλλα θέματα εκτός οικονομίας,όπως πολιτισμικά, κοινωνικά και σαφώς και της μόδας.

Ποιο ήταν το συναίσθημα όταν είδατε κάποια κοπέλα να κρατά δική σας τσάντα;

Περίεργα ευχάριστα, τολμάμε να πούμε περήφανες.

 

Το ελληνικό στοιχείο, έως τώρα, πιστεύετε πως είναι λάθος χρησιμοποιημένο ώστε να δείχνει κιτς;

Οτιδήποτε είναι κλασσικό στον πολιτισμό ενέχει τον κίνδυνο του κιτς. Εξαρτάται από την προσέγγιση. Στο παρελθόν τα ελληνικά σύμβολα,όπως το τσαρούχι και ο τσολιάς έχουν κακοποιηθεί τόσο ώστε να θεωρούνται κιτς. Σήμερα οι νέοι Έλληνες δημιουργοί προσεγγίζουν αυτά τα σύμβολα με τέτοια φαντασία, ώστε ανατρέπουν τα φολκλόρ στερεότυπα και δίνουν νέα πνοή στα αναμνηστικά.

Ένας στίχος που θα μπορούσε να είναι μότο σας;

Αλήθεια τι να πρωτοδιαλέξουμε. Είμαστε μεταξύ Ελύτη και Σεφέρη “Κι είναι καιρός να πούμε τα λιγοστά μας λόγια γιατί η ψυχή μας αύριο κάνει πανιά” κέρδισε ο Σεφέρης.

 

Πείτε μας για τη συμμετοχή σας στο AXDW

Το AXFW είναι ένας θεσμός που καταφέρνει να συγκεντρώσει ότι αξιόλογο γίνεται στη χώρα μας στο χώρο της μόδας. Αν και δεν είναι ο μοναδικός θεσμός είναι ωστόσο ο πιο καθιερωμένος μετά από τόσα χρόνια ,λειτουργεί με άψογη οργάνωση και επαγγελματισμό. Για μας ήταν πολύ εποικοδομητική η συμμετοχή μας, προβληθήκαμε σε ένα κοινό πιο ειδικό, σε επαγγελματίες στο χώρο της μόδας και αποκομίσαμε σημαντική εμπειρία για να προχωρήσουμε.

Τα επόμενα σχέδιά σας;

Στο άμεσο μέλλον θέλουμε να επεκτείνουμε τα σημεία που μπορούν να μας βρουν σε όλη την Ελλάδα. Ήδη σχεδιάζουμε τις επόμενες συλλογές, ψάχνουμε για νέα υφάσματα ,αναζητούμε τεχνίτες παραδοσιακών τεχνών και τεχνοτροπιών και έχουμε σκοπό να επεκταθούμε και σε άλλα αντικείμενα πέρα από την τσάντα.