Οι Kardashians μας κοροϊδεύουν και βγάζουν λεφτά

Στο νέο site των Kardashians θα βρεις τα designer ρούχα τους τα οποία "διαφημίζουν" πάνω σε creepy κούκλες χωρίς μαλλιά. Γιατί μπορούν.

Πρόσφατα μου φώναξε κάποιος στον δρόμο, «Πώς είσαι έτσι;». Απάντησα «Γιατί μπορώ». Το βρήκα ξεκαρδιστικό. Πλέον έχω πειστεί ότι αυτή είναι και η στάση ζωής των Kardashians. Αν έχεις αναρωτηθεί ποτέ, γιατί φοράνε τα ρούχα που φοράνε, γιατί ανεβάζουν τις φωτογραφίες που ανεβάζουν, γιατί επιμένουν να ξεκινούν νέες επιχειρήσεις ενώ ήδη κολυμπάνε στο χρήμα, η απάντηση είναι απλή: Γιατί μπορούν. Τίποτα και κανείς δεν τους σταματάει από το να είναι αυτές που είναι.

Διάβασε ακόμη: Όταν οι πασαρέλες αποτέλεσαν μέσο (αποτυχημένης) διαμαρτυρίας

Το νέο επιχειρηματικό τους εγχείρημα είναι απόδειξη ότι κάνουν ό,τι θέλουν και μας το πλασάρουν ακόμα και με τον πιο ωμό τρόπο, γιατί απλά μπορούν. Όσο κράξιμο κι αν «φάνε» από εσένα κι από εμένα θα συνεχίσουν να «μπορούν να είναι έτσι» γιατί ο κόσμος τρώει ό,τι τους σερβίρει η «χρυσή οικογένεια» της Αμερικής.

Όλα ξεκίνησαν με το νέο site ή καλύτερα, πλατφόρμα πώλησης μεταχειρισμένων ρούχων. Εμπνεόμενες από εφαρμογές όπως το Depop, που πρόκειται για μια διαδικτυακή κοινότητα όπου μπορεί κανείς να πουλήσει τα ρούχα του, οι Kardashians αποφάσισαν να διαθέσουν τα "hand-me-downs" τους aka τα ρούχα που δεν φοράνε πια, σε μια νέα υπηρεσία πώλησης ρούχων, το Kardashian Kloset. Θα μου πεις όλα καλά ως εδώ αφού έχουν τόσα ρούχα τα οποία δεν φοράνε πια, ας τα πουλήσουν (ακόμα και αν έχουν έσοδα από τις υπόλοιπες αμέτρητες επιχειρήσεις τους). Το ζήτημα, ας πούμε, ότι δεν είναι αυτό αλλά η πλατφόρμα η οποία σχεδίασαν.

Δες ακόμη: Γιώργο Λιάγκα, γύρισες κι αναρωτιέμαι γιατί. Μη σκας, είναι που έχω περίοδο

Πέρα από το γεγονός ότι στο kardashiankloset.com τα μέλη της διάσημης οικογένειας πουλάνε ρούχα αξίας 5.000 δολαρίων και πάνω (φανταζόμαστε ότι αυτή είναι η «προνομιακή» τιμή την οποία μας πλασάρουν ως "deal" για να τσιμπήσουμε στο δόλωμα), ο τρόπος που παρουσιάζουν τα ρούχα στο site, έχει εξαιρετικό -κοινωνιολογικό- ενδιαφέρον.

Αντί των γνωστών glossy και high end sites που έχουν δημιουργήσει ως τώρα για τις επιτυχημένες επιχειρήσεις τους, όπως το KKW Beauty, το Poosh, SKIMS, Kylie Cosmetics και η λίστα συνεχίζεται, οι Kardashians αρκέστηκαν στο να φορέσουν τα παλιά τους, designer όμως, μην ξεχνιόμαστε, ρούχα πάνω σε κούκλες μιας άλλης εποχής, πολύ παλιάς. Μπορεί, δηλαδή να βρεις ένα πανάκριβο Max Mara παλτό που είχε φορέσει κάποτε η Khloe Kardashian πάνω σε μια creepy κούκλα με απλανές βλέμμα. Να δεις ένα κορμάκι Good American (το brand ρούχων της Khloe), τα οποία η αγαπημένη της μητέρα Kris Jenner περήφανα πουλάει στο site, πάνω σε μια κούκλα βγαλμένη από ταινία τρόμου.

Φωτογραφία από το kardashiankloset.com

Και πάνω που πάμε να αναρωτηθούμε «γιατί», εκεί είναι που όσα λέγαμε παραπάνω, έρχονται να ενώσουν τα κομμάτια του παζλ. Γιατί μπορούν. Ό,τι κι αν κυκλοφορήσουν οι Kardashians θα πουλήσει. Είτε είναι μια κακής ποιότητας παλέτα που κυκλοφόρησε η Kim K., ο κόσμος θα προτιμήσει να επενδύσει σε μια της γνωστής σταρ, αντί σε μια ενός cosmetics brand που υπάρχει στον χώρο χρόνια. Γιατί; Γιατί είναι προϊόν της Kim.

Alexander McQueen μαντήλι (kardashiankloset.com)

Πριν μερικούς μήνες, η Kylie Jenner λάνσαρε τη νέα της συλλογή skincare προϊόντων των οποίων οι τιμές αντιστοιχούν με αυτές ενός πολυτελούς brand, και ξεπούλησε πριν καν κυκλοφορήσει η σειρά. Τα προϊόντα αποδείχθηκαν μέτρια. Στο δεύτερο λανσάρισμα της εταιρίας, τα προϊόντα βγήκαν και πάλι sold out. Ποια είναι η ουσία; Ό,τι κι αν έχουν να διαθέσουν οι Kardashians, είτε πρόκειται για μια σειρά ρούχων, είτε για ένα ξαναφορεμένο τους εσώρουχο, ο κόσμος θα πατήσει επί πτωμάτων για να το αγοράσει.

Το γεγονός ότι με το Kardashian Kloset αποφάσισαν να «ρίξουν» τα πανάκριβα ρούχα τους πάνω σε μια μίζερη και creepy κούκλα -κάτι που μπορεί να περάσουν ως ένα πρωτοποριακό concept που σκέφτονταν τάχα μου καιρό-, ίσως να είναι τελικά και ένα κοινωνικό πείραμα. Πιστεύω ότι όλα έγιναν ένα βράδυ, όταν ήταν όλοι μαζεμένοι γύρω από την πισίνα της Kim στο σπίτι της στο Calabasas και έπιναν κρασιά. Τότε σκέφτηκαν: «Δεν πουλάμε τα ρούχα που δεν θέλουμε μέσω ενός site, να τα φορέσουμε σε τρομακτικές κούκλες και να δούμε αν ο κόσμος θα τα αγοράσει;». Και αν το καλοσκεφτείς αυτή είναι η φιλοσοφία των Kardashians γενικότερα. Και αέρα κοπανιστό να μας πουλήσουν, εμείς θα τον αγοράσουμε.

Προσωπικά, δεν τις κατηγορώ. Από επιχειρηματικής άποψης, οι γυναίκες αυτές έχουν καταφέρει μέσα από την τεράστια φήμη τους να χτίσουν μια ολόκληρη αυτοκρατορία. Έχουν εκμεταλλευτεί το ρεύμα της εποχής που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην εικόνα και όχι στην ουσία και έχουν πατήσει πάνω σε αυτό με σκοπό να βγάλουν κι άλλα κι άλλα λεφτά κι άλλα λεφτά. Όσο κι αν μπορεί να μας φαίνεται υπερβολικό όλο αυτό, αν το καλοσκεφτείς με τον ίδιο τρόπο πράττουν όλοι οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οπότε γιατί να μην κάνουν το ίδιο κι οι Kardashians;

Από ηθικής άποψης όμως, είναι εκεί που «σκάνε» οι εσωτερικές συγκρούσεις. Το πόσο επιλέγει κανείς να προβάλλει τον εαυτό του και την οικογένειά του με σκοπό να μεγαλώσει τις επιχειρήσεις του είναι η μόνη μου διαφωνία. Υπάρχει τελικά λόγος για όλο αυτό, από την στιγμή που, όπως είπαμε και πριν, λούζονται στο χρήμα; Ίσως αν υπήρχε μια καλύτερη ισορροπία στο πόσο προβάλλουν εαυτό τους για να διαφημίσουν ένα ακόμη προϊόν, να μην κάναμε αυτή την κουβέντα.

Δείγμα του πώς λειτουργεί ο κόσμος μας αυτή τη στιγμή, όσο κι αν διαφωνούμε μ' αυτό. Οι Kardashians το εκμεταλλεύονται αυτό και βγάζουν λεφτά, γιατί μπορούν. Εσύ τι έκανες με τη μέρα σου σήμερα;

Κεντρική φωτογραφία: Jordan Strauss/Invision/AP

TAGS:

Κέλλυ Νόβακ

Η μανία της με τη μόδα, ξεκίνησε από μικρή ηλικία, από τότε που μάταια προσπαθούσε να ζωγραφίσει cargo pants (ξεκάθαρες ενδείξεις αγοροκόριτσου) στο χαρτί, μόνο που έμοιαζαν περισσότερο με άχαρα κουτιά τσιγάρων, παρά με πραγματικά ρούχα. Τα περιοδικά μόδας, ήταν οι κολλητοί της φίλοι, (αλλά όχι και οι μόνοι, ευτυχώς) και την έκαναν να πιστεύει ότι η μόδα είναι ένας μαγικός πλανήτης που μπορεί να εκφράσει την προσωπικότητά της. Εν μέρει τα κατάφερε, γι' αυτό και φοράει ό,τι την εκφράζει, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει ν' αντιμετωπίσει τα βλέμματα του κόσμου κάθε φορά που φοράει κάτι «διαφορετικό». Η μανία της με την μόδα συνεχίστηκε, όταν άρχισε να δουλεύει σε ελληνικά περιοδικά μόδας και sites, αφού αποφάσισε τελικά να σπουδάσει σχέδιο μόδας, εγκαταλείποντας έτσι κάθε ελπίδα που είχε (η μητέρα της, ας είμαστε ειλικρινείς) να πάρει πτυχίο από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, μιας οι Πολιτικές Επιστήμες αποδείχτηκε ότι δεν ήταν το φόρτε της. Αγαπάει το «έξω», αλλά και το «μέσα» (μόνο όταν είναι κουρασμένη), αρκεί και στις δύο περιπτώσεις να υπάρχουν τα εξής: ένα ποτήρι τζιν, καλή παρέα και καλό φαΐ. Λατρεύει τα ηλιοβασιλέματα, αλλά τ' απολαμβάνει περισσότερο στο χωριό της τα Καρδάμυλα. Κάτι τέτοιες στιγμές προσπαθεί να βρει το νόημα της ζωής, που όσο κι αν προσπαθεί, ακόμα δεν το βρίσκει. Μέσα από ταξίδια και εμπειρίες με ανθρώπους που την εμπνέουν, κάτι καταφέρνει όμως. Κάπως έτσι εκφράζει και την αγάπη της για την μόδα, και έχοντας μια άποψη για όλα, γράφει για ό,τι την απασχολεί. Είτε είναι για τα άτιμα τα cargo pants που δεν κατάφερε να ζωγραφίσει ποτέ με επιτυχία, είτε για το πώς είναι να επιβιώνεις σε ένα κόσμο με μεγάλη περιφέρεια και μπόλικη κυτταρίτιδα. Περνάει καλά πάντως, κάνοντάς τα όλα αυτά. Από τον Φεβρουάριο του 2019 fashion editor στο Ladylike.gr.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ