Τι παθαίνει το σώμα σου όταν δεν κοιμάσαι όλη νύχτα και 3 tips για την επόμενη μέρα

Η αρνητική επίδραση της αϋπνίας στον οργανισμό σου και 3 tips και πώς θα την αντιμετωπίσεις την επόμενη μέρα.

Σε όλους μας έχει συμβεί να έχουμε ξενυχτήσει όλο το βράδυ επειδή είμαστε έξω και γλεντάμε τη ζωή ή επειδή μας έχει κυριεύσει το άγχος και η αυπνία δεν λέει να υποχωρήσει. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να ευθύνεται η δουλειά που σε αναγκάζει να μην πας για ύπνο. Και κάπου εκεί σκέφτεσαι ότι δεν τρέχει και τίποτα να μείνεις ξύπνια για μία φορά.

 

Κι όμως, μία έρευνα έρχεται να σε ενημερώσει ότι έστω και μία νύχτα χωρίς ύπνο μπορεί να κάνει πολλά στην υγεία σου. «Οχτώ ώρες ύπνου είναι απαραίτητες για τη φυσιολογική λειτουργία του σώματος. Η επίδραση της αϋπνίας έχει συγκριθεί με τα αποτελέσματα της κατανάλωσης αλκοόλ», επισημαίνει η Δρ. Janette Nesheiwat. Όσο περνά η ώρα χωρίς ύπνο, είναι σαν να ανεβαίνει και το ποσοστό του αλκοόλ.

Προβλήματα μνήμης

Το πιο γνωστό πρόβλημα που προκαλεί η έλλειψη ύπνου είναι η απώλεια συγκέντρωσης, κριτικής ικανότητας και μνήμης. Ο εγκέφαλος δε λειτουργεί επαρκώς και δεν είναι σε εγρήγορση. Μία έρευνα από το Berkeley το 2013, βρήκε ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου, οι μνήμες αποθηκεύονται σε ένα «κουτί» μεγάλης διάρκειας, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί όταν δεν κοιμάσαι επαρκώς.

Δες κι αυτό: Πώς θα καταλάβεις αν είσαι κουρασμένη ή αν βαριέσαι (και 5 tips για περισσότερη ενέργεια)

Αλλάζεις τον κιρκάδιο ρυθμό

Ο κιρκάδιος ρυθμός είναι ο κύκλος του σώματος που σου λέει πότε να ξυπνήσεις, πότε να πας για ύπνο και πότε να επιτελέσεις διάφορες λειτουργίες. Επομένως, όταν δεν κοιμάσαι, οι ορμόνες της πείνας και της κούρασης αποδιοργανώνονται και κατά συνέπεια, αλλάζει και η διάθεσή σου. Πεινάς περισσότερο από το συνηθισμένο και το σώμα μεταβολίζει λιγότερο τη γλυκόζη, φέρνοντάς σε σε μία προ-διαβητική κατάσταση. Συν τοις άλλοις, αυξάνονται τα επίπεδα άγχους, η πιθανότητα παχυσαρκίας και η πίεση.

Πώς θα αντιμετωπίσεις την επόμενη μέρα

Πιες πολύ νερό

Το ξέρω ότι η καφεΐνη σε ξυπνά, αλλά μη βασίσεις εκεί την ενυδάτωσή σου. Πιες περισσότερο νερό από το συνηθισμένο και έχε μαζί σου συνέχεια ένα μπουκαλάκι για να το βλέπεις και να μην ξεχνιέσαι.

Ισορροπημένη διατροφή

Δεν είναι λύση το να μείνεις νηστική επειδή νιώθεις περίεργα την επόμενη μέρα. Φάε φρούτα, λαχανικά και μην αφήνεις το στομάχι σου άδειο για περισσότερες από 3 ώρες.

Κοιμήσου λίγο

Εκτός από το επόμενο βράδυ, προσπάθησε να κοιμηθείς μέσα στην ημέρα, έστω για 45 λεπτά. Το power nap θα σου δώσει λίγη ενέργεια μέχρι να ξαπλώσεις το βράδυ και να κοιμηθείς κανονικά.

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ