EUROVISION

Eurovision 2019: προβλέπουμε τον μεγάλο νικητή της βραδιάς

Είμαστε μία ανάσα πριν από την Eurovision και τα στοιχήματα δίνουν και παίρνουν. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές στην πρώτη τριάδα κονταροχτυπιούνται η Ολλανδία, η Αυστραλία και η Σουηδία. Την ίδια άποψη έχει και ο Γιώργος Καπουτζίδης, ο οποίος μιλώντας στον Γιώργο Πουλόπουλο είπε:

"Νομίζω ότι η πρωτιά θα παιχτεί ανάμεσα στην Ολλανδία, τη Ρωσία και την Αυστραλία. Αυτές τις τρεις θεωρώ τις πιο πιθανές να κερδίσουν. Θα έβαζα και την Ισλανδία, αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να περάσει από τις κριτικές επιτροπές. Στην ψηφοφορία του κοινού νομίζω θα πάει πολύ καλά."

Δες κι αυτό: Τα ζώδια του σαββατοκύριακου αφιερωμένα στην Eurovision

Εμείς, επειδή μας αρέσει να πάμε κόντρα στο ρεύμα, θα τολμήσουμε να κάνουμε λίγο διαφορετικές προβλέψεις. Για τις προβλέψεις μας προσπαθήσαμε να ισορροπήσουμε το συναίσθημά μας και να μείνουμε όσο δυνατόν πιο ανεπηρέαστες από τα στοιχήματα -πράγμα που είναι αδύνατον.

Ισλανδία

Κάνω καθημερινή προπαγάνδα στη Δέσποινα και τη Λία στο Ραδιόφωνο News24/7 στους 88,6 και την εκπομπή «Το Lifestyle φταίει». Η αγαπημένη μου συμμετοχή είναι της Ισλανδίας. Θα συμφωνήσω με τον Καπουτζίδη που είπε ότι θα τη βρει από τις επιτροπές. Και για μένα θα είχε μεγάλη πιθανότητα για νίκη αν δεν υπήρχαν οι κριτικές επιτροπές. Επειδή όμως θα τους ψηφίσει ο κόσμος, πιστεύω ότι η Ισλανδία θα μπει στην τριάδα. Στις προβλέψεις μου τους δίνω την πρώτη θέση, γιατί τους πιστεύω πολύ.

Γαλλία 2

Ο Bilal Hassani της Γαλλίας είναι εδώ και μήνες από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα του διαγωνισμού. Μου φαίνεται παράξενο που δεν είναι πολύ ψηλά στις προβλέψεις, γιατί πιστεύω θα έχει και την εύνοια της επιτροπής, αλλά και τις ψήφους του κοινού, αφού το τραγούδι είναι πολύ ωραίο. Αυτό που με χαλάει είναι τα γράμματα που περνάνε από πίσω από τον Bilal, στις γιγαντοοθόνες, που παρόλο που λένε σωστά πράγματα και προάγουν τη διαφορετικότητα, δεν μπορώ να μου δίνουν κάτι τόσο στο πιάτο. Η παρουσία του Bilal έτσι κι αλλιώς σπάει τα στερεότυπα και το να λέει πίσω του «α, δες με σπάω το στερεότυπο» το κάνει πιο γραφικό από ότι θα πρεπε.

Ολλανδία

Στην Eurovision, κακά τα ψέματα, η σκηνική παρουσία ίσως παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο για τη νίκη. Μία από τις χειρότερές μου νίκες, το ‘Heroes’ του 2015, ήταν ένα κάτω του μετρίου τραγούδι, που σώθηκε χάρη στα οπτικά εφέ. Για να έχεις σκηνική παρουσία, όμως, δε χρειάζεται να έχεις μόνο τεράστιο μπαλέτο και φοβερά εφέ. Μπορείς να το καταφέρεις απλά με την ενέργειά σου. Ο Duncan της Ολλανδίας, πράγματι το καταφέρνει με ένα πιάνο και μια φωτόμπαλα. Ακόμα καλύτερα τα είχε καταφέρει και η Loreen παλιότερα με την αέρινη ενέργειά της πάνω στη σκηνή. Ε, η Ολλανδια έχει ενέργεια. Για εμένα όμως,  όχι τόσο όσο θα έπρεπε για την πρωτιά. Πάω κόντρα στα στοιχήματα και λέω δεν θα το πάρει. Σίγουρα πάντως θα είναι στην τριάδα.

Αυστραλία

Ένα τρανταχτό παράδειγμα για το πόσο μετράει η σκηνική παρουσία στη Eurovision είναι η Αυστραλία. Ένα αουτσάιντερ που κονταροχτυπιέται (κυριολεκτικά) για τη νίκη. Αν τη βλέπαμε να λέει το ίδιο τραγούδι στο πάτωμα, θα πάτωνε. Το λέει όμως ντυμένη Elsa στριφογυρνώντας πάνω σε ένα κοντάρι και σε κερδίζει.

Σουηδία

Η συμμετοχή της Ολλανδίας με τον John Lundvik δεν μπορώ να πω ότι είναι από τις αγαπημένες μου. Το γκόσπελ λίγο τον σώζει, γιατί φέρνει κάτι διαφορετικό στον διαγωνισμό, δεν το βλέπω όμως για πάνω από την 5η θέση.

Ελβετία

Η Ελβετία μου άρεσε, αν και ένιωθα ότι το τραγούδι είναι κάπως παλιακό. To κλιπ θύμιζε αρκετά το ”Seniorita” του Justin Timberlake, είχε δηλαδή κάτι από την παραδοσιακή εικόνα που έχουμε για το λάτιν, για το live όμως επέλεξαν κάτι πιο σύγχρονο. Εδώ να πούμε ότι χορογράφος και υπεύθυνη για τη σκηνική παρουσία του τραγουδιού της Ελβετίας είναι η Σάσα Ζαν Μπατίστ, η οποία συνεργάζεται και με την Τάμτα. Η  Σάσα Ζαν Μπατίστ έχει στο βιογραφικό της τη νίκη της Loreen με το ”Euphoria” και την παρολίγο νίκη της Φουρέιρα. Θεωρώ όμως ότι το ”Fuego” έβαλε φωτιά και στις δύο φετινές αυτές συμμετοχές, της Κύπρου και της Ελβετίας, γιατί τουλάχιστον για εμένα, μοιάζουν και υπολείπονται της σκηνικής παρουσίας του ”Fuego”.

Ιταλία

Μαζί με τη Γαλλία, είναι η δεύτερη συμμετοχή από την οποία περιμέναμε εδώ και μήνες πολλά. Δυστυχώς η σκηνική παρουσία είναι ασυντόνιστη με το κομμάτι, γι αυτό και προβλέπω 7η-8η θέση.

Ρωσία

Στην Eurovision παίζει αρκετά αυτό που παίζει με όλα τα βραβεία. Έρχεται ο βετεράνος να διεκδικήσει τη θέση που έχασε μέσα από τα χέρια του στο παρελθόν. Ο Sergey Lazarev είχε συμμετάσχει ξανά το 2016 και βγήκε πρώτος στην ψηφοφορία του κοινού, οι ψήφοι όμως των κριτικών επιτροπών, τον έριξαν στην τρίτη θέση. Φέτος, λοιπόν, ξεκίνησε με αέρα νικητή, αλλά πολύ φοβάμαι θα πάθει τη “This is our night” πανωλεθρία του Ρουβά.

Ελλάδα και Κύπρος

Να σας πω την αλήθεια την Ελλάδα και την Κύπρο τις είχα σίγουρα στη δεκάδα. Αλλά πλέον επηρεάστηκα από την πτώση τους στα στοιχήματα και μου φαίνεται δύσκολο να μπουν. Επίσης όσο και αν ακούγεται περίεργο θεωρώ ότι η Ντούσκα υπάρχει περίπτωση να πάει πολύ καλύτερα από την Τάμτα, κυρίως λόγω σκηνικής παρουσίας. H Kατερίνα Ντούσκα θα πάει σίγουρα καλά στις επιτροπές. Όσο για τον κόσμο, το σκηνικό είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερο, αλλά και ταιριάζει στην αισθητική της Eurovision. Έχω αρχίσει να αμφιβάλλω για το αν θα μπει η Κύπρος στη δεκάδα, τη βάζω όμως στη λίστα μου για καλό φενγκ σούι. Πιστεύω θα έρθει 11η.

Αζερμπαϊτζάν

Το Αζερμπαϊτζάν μας έσκασε από το πουθενά. Παρόλο που μας έχει συνηθίσει σε καλές συμμετοχές, δεν ξέρω αλλά δεν είχα προσέξει τη φετινή τους ως χτες. Το τραγούδι όσο το ακούς σου αρέσει και η σκηνική παρουσία έχει αυτή την ”Black Mirror” αισθητική που είναι της μόδας. Νομίζω θα παλέψει με την Ελλάδα και την Κύπρο εκεί προς το τέλος της δεκάδας.

Κεντρική Φωτογραφία:  AP Photo/ Sebastian Scheiner