Αποσύρθηκε από τη γαλλική αγορά το χιτζάμπ για γυναίκες δρομείς

Γάλλοι πολίτες αντιδρούν κατά του χιτζάμπ και η φωνή τους ακούγεται.

Μετά από τα παράπονα και τις αντιπαραθέσεις που προκάλεσε το χιτζάμπ για γυναίκες δρομείς, το προϊόν αποσύρεται από την γαλλική αγορά. Το sportswear brand, Decathlon, είχε σχεδιάσει ένα αθλητικό χιτζάμπ για μουσουλμάνες γυναίκες δρομείς το οποίο εξόργισε πλήθος Γάλλων πολιτών. Η γαλλική εταιρία αποφάσισε, λοιπόν, να ακυρώσει τα σχέδιά της να πουλήσει τα λεγόμενα “running hijab” από την αγορά της Γαλλίας όσο και στο Μαρόκο, αφού έλαβε πάνω από 500 e-mails και τηλεφωνήματα παραπόνων από τους πολίτες.

Η Decathlon ανακοίνωσε στο RTL Radio, ότι έλαβε τη «συνειδητή απόφαση» να μην διαφημίσουν άλλο το προϊόν στην Γαλλία, αφού προηγουμένως αναφερόταν στο αξεσουάρ ως «κάλυμμα κεφαλής» γυναικών. Η εταιρία μάλιστα, διευκρίνισε ότι έλαβε αυτή την απόφαση «για να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια των εργαζομένων μας».

«Αντιμέτωποι με βίαιη πολεμική και απειλές που υπερβαίνουν κατά πολύ τον στόχο μας να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πελατών μας, προτεραιότητά μας γίνεται το να βρούμε μια ειρηνική λύση. Σ' αυτό το πλαίσιο, αναστέλλουμε την εμπορική διάθεση αυτού του προϊόντος στη Γαλλία», αναφέρει συγκεκριμένα η εταιρία στην ανακοίνωση που δημοσίευσε.

Η βουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου του κυβερνώντος κόμματος “La Repubique En Marche!”, Aurore Bergé, ήταν ανάμεσα σε αυτούς που έσπευσαν να καταδικάσουν την κίνηση. «Επιλογή μου, ως γυναίκα και πολίτης, θα είναι να μην εμπιστεύομαι πλέον μια εταιρεία που απομακρύνεται από τις αξίες μας», σχολίασε μέσω Twitter. Το χιτζάμπ της Decathlon δεν είναι το μόνο κάλυμμα κεφαλής μουσουλμάνων αθλητριών που απευθύνεται στη γαλλική αγορά, καθώς από τον Μάρτιο του 2017 πωλείται στη Γαλλία και σε όλον τον κόσμο το Pro Hijab, προϊόν συνεργασίας της Nike με σειρά βραβευμένων μουσουλμάνων αθλητριών, συμπεριλαμβανομένης της παγοδρόμου Zahra Lari.

Ωστόσο, δεν είναι το πρώτο ένδυμα για μουσουλμάνες που ξεσήκωσε στη Γαλλία δημόσια κατακραυγή: το 2016, το ολόσωμο γυναικείο μαγιό γνωστό ως bourkini (το οποίο κάλυπτε και το κεφάλι) πυροδότησε αντιδράσεις. Η Αngélique Thibault, επικεφαλής της Decathlon για τα ρούχα για το τρέξιμο, δήλωσε ότι για τη δημιουργία αυτή, εμπνεύστηκε «από την επιθυμία κάθε γυναίκας να μπορεί να τρέχει σε κάθε περιοχή, κάθε πόλη και κάθε χώρα, ανεξάρτητα από το αθλητικό της επίπεδο, την φυσική της κατάσταση, το σώμα της και το budget. Και ανεξάρτητα από την κουλτούρα της».

Αυτή η δήλωση της Thibault είχε θεωρηθεί αρκετά προκλητική από τους Γάλλους πολίτες και από τον κύκλο του Macron.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ