Γιατί διάσημες γυναίκες κάθονται και πάλι στα θρανία;

Ηθοποιοί, bloggers, influencers κάθονται και πάλι στα θρανία, σηκώνουν το χέρι και έχουν κάτι να μας πουν. Κάτι που μας αφορά όλες.

Έχεις τελειώσει μια δύσκολη μέρα στη δουλειά και έρχεται η στιγμή της χαλάρωσης. Κάθεσαι στον καναπέ, σκεπάζεσαι με τη χουχουλιάρικη κουβέρτα σου και πριν ανοίξεις το Netflix θες να χαζέψεις για λίγη ώρα στο Instagram. Καμιά φορά, αυτή η διαδικασία μπορεί - χωρίς καν να το καταλάβεις - να σου πάρει ώρα.

Σκρολάροντας στο Instagram το μάτι σου θα έχει πέσει σίγουρα σε κάτι που, λογικά, θα σου τράβηξε την προσοχή. Ζέτα Δούκα, Βασιλική Μιλλούση, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ελένη Τσολάκη, Έλενα Ασημακοπούλου, Μαντώ Γαστεράτου, Ράνια Θρασκιά και άλλες, όλες στην ίδια πόζα. Καθισμένες στο θρανίο να σηκώνουν το χέρι τους για να δηλώσουν παρούσες. Σαν να ακούνε το όνομά τους.

Μέχρι εδώ καλά. Γιατί όμως όλες αυτές οι διάσημες γυναίκες κάθονται και πάλι στα θρανία; Η εξήγηση πίσω από αυτές τις φωτογραφίες δεν είναι μάλλον κάτι που θα μπορούσες να φανταστείς, είναι όμως πολύ όμορφη.

Σηκώνουν το χέρι, δηλώνουν παρούσες και έχουν κάτι να πουν. Κάτι που μας αφορά όλες.

Πρώτη απ' όλες η Ζέτα Δούκα.

Μετά από έρευνα, εκτιμάται ότι περισσότερα από 10.000 κορίτσια φεύγουν νωρίτερα ή χάνουν για μέρες το σχολείο και απουσιάζουν από εξωσχολικές/αθλητικές δραστηριότητες, επειδή δεν έχουν πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής κατά την περίοδό τους λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Η αποχή από τα μαθήματα και άλλες δημιουργικές ασχολίες , μπορεί να περιορίσει τις προοπτικές και τις ευκαιρίες ενός κοριτσιού στην μετέπειτα ζωή του ενώ επιπλέον οδηγεί στην μείωση της αυτοπεποίθησης που παρατηρείται έτσι κι αλλιώς κατά την εφηβεία, με αποκορύφωμα την εποχή έναρξης της περιόδου. Η πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής κατά την περίοδο, δεν πρέπει να είναι πολυτέλεια για κανένα σπίτι! Δηλώνω προσωπικά παρούσα στην εκστρατεία αυτή και στηρίζω την πρωτοβουλία της @always για την καταπολέμηση του προβλήματος αυτού. Εσύ; #mineisaiapousa @always.greece #mazigiatopaidi @mazigiatopaidi

A post shared by Zeta Douka (@zetadouka) on

Τι σημαντικό θέλουν να πούν μέσα από αυτές τις φωτογραφίες; Στόχος τους είναι, συμμετέχοντας στην εκστρατεία της Always #MinEisaiApousa, να αναδείξουν ότι η υγιεινή κατά την περίοδο δεν θα πρέπει να αποτελεί "πολυτέλεια", αλλά δικαίωμα κάθε κοπέλας. Αυτό που για πολλά κορίτσια είναι δεδομένο, για πολλά άλλα δεν είναι. Ναι, δυστυχώς υπάρχουν κι αυτές οι περιπτώσεις και δεν είναι εξαιρέσεις.

Έχεις αναλογιστεί ποτέ πώς μπορεί να νιώθει ένα κορίτσι στην εφηβεία που αναγκάζεται να χάνει ώρες ή και ημέρες από το σχολείο και τις αγαπημένες του δραστηριότητες επειδή δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει προϊόντα υγιεινής κατά την περίοδό του; Αυτό το κορίτσι δεν ζει μόνο σε κάποια μακρινή, τριτοκοσμική χώρα, είναι και δίπλα μας. Μπορεί να είναι συμμαθήτρια του γιου σου ή της κόρης σου, βρίσκεται σε κάθε σχολείο.

Αρκεί να δεις τους αριθμούς που προέκυψαν από έρευνα στην Ελλάδα και θα καταλάβεις.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενέργησε η Always και πραγματοποιήθηκε από την MRB Hellas στην Ελλάδα*, εκτιμάται ότι περισσότερα από 10.000 κορίτσια στη χώρα μας είτε έχουν χάσει κάποιες διδακτικές ώρες από το σχολείο, είτε έχουν χάσει ολόκληρες ημέρες από το σχολείο επειδή δεν είχαν την οικονομική άνεση να αγοράσουν προϊόντα περιόδου.

Η σημασία αυτού μπορεί να κατανοηθεί καλύτερα, αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για την εφηβεία, την περίοδο δηλαδή που η αυτοπεποίθηση των κοριτσιών πέφτει.  Η πρώτη περίοδος ενός κοριτσιού σηματοδοτεί συνήθως το χαμηλότερο σημείο αυτοπεποίθησης κατά τα εφηβικά της χρόνια. Αν αυτό ειδικά συνδυαστεί με την απώλεια ωρών ή ημερών από το σχολείο κατά τη διάρκεια της περιόδου λόγω έλλειψης πρόσβασης σε προϊόντα προσωπικής γυναικείας υγιεινής, τότε η αυτοπεποίθηση βάλλεται ακόμα περισσότερο.

Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται ένα φαύλος κύκλος στα κορίτσια που τα αναγκάζει να απουσιάζουν από τα μαθήματα, να μένουν πίσω στην ύλη και να απουσιάζουν από ομαδικές δραστηριότητες και αθήματα και ως εκ τούτου να περιορίζονται οι ευκαιρίες και οι δυνατότητές τους για εξέλιξη πέρα από την εφηβεία.

Ακόμη:

- 20% των μαμάδων δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά να αγοράσει σερβιέτες.

- 18% των μαμάδων δεν έχει αγοράσει προϊόντα πρώτης ανάγκης τουλάχιστον μια φορά, προκειμένου να αγοράσει σερβιέτες.

Η Always και η Ένωση "Μαζί για το Παιδί" ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο της εκστρατείας #MinEisaiApousa για να βοηθήσουν τα κορίτσια να μην χάνουν το σχολείο. Στόχος της είναι να εξασφαλίσει ότι η έλλειψη προστασίας κατά την περίοδο δεν θα εμποδίσει την μάθηση και την αυτοπεποίθηση των κοριτσιών, η οποία ιδιαίτερα κατά την εφηβεία είναι μειωμένη. Γι' αυτό σκοπεύει να δωρίσει περισσότερα από 800.000 προϊόντα σε κορίτσια που το έχουν ανάγκη.

Η Always έχει στόχο να βοηθήσει χιλιάδες κορίτσια στην Ελλάδα για να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής κατά τη διάρκεια της περιόδου τους έτσι ώστε κανένα κορίτσι να μη χάνει το σχολείο και την αυτοπεποίθησή του. Μετά από έρευνα, εκτιμάται ότι πάνω από 10.000 κορίτσια χάνουν ώρες, ημέρες και φυσικά στιγμές από το σχολείο τους με σημαντικές επιπτώσεις στην αυτοπεποίθηση τους. #mhneisaiapousa λοιπόν και έλα να αναλάβουμε δράση μαζί με την @always.greece μέχρι τις 12/4! #mineisaiapousa @always.greece @mazigiatopaidi #mazigiatopaidi

A post shared by elenitsolaki (@elenitsolaki) on

Το πιο ωραίο στην εκστρατεία αυτή είναι ότι όπως βοήθησαν η Ζέτα Δούκα, η Ελένη Τσολάκη και άλλες διάσημες γυναίκες, μπορείς να βοηθήσεις κι εσύ. Γιατί πρόκειται για ένα πρόβλημα που μας αφορά όλες. Αρκεί μόνο να μπούμε για λίγο στη θέση αυτών των κοριτσιών και να σκεφτούμε πώς θα νιώθαμε αν αυτό που θεωρούσαμε δεδομένο ήταν στην πραγματικότητα ζητούμενο.

Η Βασιλική Μιλλούση δηλώνει παρούσα και βάζει το δικό της "λιθαράκι" στην προσπάθεια της Always.

Μετά από έρευνα, εκτιμάται ότι περισσότερα από 10.000 κορίτσια φεύγουν νωρίτερα ή χάνουν για μέρες το σχολείο και απουσιάζουν από εξωσχολικές/αθλητικές δραστηριότητες, επειδή δεν έχουν πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής κατά την περίοδό τους λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Γεγονός που δυσκολεύει πολλά κορίτσια στην καθημερινή τους ζωή, περιορίζοντας τις δυνατότητές τους. Με μεγάλη χαρά λοιπόν βλέπω την @always.greece σε συνεργασία με την ένωση σωματείων @mazigiatopaidi να ευαισθητοποιείται και να κινείται σε εθνικό επίπεδο θέλοντας να βοηθήσει τα κορίτσια που έχουν ανάγκη, δωρίζοντας σερβιέτες. Για να #MinEisaiApousa από αυτή την προσπάθεια μπορείς να βοηθήσεις είτε ανεβάζοντας στα social media μία φωτογραφία από τα σχολικά σου χρόνια με το tag @always.greece στο Instagram χρησιμοποιώντας και το hashtag #MinEisaiApousa, είτε αγοράζοντας προϊόντα Always !! Με αυτό τον τρόπο θα δοθούν ακόμα περισσότερα προϊόντα στα κορίτσια που έχουν ανάγκη!! #mineisaiapousa @always.greece #mazigiatopaidi @mazigiatopaidi

A post shared by Vasiliki Millousi oly (@vasilikimillousi) on

Για να γίνεις κι εσύ μέλος αυτής της προσπάθειας αρκεί να κάνεις δύο απλά πράγματα.

- Ανέβασε στα social media μία φωτογραφία από τα σχολικά σου χρόνια, κάνοντας tag την Always (@always.greece) και χρησιμοποίησε το hashtag #MinEisaiApousa και η Always θα δωρίσει περισσότερες σερβιέτες μέσα από την Ένωση "Μαζί για το Παιδί".

- Μπορείς να επιλέξεις προϊόντα Always έως 12/04/2019 για να ενισχυθεί η δωρεά προϊόντων. Με την αγορά κάθε διπλού πακέτου, η Always θα αυξήσει την ποσότητα της δωρεάς.

Κάνοντας κάτι πάρα πολύ απλό, μπορείς να βοηθήσεις σε κάτι πολύ μεγάλο και πολύ σημαντικό. Γιατί μπορεί στη θέση που βρίσκονται 10.000 κορίτσια στην Ελλάδα να βρισκόσουν κάποτε κι εσύ ή να βρεθεί το παιδί σου.

Τώρα ξέρεις. Λάβε δράση!

* Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την MRB Hellas μεταξύ 12.09 - 20.10.2018 σε πανελλαδικό δείγμα από κορίτσια ηλικίας 12-18 ετών, που είχε ξεκινήσει η περίοδός τους, σε συνεργασία με τις μητέρες τους, που έδωσαν τη συναίνεσή τους ώστε να συμμετέχουν τα παιδιά τους στην έρευνα. 500 συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν με μαθήτριες και αντίστοιχα 500 με τις μητέρες τους. Οι αναλογίες διαμορφώθηκαν ώστε να αντιπροσωπεύουν το ηλικιακό κοινό και τον τόπο διαμονής ώστε να αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού.

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ