WATCHLIST

Οσκαρικό Ημερολόγιο: Τι θα δω αυτή την εβδομάδα;

Όποιος παρακολουθεί τη φετινή κούρσα και θέλει να δει τις υποψήφιες ταινίες, πλέον έχει δουλίτσα να κάνει μέχρι τις 22 του μήνα! Φυσικά, εμβόλιμα στα Οσκαρικά, κάνει τη μεγάλη της πρεμιέρα η –ίσως- πλέον αναμενόμενη ταινία της χρονιάς (όχι για όλους τους σωστούς λόγους απαραίτητα), ενώ οι «50 αποχρώσεις του Γκρι» την επόμενη εβδομάδα θα χρωματίσουν το… ’σύμπαν’, αλλά γι αυτό θα τα πούμε εκτενέστερα κι όσο γαργαλιστικά επιβάλλεται, την Τρίτη!

The
Must-Sees

Whiplash

Δύο συναρπαστικές
ταινίες, με διαφορετική δυναμική η κάθε
μια, αλλά και οι δυο με τη σφραγίδα του
must-see,
όντας υποψήφιες στην κατηγορία καλύτερης
ταινίας, κάνουν την έξοδο τους σήμερα
στους Ελληνικούς κινηματογράφους.

Το
‘Χωρίς Μέτρο’ ή ‘Whiplash’,
είναι η ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε
ο 29χρονος Damian
Chazelle,
με τέτοια μαεστρία που θα τη ζήλευαν
συνάδελφοι του με τα διπλά του χρόνια.

Η φαινομενικά αδιάφορη- και- τι- με-
νοιάζει- εμένα- ιστορία ενός ταλαντούχου
πιτσιρικά ντράμερ και του σαδιστή
καθηγητή του στη Μουσική Ακαδημία όπου
σπουδάζει, παίρνει το πολυκινηματογραφημένο
θέμα του ταλαντούχου μαθητή και του
καθηγητή που τον εμπνέει και το γυρίζει…
ανάποδα.

Βασική ιδέα και κινητήριος
δύναμη ο δύσκολος αλλά ιδιοφυής, απόλυτα
επιτυχημένος και ‘όνομα’ στον χώρο
του καθηγητής. Ο κος Φλέτσερ δε μοιάζει
καθόλου με τον κο Κίτινγκ του Robin
Williams,
τον αβρό, πράο καθηγητή-σύμβολο από τον
‘Κύκλο των Χαμένων Ποιητών’. Ακριβώς
στον αντίποδα αυτού, ο Φλέτσερ του,
απίστευτου στο ρόλο, J.k.
Simmons,
πιέζει, προσβάλει και ξεφτιλίζει με μία
σαδιστική ικανοποίηση, τον μαθητή τον
οποίο ΕΚΕΙΝΟΣ επέλεξε. Του έκανε την
‘τιμή’ να τον αναλάβει, ώστε να τον
φτάσει στο μεγαλείο που το ταλέντο του
υπόσχεται και δεν τον ενδιαφέρει καθόλου
ακόμα κι αν στην πορεία ματώσει(στην
κυριολεξία).

 

Με αξιοζήλευτο
ρυθμό, άλλοτε καταιγιστικό λες και
παρακολουθείς ταινία δράσης κι άλλοτε
με την οικονομία ενός τζαζ κομματιού,
η ταινία προβληματίζει αλλά και
συνεπαίρνει ταυτόχρονα, τόσο ώστε
ασυναίσθητα βρίσκεσαι να κουνάς ρυθμικά
το πόδι, έως του τίτλους τέλους.

Προβληματίζει για τα όρια της πίεσης
που μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος έως
ότου ξεκλειδώσει την ιδιοφυία και το
ταλέντο του και ταυτόχρονα, κάπως
υποχθόνια θα έλεγε κανείς, (ο μοντερ
δίνει ρέστα!) κάνει το θεατή να παρακολουθεί
με κομμένη ανάσα το μπρα ντε φέρ
προσωπικοτήτων τόσο έντονων και τόσο
αποφασισμένων να φτάσουν στον ίδιο
στόχο αλλά με εντελώς διαφορετικούς
όρους και προσέγγιση. Ο καρατερίστας
Simmons,
κεντάει στον ρόλο και σαν οδοστρωτήρας
κερδίζει ότι βραβείο υπάρχει στο δρόμο
για την κατάκτηση του Οσκαρ β’ ανδρικού
ρόλου.

 

Επιπλέον υποψηφιότητες για
Καλύτερή Ταινία, το Σενάριο (διασκευασμένο
από την μικρού μήκους του σκηνοθέτη),
την ηχοληψία (εκπληκτική μίξη Ήχου) και
το Μοντάζ. Πραγματικό φιλμικό entertainment
στα καλύτερα του, αφεθείτε στη γοητεία
αυτής της ταινίας, χωρίς…μέτρο!

 

Η
περίπτωση
Selma:

 

Η πορεία δεκάδων
χιλιάδων αφροαμερικανών, με αφετηρία
τη Σέλμα της Αλαμπάμα και αρχηγό τον
Martin
Luther
King,
έβαλε οριστικά την σφραγίδα στην
διεκδίκηση της φυλετικής ισότητας κι
έγινε εμπνευσμένη ταινία από μια
ταλαντούχα, νέα αφροαμερικανή σκηνοθέτη,
την Ava
DuVernay.
Κοινωνικά επίκαιρη, έχει στον πυρήνα
της την απόλυτη ενσάρκωση του Dr.
King
από τον βρετανό (!) David
Oyelowo,
σε μια ερμηνεία η οποία, αν και δικαιωματικά
ανήκει στην πεντάδα των Όσκαρ, σε μια
χρονιά με απίστευτο ανταγωνισμό στις
Αντρικές πρωταγωνιστικές ερμηνείες
απλά δεν χώρεσε…

Η Oprah
Winfrey
με τη σκηνοθέτιδα Ava
DuVernay
στα γυρίσματα της ταινίας.

Gossip:
την παντοδύναμη Oprah
Winfrey
μεταξύ των παραγωγών, (κρατάει κι έναν
συμπρωταγωνιστικό ρόλο) τo
Selma
είναι η ταινία που κατόρθωσε να
δημιουργήσει έναν μικρό ‘εμφύλιο’
εντός -κι εκτός- της Ακαδημίας, όταν στις
15 Ιανουαρίου βρέθηκε προτεινόμενη μόνο
για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και…
τραγουδιού! Σπάνιο φαινόμενο υποψήφια
Καλύτερη Ταινία, να είναι απούσα από
όλες τις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες
αλλά έχει… ξανασυμβεί. Παρ’ όλα αυτά,
αν θυμηθούμε την κατάκτηση του μεγάλου
βραβείου από το 12 Χρόνια Σκλάβος μόλις
πέρυσι, μάλλον δε μιλάμε για ρατσισμό
ή αδιαφορία λόγω θέματος εκ μέρους των
ψηφοφόρων των Οσκαρ, αλλά για σκληρό
ανταγωνισμό στις κατηγορίες που οι
υποψηφιότητες είναι μόνο 5. Στην πιο
‘ανοιχτή’ κατάσταση που επικρατεί
στην ‘Καλύτερη Ταινία’ και δίνει τη
δυνατότητα σε μέχρι και 10 ταινίες το
χρόνο -με μινιμουμ τις 5- να βρεθούν
προτεινόμενες, η Selma
τα κατάφερε. (Φέτος ο μαγικός αριθμός
είναι το 8). Πιθανόν στα ψηφοδέλτια των
μελών της Ακαδημίας η DuVernay
ήταν στην 6
θέση ίσως και πάνω από τον Clint
Eastwood
(σκηνοθέτη του American
Sniper)
ή ο καθηλωτικός Oyelowo
δεν χώρεσε στο τσακ στην πεντάδα των
αντρών, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα
μάθουμε ποτέ.

 

Διάβασε πριν δεις στο Ladylike

Oscar Predictor: Μαντεύουμε ποια θα κερδίσει το Β’ Γυναικείο Ρόλο

Παίξ’ το έξυπνη! Όλα όσα θέλεις να ξέρεις για τα φετινά Oscar